Reveal Skrevet 15. september 2008 #1 Skrevet 15. september 2008 God dag mine damer (og menn). I fravær av tillitsvalgt her på jobben søker jeg nå dere for svar. Jeg blir med høy sannsynlighet tilbudt en jobb som jeg takker ja til. og da antar jeg oppstart 1.november. I den forbindelse har jeg noen spørsmål. Ferie; I sommer ble jeg trukket for all ferie, men endel er fremdeles ubenyttet (hadde satt meg opp på lang juleferie- samt noen reservedager). Kan nåværende arbeidsgiver kreve at jeg benytter ferien i oppsigelsestiden, eller vil jeg da få tilbakebetalt ved sluttoppgjøret mitt? Lønnsforhandlinger; De lokale (felles) forhandlingene er ikke avsluttet, vet ikke når de blir ferdige. Hva da om jeg slutter før disse er ferdig? Vil jeg da likevell få etterbetalt forhøyelsen fra april og frem til sluttdato? Håper på noen kloke hoder her nå, kanskje jeg får litt ekstra å rutte med i høst?!?
Rosalie Skrevet 15. september 2008 #2 Skrevet 15. september 2008 Arbeidsgiver kan ikke kreve at du tar ut ferie i oppsigelsestiden, så da skal du ha utbetalt de feriedagene du har til gode. Ang. lønnsoppgjøret aner jeg ikke.
Reveal Skrevet 15. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2008 Tusen takk for svar! Med fortsatt 14 dager tilgode så skulle det jo bli litt ekstra i lommeboka! Så gjenstår det bare å finne ut dette med lønnsforhandlingene da. Blir veldig takknemlig for flere svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå