Gjest misa Skrevet 5. juli 2009 #1521 Del Skrevet 5. juli 2009 -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #1522 Del Skrevet 5. juli 2009 Åh unnskyld menneskene! Jeg har vært så travel og sliten at jeg ikke har orket å skrive noe særlig i hverken min egen eller andres dagbøker. Disse to ukene har jeg tegnet 100 spinnehjul, men det er ikke alt som er ferdig og ikke alt som er bra nok. Æsj. Også har jeg prøvd å se J så mye som mulig når han har vært hjemme. Og såvidt rukket å se et par venner, men ikke på langt nær alle jeg vil se. Isj. Men det er så utrolig vannvittig fint å være tilbake i Oslo altså! I morgen reiser jeg på urgravningen, er veldig spent og grugleder meg litt. Mange av de jeg har studert med som er på samme utgravning, så det blir hyggelig! Nå pakker jeg, og fant nettopp ut at jeg ikke har stor nok bag. Interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 5. juli 2009 #1523 Del Skrevet 5. juli 2009 Så spennende! Du gleder deg vel ganske mye?? Forresten, nå må du bytte tittel på dagboken din. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 5. juli 2009 Forfatter #1524 Del Skrevet 5. juli 2009 Så spennende! Du gleder deg vel ganske mye?? Forresten, nå må du bytte tittel på dagboken din. -misa Grugleder meg! Peprer J med spørsmål (han er jo arkeolog han og) og tenker på alt som kan gå galt, hehe. Neida, heldigvis gleder jeg meg aller mest. Jeg kommer til å lære så mye! Bor i Vestfold i uka, men får heldigvis helgene i Oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 8. juli 2009 #1525 Del Skrevet 8. juli 2009 Ikkje slit deg ut frøken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. juli 2009 #1526 Del Skrevet 9. juli 2009 Bare innom for å hilse på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #1527 Del Skrevet 11. juli 2009 Hei KG-snupper! Utgravning er litt gøy og ganske slitsomt. Og veldig lærerikt Men det er veldig godt å være i Oslo i helgene altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. juli 2009 #1528 Del Skrevet 11. juli 2009 Er så facinert over yrket ditt! Så utrolig interessant det må være! Synes ting og tang fra eldre tid er utrolig spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 11. juli 2009 #1529 Del Skrevet 11. juli 2009 Når skal jeg få lov til å tilbringe litt tid med deg, Pingting? Jeg er vekke fra onsdag til søndag på Slottsfjellfestivalen, men har ellers tid til deg, når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #1530 Del Skrevet 11. juli 2009 Synes ting og tang fra eldre tid er utrolig spennende. Jeg og, det er vel derfor jeg har så gammel kjæreste. Men det er det altså. Også er det greit å være arkeolog på fest, da er det alltid mange som synes du er interessant å snakke med, hihi. Når skal jeg få lov til å tilbringe litt tid med deg, Pingting? Jeg er vekke fra onsdag til søndag på Slottsfjellfestivalen, men har ellers tid til deg, når som helst! Er fryktelig opptatt denne helga, men hva med neste snuppa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 11. juli 2009 Forfatter #1531 Del Skrevet 11. juli 2009 Får fortelle litt om denne utgravningen da. Litt nerdete kanskje, men morsomt for meg. Det er ikke så mye gjenstander som har blitt funnet ved feltet der jeg jobber nå, men det er en del andre, interessante ting. Noen rydningsrøyser (hauger med stein som er hivd ut av et jorde), endel kokegroper (man gravde hull i bakken, fyrte bål oppi, heiv på steiner og lagde mat på de varme steinene. Vi finner dem i dag som mørke flekker i bakken med trekull og brente stener i.) En brønn (diger, mørk flekk i bakken med noen steiner her og der) hvor de har funnet trebiter nedi. Og en ovn som kanskje er en keramikkovn. Det er i tilfellet interessant, for dette er fra en tid hvor det ikke var mye keramikk. Og noe som kanskje er en grav. Det er med andre ord ikke sånn at vi graver og graver og den ene fine tingen etter den andre spretter opp, men det gjør det jo ikke vanligvis. Er fint ihvertfall. Feltet er ved E18 i Vestfold, hvis noen kjører forbi må de vinke! Ellers har jeg en superdag i dag, den har utartet seg ca. slik: - våknet før J og lå i senga og leste tegneserier i en time, helt uthvilt og glad - - En kopp med veldig god (kaffen de i huset jeg bor i i Vestfold smaker drit), sammen med brød og spekeskinke til frokost - Kjøpte ny laptop! (og mus, og minnepenn) - Jeg kjøpte ulykkesforsikring sammen med PCen, og med den fulgte det et flaxlodd. Og jeg vant 1000 kroner! - Boller og jus på Deli Deluca - Koselig dag ute med J Nå sitter jeg og venter på at nyePC'en skal installere seg ferdig, og så blir det kosekveld med god mat og noen øl. Finfin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 11. juli 2009 #1532 Del Skrevet 11. juli 2009 Jeg synes det høres spennende ut med utgravning, selv om dere "bare" finner tre- og steinbiter. Tenk for en historie det ligger der! Men du må si fra hvis dere finner en hodeskalle eller noe sånt. Ny pc og så 1000 spenn, wow! Grattis. Håper du får en fin lørdagskveld. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FNF Skrevet 13. juli 2009 #1533 Del Skrevet 13. juli 2009 Stå på, Ping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 13. juli 2009 #1534 Del Skrevet 13. juli 2009 Flinke ping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Carrie Skrevet 13. juli 2009 #1535 Del Skrevet 13. juli 2009 Jeg synes det høres kjempespennende ut det du holder på med! Mye mer spennende enn meg som sitter bak pcen dagen lang Grattis med ny pc, og ikke minst vinnerlodd Håper du får en fin uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 13. juli 2009 #1536 Del Skrevet 13. juli 2009 Gammel kjæreste..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hyggelig Skrevet 14. juli 2009 #1537 Del Skrevet 14. juli 2009 Flaks med flaksloddet!!! Grattis Høres generelt sett ut som du koser deg hjemme i fedrelandet igjen. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Store My Skrevet 16. juli 2009 #1538 Del Skrevet 16. juli 2009 Jeg må innrømme at jeg ble litt letta da jeg så at du har det litt for travelt i det virkelige livet til å oppdatere noe særlig her. Jeg har ikke vært inne på KG på lenge, så alle har oppdatert dagbøkene sine med minst 9 sider. Hehe. Og så er det artig å lese at du har spennende dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 18. juli 2009 #1539 Del Skrevet 18. juli 2009 Håper du har det supert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. juli 2009 Forfatter #1540 Del Skrevet 18. juli 2009 Åh, dere er så herlige altså! Enda en fin arbeidsuke! Jeg konstanterer med glede at både dagene og ukene går fort! Blir ganske sliten, men har det så fint! Hadde egentlig endel planer for helga, men det blir fort til at vi bare sitter på sofaen, hehe. Har vært en tur i sentrum i dag og kjøpt litt arbeidsklær, en flaske vin og så noen tegneserier :happy: Åh, og i kveld hadde vi bra middag! Kengurubiff (!) med grønnsaker, nypoteter og sennepssaus. Helt genialt, namnamnam! Håper alle har det bra, har tenkt å ta meg en dagbokrunde i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå