Gå til innhold

new york


simba80

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst til å reise til New York og har sjekket masse på nettet ang priser på fly og hotell.

Hva må man forvente å betale?

Vi skal reise fra Oslo og vil fly direkte med Continental. Hotell veldig sentralt (Times Square etc). Vi vil gjerne dra nå i høst evt til våren 2009, 2 pers 5 netter.

Kjempefint hvis noen av dere som har vært der evt. skal dra snart kan fortelle hva dere betaler, og gjerne tipse om bra og billig hotell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Hvis jeg var deg ville jeg ikke bundet meg til å fly Continental. Sjekk pris på SAS, Lufthansa, KLM etc og kanskje du kan spare en del penger på det. Jeg ville også sjekket på http://www.finn.no for å få opp "alle" alternativer.

Kona og jeg var i NYC ifjor og her er mitt reisebrev: http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm . SOm du ser valgte vi å bo i Long Island City for a spare litt penger. Det var kun to stopp på subway for å komme seg til Manhattan så det var ikke noe problem å komme seg rundt.

Sjekk reisebrevet og ta kontakt hvis du har noen spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er superviktig å spare 500-1000 kr ville jeg valgt Continental. Det er eneste direktefly fra Oslo, og det er snakk om mange timer spart totalt sett.

Vi drar med Continental om et par uker, da betalte vi 4500 kr pr pers t/r. Hotell er en litt mer sørgelig historie, det er dyrt. Regn med 2000 kr pr natt for et sentralt hotell,

Så opptil 20 000 for 2 personer i 5 dager må du nok regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*

Jeg og to venninner reiser til New York om en liten uke, og vi betaler rundt 4500 t/r Oslo - New York pr pers, men vi mellomlander i London da. Og vi skal leie en leilighet i Brooklyn for 70 dollar natta for selve leiligheten, dvs rett over tusenlappen per person for 9 netter.. Den ene venninna mi har leid her før, så hun har gått god for det. Så enten så må man vel betale dyrt og bo veldig sentralt, eller bo litt utenfor og bo billigere. Det er jo opp til hver enkelt, men vi gjør ikke noe av å ta en subway tur fram og tilbake til bysentrum mot at vi bor mye billigere. Men nå er jo vi studenter, så pengeboken har vel hatt sitt og si ;p

Gleder meg masse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker litt tid på å lete etter gode tilbud, noe som burde være mulig siden det er en stund til dere reiser, så finner du sentrale hotell for langt under 2000,-

Jeg benyttet meg av travelzoo.com da vi var i USA i sommer, og der er det jevnlig gode tilbud på stort sett ganske fine hoteller. De alle meste som legges ut der går ann å avbestille slik at en kan ombestemme seg i ettertid. For såvidt over 1000,- natten fikk vi Delux King room på Grand Hyatt som ligger vegg i vegg med Grand Central Station. Vi var veldig fornøyd med både beliggenheten og selve hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lune_*

Jeg kom hjem denne uka her, betalte 11500kr for fly og hotell i 7 dager.

Da bodde vi på Mannhatten, veldig sentralt.

Penger er tid, derfor bodde vi sentralt..angrer ikke et sekund på det. Synes t-banen var et helvete der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser 1 jaunar '09. Har betalt ca 14000 kr totalt. Flyr med BA og hotell nær Times Square.

Nyttårssalg i New York, jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kine_*
At det ikke lønner seg å bo utenfor, for å spare penger på hotell.

På den andre siden kan man tenke litt slik at en får jo sett mer av New York hvis man velger å bo litt "utenfor", men det kommer jo selvfølgelig an på hvor lenge man skal være i New York, at man velger å bo utenfor av den grunn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...