Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 Har ei jente på ni som har hatt utslett bak på ryggen litt bortenfor der armen slutter. Har vel hatt det i ei uke ca. Er ca 5 x 3 cm stort og er akkurat som blemmer som svir og klør. Klager ofte at det gjør vondt. Kvier meg til å gå til legen "for ingenting", men siden hun klager sånn må jeg kanskje. Noen som har peiling på hva det kan være? Har søkt litt på nettet uten å finne noe.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Tror kanskje dette er helvetesild. Jeg hadde det en gang og det ble bare vondere og vondere. Er egentlig noe som eldre folk får når de ikke får i seg nok næring eller noe. Men med dårlig kosthold kan man få det. Hvis det er det så får du en resept på noen piller. Ganske dyre men det forsvant hos meg med en gang.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #4 Skrevet 15. september 2008 Hmmmm, har sjekket nettet for både brannkopper og helvetesild, men syntes ikke det lignet. Får sjekke henne før hun legger seg i dag og er det like ille får jeg ta henne med til legen imorgen. Takk for svar.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 det kan være gjærsopp. noe som alle mennesker har, men som kan blusse opp. fryktelig ubehagelig kløe og svie. jeg har fått medisiner før, husker ikke hva. forebygger med fungoral shampo(!), det funker.
FruLuna Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 Det kan være en type eksem. Har hun hatt noe slikt før? Har hun vært i kontakt med noe som kan utløse allergisk eksem eller kontakteksem? Hvordan ser blemmene ut, er de små (under 5 mm) eller større?
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Blemmene er små kviselignende. Var bedre i går kveld, men svidde enda. Jeg tror bare jeg ser det an. Lar henne gå uten t-skjorte på kvelden hjemme slik at ingenting irriterer og håper det går over om etpar dager. Takk for alle svar
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå