Gjest Gjest_Line_* Skrevet 14. september 2008 #1 Skrevet 14. september 2008 Hei! Driver og pusser opp kjøkkenet, og har funnet ut hvordan vi vil ha alt bortsett fra flisene. Vi er enige om at vi vil ha glassfliser, men der stopper det også. Kjøkkenet er relativt lite, benkene går over en og en halv vegg, i tillegg til at det er en innfelt sittebenk (hvor vi forøvrig også trenger veggfliser) på en annen vegg. Høyglanset hvite fronter, og en matt, grå benkeplate. Mørk parkett. Hvite, halvblanke vegger. Flisene vi har sett på er 10x10 hvite og i glass, men føler at det blir litt kjedelig, så har lyst på noen fargeinnspill her og der, og tenkte da på noen mindre, mosaikkfliser i en eller annet farge. Men så er det bare det at det er så utrolig mange forskjellige måter disse fargeflisene kan stå. Jeg tenkte på vertikale striper på 3-4 steder, i for eksempel grått og rødt, som blir like brede tilsammen som to av de store flisene, men det er så vanskelig å se det for seg! Noen forslag?
Gjest Bond Skrevet 14. september 2008 #2 Skrevet 14. september 2008 Jeg personlig hadde nok bare hatt hvite fliser og da heller pyntet kjøkken med andre aksessuarer i sterkere farger
Ciara Skrevet 14. september 2008 #3 Skrevet 14. september 2008 Hei! Driver og pusser opp kjøkkenet, og har funnet ut hvordan vi vil ha alt bortsett fra flisene. Vi er enige om at vi vil ha glassfliser, men der stopper det også. Kjøkkenet er relativt lite, benkene går over en og en halv vegg, i tillegg til at det er en innfelt sittebenk (hvor vi forøvrig også trenger veggfliser) på en annen vegg. Høyglanset hvite fronter, og en matt, grå benkeplate. Mørk parkett. Hvite, halvblanke vegger. Flisene vi har sett på er 10x10 hvite og i glass, men føler at det blir litt kjedelig, så har lyst på noen fargeinnspill her og der, og tenkte da på noen mindre, mosaikkfliser i en eller annet farge. Men så er det bare det at det er så utrolig mange forskjellige måter disse fargeflisene kan stå. Jeg tenkte på vertikale striper på 3-4 steder, i for eksempel grått og rødt, som blir like brede tilsammen som to av de store flisene, men det er så vanskelig å se det for seg! Noen forslag? Så kjøkkenet nå er hvitt (skapene), grått (benken) og mørkebrunt (gulv). Og du ønsker annen farge på flisene. Hvilke farger har dere i resten av boligen? Er det noen farger dere kan hente opp igjen? Når det gjelder måten det flislegges på, så ville jeg valgt en mer innovativ måte kun hvis leiligheten var ganske moderne ellers. Hvis dere har en mer klassisk stil ville jeg valgt mer tradisjonelle mønstre.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 19. september 2008 #4 Skrevet 19. september 2008 Så kjøkkenet nå er hvitt (skapene), grått (benken) og mørkebrunt (gulv). Og du ønsker annen farge på flisene. Hvilke farger har dere i resten av boligen? Er det noen farger dere kan hente opp igjen? Når det gjelder måten det flislegges på, så ville jeg valgt en mer innovativ måte kun hvis leiligheten var ganske moderne ellers. Hvis dere har en mer klassisk stil ville jeg valgt mer tradisjonelle mønstre. Resten av leiligheten er relativt moderne. Rene, hvite vegger (vi har ikke fått hengt opp så mange bilder enda), flest mørke møbler, hvite gardiner. Alt i leiligheten er nytt, og det går mye i kontrastfarger (hvitt/sort og røde og grønne detaljer). Også er det meste kantete (altså ikke runde bord, for eksempel). Nå har vi revet hele kjøkkenet, og det er bare kasser og plastikk over alt, så det er vanskelig å se noe for seg idet hele tatt akkurat nå...
ty_pennington Skrevet 19. september 2008 #5 Skrevet 19. september 2008 Høres ut som kjøkkenet ditt er ganske likt mitt (vel, sikkert litt finere, siden mitt er billigste sort), men jeg tenker også på glassfliser. Da tenker jeg først og fremst på små mosaikkglassfliser. Grunnen til dette er at når kjøkkenet er lite, vil det virke enda mindre jo større flisene er. Hvis du bruker små fliser, vil kjøkkenet og benkeflatene virke større. Det jeg tenker er å bare legge ensfarget flis på alle tre veggene (over benken), selv om det kanskje er mer sterilt enn å ha litt spill. Det finnes også brett med fliser (mosaikkflisene kommer i brett på f.eks. 30x30 cm, men det visste du kanskje) som har litt fargevariasjon seg i mellom, slik at man får litt spill. Dette er et eksempel. En venn av meg gjør noe annet. Han flislegger med hvite fliser, og legger inn én farget flis. Signaturen hans, som han kaller det. Det kan også se fint ut, spesielt hvis det er favorittfargen din. Så lenge du ikke begynner å flislegge med fliser som har påmalte kaffekopper, vindmøller og melkeglass, tror jeg det blir fint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå