Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Eg ser det er ein tråd av samme emne her allerede, men den har vore aktiv i åresvis og brukarane har vel blitt hardbarka strukturerte lesarar ettekvart.

Mitt problem deler eg vel med så mange andre; pensumlesing er tiltak, og eksamenstida kjem alltid litt brått på. :sjenert:

Ved starten på kvart semester tenke eg alltid at dette semesteret skal eg lesa jevnleg og notera flittig. Men det går ikkje alltid etter planen..

Eg går 3. året på ei ingeniørutdanning. Studiet mitt ber preg av ganske mykje slit med samanlikna med mykje anna ein kan studere. Men fryktelig interessant! Eg har alltid ein journal eg sku ha skrive eller ei obligatorisk innleveringsoppgåv eg sku ha gjort. Alt helst kvelden før innlevering. Så no er det endå nokre månadar igjen til fyrste eksamen så tida fram er god nok til å få kome gjennom pensumet. Eg treng eit spark bak, og litt ros når ting blir gjort! Ros/ris i retur kjem og!

:goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rart med det der; hvor motivert man er ved semesterstart og tenker "denne gangen.. Nå skal det ikke være noen skipper tak"

Allerede om en uke får jeg utlevert hjemmeeksamener, så nå er det bare å henge i.. :Nikke:

Lykke til folkens.. Vi klarer denne runden og :)

Spark i ræva mottas med takk, og gis med glede ;)

Skrevet

Jeg er med! :)

Hadde bra planer før skolestart, men nå 4 uker inn i semesteret har jeg enda ikke lest en side :fnise:

Skrevet

Det finnes en tråd som dette fra før, men jeg vet ikke hvor aktiv den er nå. :)

Skrevet
Det finnes en tråd som dette fra før, men jeg vet ikke hvor aktiv den er nå. :)

Jepp eg veit det :)

Men den var så laaang og innarbeida at eg tenkte for min eigen del at det var greiast å starta ein ny. Ikkje for å ve kjip mot dei som har den andre altso ;)

Sundagsjobbing:

1. Skriva ferdig min del at pbl-oppgåva.

2. Gjera cytologi-journal 1 og 2.

3. Gjera spørsmåla i immunhematologien (kan evt venta til i morgo kveld med desse).

Så kjekt med svar :) Då va me igang!

Hurra! :regn:

Skrevet

Dagens mål: lese 30 sider forståelsesteori. Lest: hm..kanskje 8?? :riste:

Kommer sterkere tilbake ;)

Skrevet

wow så bra jeg vil også være med;)

Har fri både mandag og tirsdag og da må ein være strukturet for å få lest noe, nå er jeg lei av å aldri klare måla mine;)

Takk for ein fantastisk tråd;)

Nå skal jeg lese:D

Skrevet

Skulle jo vera så effektiv i går. Vart ferdig med min del på PBL- så den er ute av verden. Kun klipp og lim av poster igjen.

Men før natta kjem så skal eg ha gjort ei innlevering:)

Men i morgo.. då skal eg få gjort så masse!

Skrevet

Jeg vil også være med her :)

Trenger virkelig et spark i baken innimellom. Har ikke kommet så godt i gang som jeg hadde planlagt, men har fått unna litt i alle fall. Fikk vite sent i går kveld at jeg har bestått første arbeidskrav i Norsk, og det har motivert til litt mer lesing. Så i dag har jeg fått gjort litt.

Nå skal jeg kose meg med en kaffe mocca og lese litt til.

Kos dere med lesinga folkens!

Gjest Jeg vil også være flink.
Skrevet

Jeg har bare økonomiske og tallfag dette semestret, og tall er ikke min sterke side. Noen som har forslag til hvordan jeg skal komme i gang? Vi får beskjed om å løse oppgaver hele tiden+ lese 4 kapitler til hver forelesning. Jeg rekker aldri å komme til oppgavedelen. Føler at jeg sliter meg gjennom kapitlene:(

Noen som har tips?? Blir takknemlig.

