Gå til innhold

Fastlege

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei hei,

Jeg skulle til bytte fastlege. Uansett, INGENTING er ledig. Det nærmeste som er ledig er langt, men det er jo helt idiotisk at jeg må reise så langt for å få lege.. Er det noen som har tips om hva jeg skal gjøre?

Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg kan se så er det en ledig på Flatåsen legesenter, altså under Lerkendal. Ellers så blir det sikkert noe ledig utover.. Kan jo være du kan ta kontakt med legevakta ved st. olav eller ringe et legesenter og spørre om du kan få time selv om du ikke har fastlege der.. Det måtte jeg gjøre fordi jeg ikke fikk lege før 1. september, og trengte lege 1 uke før det, da ringte jeg til legesenteret som jeg skulle flytte over til, og fikk time hos hun som nå er min fastlege..

Skrevet (endret)

Takk!

Endret av ninuska_
Gjest Gjest_anne_*
Skrevet
Er Flatåsen under Lerkendal? Det er jo ikke kjempelangt unna :)

Trodde det var litt bortenfor Tiller, men jeg kan jo ta det, inntil jeg finner noe annet ledig. Takk takk

Flatåsen er ikke like under lerkendal, det er ca like langt som heimdal! jeg bor også i trondheim sentrum, men måtte ta til takke med fastlege på heimdal. Er likevel ikke krise med 20 min med bussen hver gang man skal til legen da, er forhåpentligvis ikke så ofte du må ta turen! :)

Skrevet (endret)

Forhåpentligvis ikke. Jeg var mye syk før, men dette er første gang jeg er syk etter kyssesyken, og det har vart en liten stund nå, men jeg overlever nok. 

Endret av ninuska_
Skrevet
Forhåpentligvis ikke. Jeg var mye syk før, men dette er første gang jeg er syk etter kyssesyken, og det har vart en liten stund nå, men jeg overlever nok. Hvorfor er det ikke flere tilbud i "sentrum" av Trondheim?

Jeg fikk fastlege i sentrum av trondheim nå i august, sikkert fordi det er såpass mange nye studenter at det er fullt, for da jeg skiftet var det ledig hos ganske mange. Blir sikkert bedre utover høsten når ting roer seg litt..

Skrevet

Jeg vurderer å ringe legevakta, men jeg har alltid hatt en "flau" følelse av å dra/ringe dit. For jeg ser på legevakta som akutt. Nå trenger ikke jeg noe akutt, men jeg blir bare verre, og tanken på å ligge her hele dagen + natta en dag til..

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det er ganske stor sannsynlighet for at du får beskjed om at "dette går over av seg selv" men det er de vant med på legevaktene. Dersom du ikke føler deg bedre etter litt tid ville jeg tatt turen likevel. Ta med rikelig lesestoff og belag deg på å vente en stund, tho ;)

Skrevet

Jeg vet det går over av seg selv, forhåpentligvis ganske snart. Jeg har begynt å ta noen halstabletter med antibiotika og lokalbedøvelse i seg, og det har fungert nå. Man får kjøpt de på apoteket. Føler meg bedre nå, tviler på at det blir en tur til legevakta, med mindre feberen stiger mer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...