Gå til innhold

Blodpropp?haster:(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siden igår har jeg hatt en utroooolig ekkel følelse i ene foten, det er særlig i kneet og rundt hele det. Jeg klarer å gå på foten, men det er akkurat som om jeg har sitti på foten og fått en slik ekkel følelse(ikke stikking, men vondt liksom) og det går ikke bort.

Mamma skremte meg(uff) og sa det kunne være blodpropp. Jeg går på p-piller(risikon 1) og spiser en del usunt(risiko 2), men er IKKE overvektig. Kan det være blodpropp?Hva skal jeg gjøre?Er alene og skikkelig bekymra..lest så mye skummelt om blodpropp.:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner to gutter i tenårene som spiser veldig sunt og trener mye som har fått blodpropp nettopp i kneet. Det er dermed veldig mulig for en med større risiko å få det. Det trenger selvfølgelig ikke å være det, men du bør vel bestille legetime så fort som mulig.

Skrevet
Jeg kjenner to gutter i tenårene som spiser veldig sunt og trener mye som har fått blodpropp nettopp i kneet. Det er dermed veldig mulig for en med større risiko å få det. Det trenger selvfølgelig ikke å være det, men du bør vel bestille legetime så fort som mulig.

Åjsann:O uff, men så kom jeg på nå at jeg satt en del ned på knærne igår å leka med søskenbarnet mitt sin unge, men det skal da ikke være slik så lenge uansett:S i tillegg er jeg svimmel:( også skal jeg på jobb straks(mye stress på jobben idag)

Skrevet

Ring lege! Ikke spør på et forum, vi kan ikke gi deg noen diagnose. Er det blodpropp kan det være så alvorlig at det er for sent å få hjelp av lege hvis du venter på svar her i mellomtiden.

Skrevet

En ubehagelig følelse i foten som du lurer på om er blodpropp. Du har ikke smerter, mer stikking og satt i går mye på huk. Du er også litt svimmel.

Siden du i det hele tatt velger å skrive problemstillingen inn her, antar jeg at ubehaget ikke er uutholdelig og at foten din ikke er spesielt hoven, varm eller rød. I så tilfelle burde du heller befinne deg på legevakten enn på internett.

Det er ikke unormalt å ha litt ubehag i knærne/føttene, særlig ikke etter du har satt lenge i en stilling. Min første tanke ville IKKE vært blodpropp utfra sykehistorien i alle fall. Det er dessverre veldig vanskelig å hjelpe deg når vi ikke får sett benet ditt eller får flere opplysninger om dets utseende.

Jeg ville oppsøkt legevakt om det er sterkt ubehag som du aldri har hatt før, foten er hoven, rød, varm uten at du finner noen nærliggende forklaring til det eller om du opplever svikt/at foten svikter under deg. Slik du beskriver i innlegget virker det ikke til å være en ØH-situasjon, og jeg ville nok gått på jobb som vanlig og prøvd å fokusere på noe annet. Blir det verre/vedvarer kan du jo bestille en legetime på sikt. Svimmelheten kan jo kanskje være litt angstbetinget om du er veldig redd for at det skal være blodpropp?

Dette blir opp til deg, det er du som vet hvor ille det egentlig er!

-Legetsudent-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...