Skrevet
Jeg har bare økonomiske og tallfag dette semestret, og tall er ikke min sterke side. Noen som har forslag til hvordan jeg skal komme i gang? Vi får beskjed om å løse oppgaver hele tiden+ lese 4 kapitler til hver forelesning. Jeg rekker aldri å komme til oppgavedelen. Føler at jeg sliter meg gjennom kapitlene:(

Noen som har tips?? Blir takknemlig.

Eg fann fort ut at å lesa mattepensumet egentlig var bortkasta for min del. Då eg var ferdig med lesinga av kap. og skulle starta på oppgåveløysinga så var all teorien vekk frå mitt hovud. Men fann ut at viss eg løyste oppgåvene og las den delen som høyrte til temaet samtidig gjekk det mykje bedre.. Kankje dette kan hjelpa for deg?

- PBL-ferdig i dag:) Jess!

- Snart ferdig med ny innlevering.

- Tre journaler skal skrivast i morgo.

- Refleksjonsspørsmål må inn snarast.

- Forbereding til forelesingane i morgo har eg ikkje tid til...

Eg er lei av konstant dårleg samvit og alltid ha eit eller anna eg sku ha gjort....

Ha ein fin kveld folkens!

Skrevet

Dette må virkelig være tråden for meg i høst! Idag skulle jeg være flink og skrive ferdig oppgaven jeg må levere på fredag, men isteden har jeg drukket kaffe og sett på tv :murvegg:

Så jeg kommer tilbake imorgen for litt inspirasjon fra dere som er flinkere enn meg :)

Skrevet

Jeg er ufattelig glad for at jeg er ferdig med 'lese pensum' styret :)

Men, siden jeg naa driver og analyserer dataen til Masteroppgava mi saa henter jeg litt inspirasjon her jeg og, selv om jeg ikke leser for tida.

Skrevet

I dag har jeg vært flittig student. Tilbragt noen timer på lesesalen før forelesning, og skal snart sette meg ned ingjen nå med bøkene, og en god kopp te :):smilyblomst:

Men nå synes jeg denne tida før eksamensperioden går altfor fort!!

Lykke til med kveldens økt, dere..

Skrevet

Jeg vil være med! I dag har jeg gjort null skolerelatert arbeid, bortsett fra et seminar der jeg bare var der.. Skal ha veiledning til ex.phil oppgaven neste uke, så jeg bør henge i + henge et kapittel i psykologiboka (ca 40 sider) til fredag.

Skrevet (endret)

Dagen har starta bra: sat på biblioteket frå 9-11, så var det lab frå 11-12. Og no sit eg her igjen...

Best om eg får gjort alle innleveringane og levert dei til i morgo. Er godt i gang så er fortsatt med godt håp.

Stao pao folks:)

Snart helg, då blir tida litt bedre!

Endret av jorunn84
Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest Chrissy82
Skrevet

Jeg vil også være med her. Dette semesteret skulle jeg virkelig skjerpe meg. Men dessverre, ikke vært så flink som jeg skulle ønske. Holder på med semesteroppgaver og det er en god del jobb med dem og siden det er i 3 forskjellige fag. Men det skal nok gå bra. Heldivis fortsatt 2 mnd til eksamen!

Skrevet

Dette er tråden for meg også! Har begynt på ny utdanning denne høsten, og føler meg i grunn motivert, men nå, noen uker ut i semesteret, føler jeg at jeg henger enormt bakpå allerede. Så tenkte jeg skulle sette meg ned med mattebøker og jobbe skikkelig, enda jeg vet at jeg ikke kommer til å forstå halvparten. Men jeg skal i alle fall prøve! Så får jeg ta et annet fag en annen dag.

Flott at vi kan motivere og støtte hverandre!

Skrevet

Jess:

- To rapporter levert i dag :)

- Refleksjonsspørsmål er også ferdig. Skal berre nett lesa ein siste gang i gjennom

digg!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...