Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som gjør det?? eventuelt hva lager dere til hvem! Det er ikke for å spare så mange penger, men mest for å ha noe å dille med... selv om pengesparing er veldig greit og. Legg gjerne ved link til tips. Jeg er glad i å strikke og brodere, men kan sikkert lære mer og

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Noen som gjør det?? eventuelt hva lager dere til hvem! Det er ikke for å spare så mange penger, men mest for å ha noe å dille med... selv om pengesparing er veldig greit og. Legg gjerne ved link til tips. Jeg er glad i å strikke og brodere, men kan sikkert lære mer og

Ligger en tråd her med mange strikketips

Selv strikker jeg tøfler til toving til mine nieser og nevøer i år

:klemmer:

Endret av Rotthilde
Skrevet

Et år kjøpte jeg julekuler, en drøss blå og en drøss røde. Og to gullfargede. Samt en slik 'gull-tusj', en sort tusj & ymse klistremerker med stjerner og hjerter. Pluss litt lim og glitter-pulver.

Skrev navnet til alle mennene i familien på blå kuler, og alle kvinnenes navn på røde kuler. Dekorerte med glitter og klistremerker. (ett navn pr kule, kanskje innlysende, hehe)

På den ene gull-kulen skrev jeg navnet til min svigermor, på den andre navnet til svigerfar.

Og vips kunne svigermor & svigerfar lage seg "familie-tre". Ble satt veldig stor pris på kan jeg love.

Gjest Gjest_rebekka_*
Skrevet

Den med julekulene var genialt!! Tror jeg må lage sånn til mamma og pappa :)

Jeg har noen forslag:

-Kalender. Ikke så mye å dille med, men veldig hyggelig å få og gi!! Velg ut fine bilder, og send til fotoknutsen, elite foto ol. Og vips kommer en flott kalender.

-Scrapbook

-Brenne cd

-Julegodt! Lag karameller, småkaker og annet julegodt. Legg dem i en flott boks eller fint papir.

-Lag stearinlys!

-Lage smykker av perler ol.

Jeg er godt i gang med å strikke julegaver. Liker å pusle med slikt, og moro å si noe man har laget selv!

Skrevet

Jeg lager alltid noen julegaver selv. Mest til venninner og besteforeldre, men har laget til andre også.

Eksempler på hva jeg har laget de siste årene:

*skjørt (sydd)

*vesker og punger (sydd)

*strikkede sjal i mange varianter

*heklede tøfler

*strikkede sokker

*strikket genser

*strikket skjerf i mønsterstrikk

*smykker

*små bøker, innbundet i fint stoff eller papir

*små esker, kledt med fint papir, med hjemmelaget konfekt oppi

Ettersom jeg har blitt mer erfaren, har vanskelighetsgraden økt, og det er morsomt å merke at man blir flinkere fra år til år.

Skrevet

Jeg skal strikke pulsvarmere til mine venninner i år. Alt av håndarbeid er fine julegaver.

Hvis du vil ha noe annet å dille med, hva med å kjøpe en digital fotoramme og finne bilder du kan fylle den med?

Det blir fort en passe stor jobb, hvis man velger bilder fra sped barndom til i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...