Gå til innhold

Manglende energi og slapphet....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som har hatt forkjølelse (m/feber) og/eller bronkitt, og blitt utrolig slapp og energiløs etterpå?? :sjenert: Jeg er mye bedre av både forkjølelse og bronkitten nå, men er utrolig slapp og trøtt... :tristbla: Har ikke energi til å fungere normalt i hverdagen.... noe som irriterer meg noe sinnsykt! :kjefte: Det er snart 2 uker siden jeg ble syk nå, og jeg lurer på når i all verden dette skal gå over.... :snurt: Er det noen som har noen erfaringer?? Eller noen innspill å komme med?? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noen her inne som har hatt forkjølelse (m/feber) og/eller bronkitt, og blitt utrolig slapp og energiløs etterpå?? :sjenert: Jeg er mye bedre av både forkjølelse og bronkitten nå, men er utrolig slapp og trøtt... :tristbla: Har ikke energi til å fungere normalt i hverdagen.... noe som irriterer meg noe sinnsykt! :kjefte: Det er snart 2 uker siden jeg ble syk nå, og jeg lurer på når i all verden dette skal gå over.... :snurt: Er det noen som har noen erfaringer?? Eller noen innspill å komme med?? :sjenert:

Vet ikke om du er kvinne, men kan du være gravid? Jeg ble forkjøla i sommer, med skikkelig feber og hele den kjedelige pakka som følger med. Men jeg ble ikke noe piggere, selv om forkjølelsen og feberen var borte. To-tre uker etterpå tok jeg en test, som viste seg å være positiv. Da var det mange biter som falt på plass..

Skrevet
Vet ikke om du er kvinne, men kan du være gravid? Jeg ble forkjøla i sommer, med skikkelig feber og hele den kjedelige pakka som følger med. Men jeg ble ikke noe piggere, selv om forkjølelsen og feberen var borte. To-tre uker etterpå tok jeg en test, som viste seg å være positiv. Da var det mange biter som falt på plass..

Ja jeg er kvinne,men ikke gravid. Men takk for svar allikevel! :)

Skrevet
Kyssesyken?

Hmm... tanken har streifet meg.... huff...

Skrevet

Mange blir slik etter å ha gått på antebiotika. Hvis du har det da. Jeg plier å være slapp i nesten en måned etter å gått på slik medisin

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen her - hadde forkjølelse med feber som utviklet seg til lungebetennelse i fjor. Etter behandlingen (antibiotika) ble jeg frisk, men var veldig slapp i mange dager etter dette, sov mye, og var veldig sliten. Slappheten gikk vel over etter en uke eller to, tror jeg.

Skrevet
Jeg kjenner meg godt igjen her - hadde forkjølelse med feber som utviklet seg til lungebetennelse i fjor. Etter behandlingen (antibiotika) ble jeg frisk, men var veldig slapp i mange dager etter dette, sov mye, og var veldig sliten. Slappheten gikk vel over etter en uke eller to, tror jeg.

Nei, jeg har ikke gått på antibiotika... det var(er) en virusinfeksjon. :sukk:

Skrevet

De symptomene du skriver er nøyaktig slik jeg var. Først forkjølet med stygg hoste og varierende feber. Og så sliten/energiløs- helt på felgen utslitt.

I forbindelse med forkjølelsen (pga hosten) var jeg hos legen da jeg har vært plaget av lungebetennelser tidligere. I den sammenheng tok legen en god del blodprøver- og det viste seg at jeg hadde "helt tomme" jern og vitaminreserver. Ant også derfor jeg i utgangspunktet ble så "veldig" forkjølet- imunforsvaret mitt var svekket.

Så nå har jeg fått reseptbelagt jerntilskudd, og også to runder med bla b12-sprøyter. Og føler meg allerede mye mye bedre enn det jeg gjorde før jeg ble syk (men så gikk jeg å småhanglet i 2 mnd før jeg ble syk).

Ikke sikkert det samme gjelder deg, men slik var det i allefall med meg.

God bedring forresten!

Skrevet
De symptomene du skriver er nøyaktig slik jeg var. Først forkjølet med stygg hoste og varierende feber. Og så sliten/energiløs- helt på felgen utslitt.

I forbindelse med forkjølelsen (pga hosten) var jeg hos legen da jeg har vært plaget av lungebetennelser tidligere. I den sammenheng tok legen en god del blodprøver- og det viste seg at jeg hadde "helt tomme" jern og vitaminreserver. Ant også derfor jeg i utgangspunktet ble så "veldig" forkjølet- imunforsvaret mitt var svekket.

Så nå har jeg fått reseptbelagt jerntilskudd, og også to runder med bla b12-sprøyter. Og føler meg allerede mye mye bedre enn det jeg gjorde før jeg ble syk (men så gikk jeg å småhanglet i 2 mnd før jeg ble syk).

Ikke sikkert det samme gjelder deg, men slik var det i allefall med meg.

God bedring forresten!

Jo takk for det! :) Jeg tar fra før av jerntilskudd (har gjort det i mange år), så det er nok ikke det... jeg har i grunnen en lang sykdomshistorie (om andre ting) , men den orker jeg ikke å ramse opp her. Mulig b12 mangel... skal til legen på torsdag, så får høre hva han sier.. Takker for svar! :)

Gjest Gjest_eee_*
Skrevet

Som akupunktør vil jeg anbefale deg å komme i balanse igjen. Oppsøk en god akupunktør! Din tidligere sykehistore har mye å si i forhold til hvor fort frisk du vil bli igjen, og hvordan du bør bedre helsen din gjennom livsstil og kosthold. Jeg vil også anbefale deg å ta Spirulina og fettsyrer med Astaxanthin (en kjempekraftig antioxidant). soyou.no kommer snart med en serie som går på å styrke immunforsvaret og øke energien. Absolutt å anbefale for alle!

God bedring og lykke til!

Skrevet

Heisann,

jeg har hatt det helt likt som deg. Jeg hadde akuttt Bronkitt og div i hele sommer og jeg har vært slapp siden. Null energi. Jeg har også sjekket meg for b12 vitaminer og resten, men det mangler ikke hos meg. Ganske frustrerende.

Nå har jeg blitt helt tett igjen og det er vel pga mitt dårlige immunsystem for tiden....

Jeg tror ikke det er så mye å gjøre enn å slappe av, sove det du trenger og bare ta det rolig, så kommer det nok av seg selv :)

Skrevet

Det er jo berre to veker, då, kan hende treng berre kroppen din meir tid på å ta seg inn igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...