ninuska_ Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei, Jeg har vært i litt dårlig form den siste uka, med feber og vond hals. Den er ikke direkte sår, men den er irritert. Det kribler noen ganger i halsen når jeg puster inn. På dagen, når jeg er oppreist, så plager den meg egentlig ikke så mye, den er vond, men ikke halvt så vond som når jeg ligger. Det forverrer seg når jeg ligger nede, og halsen er et helvete. Noen som kan tenke seg til hvorfor det er verre liggende? I tilegg har jeg litt småvondt i brystet. God lindring for alle disse "symptomene" utenom te?
*snuppis* Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 En ting er sikkert i disse dager og det er at det er rette tiden for snørr og sår hals. Synes alle rundt meg er forkjøla jeg.. Men det er jo ikke så rart, det snudde fort fra varme til kulde og da kommer bassiluskene frem og tar oss en etter en... Vel, det er veldig ofte sånn (hvertfall med meg) at jeg er dårligere tidli om morgenen og sent om kvelden, om dagen er det litt lettere. Men så slår det igjennom og da ligger jeg rett ut hele dagen. Gode ideer: ikke frys Ha noe varmt på tærne, gå for all del ikke barbeint Gjerne noe varmt rundt halsen hell i deg masse c vitaminer Drikk nypresset appelsinjuice Spis mye frukt i form av cvitaminer gurgle sprit skal hjelpe forebyggende honning med melk kjøp deg en pakke repsils eller "vekk imorgen" og tygg i vei... Dette kan jo kanskje hjelpe forebyggende slik at det aldri helt slår igjennom men heller forsvinner sakte men sikkert.
AnetteR Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Jeg ligger alltid og "svelger" om natten når jeg har sår hals, utrolig irriterende. Men for meg hjelper det veldig å sove med et varmt ullskjerf om halsen. I tillegg skal man ikke være redd for å ta smertestillende selv om man bare har vondt i halsen, det kan hjelpe utrolig mye. Medisinske undersøkelser viser forresten at c-vitaminer ikke hjelper, så det er visstnok bare et kjerringråd i følge min lege. Det samme gjelder råmelktabeletter, de har ingen forebyggende eller bli-frisk raskere virkning. Men det å drikke masse hjelper litt. Og finne seg en lindrende halspastill, jeg synes repsils er best. Men finnes dessverre ingenting som får forkjølelsen til å gå over raskere utenom å ikke fryse og holde seg i ro.
Gjest m Skrevet 14. september 2008 #4 Skrevet 14. september 2008 Jeg synes den gule repsilsen hjelper litt:) driver med sår hals selv for tiden. Er verst om morgenen. lykke til
Gjest trådstarter_Gjest Skrevet 14. september 2008 #5 Skrevet 14. september 2008 Nå får jeg i tillegg stikk i nakken på siden hver gang jeg puster inn. Klarer ikke puste helt inn
Gjest trådstarter_Gjest Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jeg er liksom ikke sår i halsen, så jeg vet ikke hvordan jeg skal kurere det heller. Det er irritert når jeg puster. vondt i brystet. og et stikk i nakken når jeg puster
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå