Gå til innhold

Bakerst i barnehagekøen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men Herremin, det skal da ikke så mange vinninger til på spolen for å forstå at det er hardt å være aleneforsøger, både økonomisk og at man ikke har avlastning på noe vis.

Jeg synes forsåvidt at det er naturlig at aleneforsørgere har prioritet i barnehagekøen. Dessuten gjelder vel dette bare for kommunale barnehager - med mindre det står i vedtektene i private barnehager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, da hadde vi måtte selge leiligheten og bilen. Litt omprioriteringer du...

Vi er avhengig av to inntekter. Man lever vel etter hva man har. Eller det gjør hvertfall vi.

Om man er alenemor får man da støtte om man ikke kan jobbe pga at man ikke har barnehageplass, heldigvis, men det får da ikke jeg?

Jeg er alene med en, vi har ikke bil, ikke råd til ferie../ bor trangt

jeg får en ekstra barnetrygd

hvilke støtte?

skulle ALDRI klagd om jeg hadde en mann å dele alt med!

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Men i alle dager da! Man kan jo jobbe selv om man ikke får barnehageplass. Hørt om dagmamma før???

Skrevet

Dessverre så er det slik i noen barnehager ja :/ Selvfølgelig er det de færreste som sitter hjemme hele dagen og har ungen i barnehage dagen lang, men det skjer. Jeg synes det er så trist for barnet når det heller kunne vært hjemme sammen med en av foreldrene.

Synes uansett ikke at man skal ha et såpass lite barn i barnehagen i 8 timer enten man jobber eller ei.

[/quot]

Jobber i barnehage.

Ofte er ikke foreldrene selv så glade for at en så liten tass skal i barnehagen. Men ofte er den der i 4timer daglig. Da spiser den, sover, koser, sover og tiden går fort.

Noen må ha barnet et sted mens de tar førerkortet, eller andre ting som ikke går ann på mange måter!

Hengte meg veldig opp i "Har ungen i barnehagen dagen lang mens de selv er hjemme"

Skrevet

Man skal ikke skjære alle over en kam... aleneforeldre er så mangt, ikke alle har de samme behovene. Så det er riktig at denne prioriteringen forsvinner mener jeg. Men kanskje en annen ordning kunne komme i stedet...

En alenemor som har et stort nettverk f.eks hjemmeværende besteforeldre, en eks som stiller opp for barnet osv.. bør ikke prioriteres.

En som er gift/samboer med en pendler som kun er hjemme i helgene, ikke har stort nettverk ellers har jo like mye bruk for bhg plassen...

Er man alene med barnet hele tiden, uten noe nettverk bør man jo kart prioriteres...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...