klibella Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Hei Jeg ble nylig utdannet sykepleier (våren 08), og jobber 1 års vikariat på medisinsk avdeling på sykehus. Liker meg godt som sykepleier i grunn, for jeg liker å jobbe med andre mennesker, synes det er spennende yrke som gir en mange utfordringer osv. Samtidig merker jeg at jeg kanskje ikke kunne tenke meg å jobbe på en slik avdeling for lenge. Det er ganske utmattende med masse arbeidsoppgaver på en gang. Man har gjerne medisinutdeling til ulike tider, administrative gjøremål og søknader, og pårørende og andre som ringer, i tillegg til at pasientene trenger hjelp i det daglige. Gjerne 10 ting å gjøre på en gang, man får dårlig samvittighet av å ta seg en lunchpause, og det er ofte mye sykemelding. Jeg ønsker VIRKELIG å ha pasienten i sentrum, og gi han den beste omsorg, - men rammene i helsevesenet gjør at ressursene blir for knapp i forhold til behovet. Jeg går ofte hjem med dårlig samvittighet.... Jeg har jobbet som ferdig utdannet sykepleier i ca 1 mnd. Det er klart det er ekstra travelt i begynnelsen. Samtidig så tenker jeg litt på at jeg kanskje etterhvert ikke vil jobbe på en sengepost der det ofte er "kaos". Jeg har lyst på utfordringer, men jeg vil gjerne gjøre en ting av gangen uten å bli stadig avbrutt om dere skjønner. Synes det virker spennende å være helsesøster. Spesielt å jobbe med barn/unge og forebygge helse-og trivselsproblemer hos denne gruppen, tenker jeg er ekstra givendes. Jeg har inntrykk av at man som helsesøster gjerne får konsentrere seg litt mer om en ting av gangen enn som sykepleier på en sengepost. Stemmer dette? Er det noen som vil dele erfaringer og råd? Andre tips til en som meg? Hører at det kan være vanskelig å komme inn på helsesøsterstudiet. Det kreves 1 års erfaring som ferdig utdannet sykepleier, og det har jeg oppnådd til neste kull begynner høsten 2009. Jeg vil søke meg til universitetet i stavanger, siden det er i stavanger jeg bor. Vet dere hvor vanskelig det er å komme inn? Ses det mest på erfaring? Jeg har A/B i snitt, og tenker kanskje det kunne hjulpet meg litt opp selv om jeg ikke har vært sykepleier så lenge??? Hilsen ei som planlegger fremtiden..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå