BAMBI<3 Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Sliter med lavt blodtrykk, noe som er normalt, men skjønner ikke hvordan jeg skal få det opp! Jeg trener 3-4 dager i uka og går masse. Men dette har ikke hjulpet. Så det jeg lurte på da er om det finnes noen her som kan gi meg noen tips til hva jeg burde spise eller lignende for å føle meg bedre. Blir ofte veldig svimmel og kvalm og dette er så kjedelig, særlig på jobb, så er det noe som hjelper? Sportsdrinker? mat? Vitaminer? Noe som virker fort.
FruLuna Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Du skal nok ikke gjøre noe for å få blodtrykket opp, det er sunt for karsystemet å ha et lavt blodtrykk! Men jeg skjønner at du har plager av dette. Jeg er plaget med blodtrykksfall selv, og for min del forverres det hvis jeg i tillegg har litt lavt blodsukker. Derfor passer jeg på å spise lite og ofte, og passe på at maten jeg spiser er av typen som holder blodsukkeret jevnt og stabilt, f.eks. grovt brød/korn og proteiner.
BAMBI<3 Skrevet 14. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2008 Du skal nok ikke gjøre noe for å få blodtrykket opp, det er sunt for karsystemet å ha et lavt blodtrykk! Men jeg skjønner at du har plager av dette. Jeg er plaget med blodtrykksfall selv, og for min del forverres det hvis jeg i tillegg har litt lavt blodsukker. Derfor passer jeg på å spise lite og ofte, og passe på at maten jeg spiser er av typen som holder blodsukkeret jevnt og stabilt, f.eks. grovt brød/korn og proteiner. Takk for svar Jeg er ikke så flink til å spise når jeg er på jobb, glemmer det lett, så må vel prøve og få til flere måltider.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Og ikke glem å drikke mye,det øker blodtrykket.ved episoder med blodtrykksfall og ubehag, sett deg med bena høyt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå