blåmeisa Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Noen som gjør det?? eventuelt hva lager dere til hvem! Det er ikke for å spare så mange penger, men mest for å ha noe å dille med... selv om pengesparing er veldig greit og. Legg gjerne ved link til tips. Jeg er glad i å strikke og brodere, men kan sikkert lære mer og
Rotthilde Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 (endret) Noen som gjør det?? eventuelt hva lager dere til hvem! Det er ikke for å spare så mange penger, men mest for å ha noe å dille med... selv om pengesparing er veldig greit og. Legg gjerne ved link til tips. Jeg er glad i å strikke og brodere, men kan sikkert lære mer og Ligger en tråd her med mange strikketips Selv strikker jeg tøfler til toving til mine nieser og nevøer i år Endret 15. september 2008 av Rotthilde
mzluze Skrevet 16. september 2008 #3 Skrevet 16. september 2008 Et år kjøpte jeg julekuler, en drøss blå og en drøss røde. Og to gullfargede. Samt en slik 'gull-tusj', en sort tusj & ymse klistremerker med stjerner og hjerter. Pluss litt lim og glitter-pulver. Skrev navnet til alle mennene i familien på blå kuler, og alle kvinnenes navn på røde kuler. Dekorerte med glitter og klistremerker. (ett navn pr kule, kanskje innlysende, hehe) På den ene gull-kulen skrev jeg navnet til min svigermor, på den andre navnet til svigerfar. Og vips kunne svigermor & svigerfar lage seg "familie-tre". Ble satt veldig stor pris på kan jeg love.
Gjest Gjest_rebekka_* Skrevet 16. september 2008 #4 Skrevet 16. september 2008 Den med julekulene var genialt!! Tror jeg må lage sånn til mamma og pappa Jeg har noen forslag: -Kalender. Ikke så mye å dille med, men veldig hyggelig å få og gi!! Velg ut fine bilder, og send til fotoknutsen, elite foto ol. Og vips kommer en flott kalender. -Scrapbook -Brenne cd -Julegodt! Lag karameller, småkaker og annet julegodt. Legg dem i en flott boks eller fint papir. -Lag stearinlys! -Lage smykker av perler ol. Jeg er godt i gang med å strikke julegaver. Liker å pusle med slikt, og moro å si noe man har laget selv!
Vera Vinge Skrevet 16. september 2008 #5 Skrevet 16. september 2008 Jeg lager alltid noen julegaver selv. Mest til venninner og besteforeldre, men har laget til andre også. Eksempler på hva jeg har laget de siste årene: *skjørt (sydd) *vesker og punger (sydd) *strikkede sjal i mange varianter *heklede tøfler *strikkede sokker *strikket genser *strikket skjerf i mønsterstrikk *smykker *små bøker, innbundet i fint stoff eller papir *små esker, kledt med fint papir, med hjemmelaget konfekt oppi Ettersom jeg har blitt mer erfaren, har vanskelighetsgraden økt, og det er morsomt å merke at man blir flinkere fra år til år.
aimee Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Jeg skal strikke pulsvarmere til mine venninner i år. Alt av håndarbeid er fine julegaver. Hvis du vil ha noe annet å dille med, hva med å kjøpe en digital fotoramme og finne bilder du kan fylle den med? Det blir fort en passe stor jobb, hvis man velger bilder fra sped barndom til i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå