Gå til innhold

Pingting på tur

Pingting

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

:klem: og takk for alle hilsnene! Nå er jeg endelig tilbake i Oslo, etter en kjempefin jul. Fint å treffe familien, men godt å være tilbake!

Den ikke SÅ hyggelige avslutningen på ferien var at jeg og kjæresten kolliderte med en annen bil på vei hjem fra foreldrene mine i kveld. Vi har det helt fint, men bilen er det heller tvilsomt med, og det var IKKE vår feil. Kan forklare hva som skjedde i morgen, må få ut litt aggresjon, heh. :rope:

Nå er det nattan for en trøtt, men glad Pingting (jeg er jo like hel, og det er kjæresten min og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ikke veldig traumatisk i går, men en nokså kjip hendelse. Vi var på vei hjem til Oslo fra foreldrene mine, og kjørte på E6 litt sør for Oslo. Der er det tofelts vei, med midtrabatt mellom kjøreretningene. Mesteparten av strekningen er det grøft i midtrabatten, men ett sted er det en liten strekning med asfalt.

Vi kjører over en liten topp, og ser en bil framfor oss som så ut som om den skulle legge seg over i det andre feltet. Men plutselig står den på tvers av begge filene! :haar: Stor bil, med tilhenger. Tydeligvis en eller annen dust som har bommet på avkjøringa si, og finner ut at det er en kjempegod ide å ta en u-sving midt på motorveien. Kjæresten bremser det han er god for, men vi smalt inn i tilhengeren. Heldigvis traff vi den ikke veldig hardt, og heldigvis var det ingen som kjørte rett bak oss...

Kjæresten prøvde å flytte bilen ut av veien og over på siden så fort som mulig, jeg registrerte at den andre bilen flyttet på seg. Og tror du @#&%!!!¤ at jævelen stakk av!?! :kjempesinna: Jeg fikk tatt nummeret på tilhengeren, men da vi ringte politiet fikk vi vite at det var stjålne skilter. Bra at vi ikke kolliderte med bilen ihvertfall, man vet jo aldri hva en person som har stjålet en bil er i stand til å gjøre...

Bilen ble rimelig vrak foran, og den er gammel (eldre enn meg...), så den blir avlivet i dag :grine: Kjæresten har riktignok vurdert å kjøpe ny bil etterhvert, men det var litt feil omstendigheter det her, synes jeg.

Egentlig er jeg bare glad for at vi klarte oss. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort om noe hadde skjedd med ham... Puh.

Ordentlig dum avslutning på ferien, men ellers har jeg hatt det kjempefint! Vi hadde hvit jul i Trøndelag, og jeg har fått slappet av og ladet batteriene litt. Det trengs tror jeg, nå blir det masse studiejobbing fremover! Også er det selvfølgelig helt nydelig å være tilbake hos kjæresten (som forresten var veldig flink i går) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Snubla over dagboka di, og jeg likte den så godt at jeg fortsatte å lese. Er ikke ferdig enda da. Kommet dette innlegget:

Heter han Kristian Lindberg? Var på konsert et gang med han, nemlig.. I Nicaragua av alle plasser. Da spilte han i alle fall Grieg, så tenkte den kunne være den samme.

Nå skal jeg fortsette å lese dagboka di.

God jul forresten.

Neimen hei, så hyggelig med et nytt "fjes" i dagboka mi! :hallo:

Hmmm, nå har jeg ikke CD'en her, så jeg husker ikke helt for å være ærlig. Men jeg tror ganske sikkert at det ikke var Lindberg. Men så morsomt å gå på konsert med en norsk pianist i Nicaragua da!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen hei, så hyggelig med et nytt "fjes" i dagboka mi! :hallo:

Hmmm, nå har jeg ikke CD'en her, så jeg husker ikke helt for å være ærlig. Men jeg tror ganske sikkert at det ikke var Lindberg. Men så morsomt å gå på konsert med en norsk pianist i Nicaragua da!?!

Ja, det var ganske artig. Var litt spesielt da.. for piano var litt ustemt og orkesteret som spilte med Lindberg var helt på jordet. Hehe. Nicaraguansk musikk og Grieg ligner ikke å veldig. Hehe.

Huff. Så kjedelig med kollisjonen, men var da enda godt at ingen ble skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ganske artig. Var litt spesielt da.. for piano var litt ustemt og orkesteret som spilte med Lindberg var helt på jordet. Hehe. Nicaraguansk musikk og Grieg ligner ikke å veldig. Hehe.

Huff. Så kjedelig med kollisjonen, men var da enda godt at ingen ble skadet.

Haha, hørtes ut som et herlig sammensurium! :ler:

Ja, dumt, men ingen ble skadet og det er det viktigste. Noen ganger er det faktisk greit med sånne opplevelser, man husker å sette pris på ting da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes dramatisk ut! :hakeslepp: Men veldig godt det gikk bra med dere!

Dumt at jula fikk en sånn avslutning, men det høres jo ut som en bra ferie, tross alt!

Og godt nytt år!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes dramatisk ut! :hakeslepp: Men veldig godt det gikk bra med dere!

Dumt at jula fikk en sånn avslutning, men det høres jo ut som en bra ferie, tross alt!

Og godt nytt år!

:klemmer:

Godt nytt år! :klem:

Så forresten på Anne fra Bjørkely i stad, i den Lady of shalott-scenen, da tenkte jeg på deg :)

Hihi :)

Det er del av min hemmelige plan om å ta over verden :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, vi hadde en SÅ fin kveld i går! Det var fest i leiligheten til kjæresten (som heretteter kun kalles J, litt lettere, mange bokstaver i "kjæresten"). Vi var 11 stk pluss ei tulle på 8 mnd. HUN er bra søt altså, hun var våken en god del av tiden og sjarmerte de fleste i senk. *verpesjuk*

Vi hadde en helt idiotisk mengde mat, spleiselag, og de fleste var generøse på hvor mye de tok med seg. Laks og eggerøre, bacondadler, ribbe, bigos (polsk gryte som ligner litt på fårikål), salat, walorffsalat, deviled eggs, wraps, godt brød, og masse annet. Også dessert: hjemmelaget eplekake, iskrem, jordbærsaus, suksessterte og julekaker. Jeg er nesten mett ennå.

Også ble det jo endel alkohol, da :) Jeg glemte helt at polet ikke var åpent i går, så rom og cola-planene mine gikk i vasken. Men J har så mye alkohol stående at det ikke var krise, akkurat :ler:

Alt i alt en fantastisk kveld! Er så godt å se "vanlige" folk igjen, etter alle ukene i England :)

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hyggelig

Godt nyttår!

Gjorde du noe spennende igår?:)

Vi lagde drinker, spiste god mat og spilte Alias. Morsomt :) I dag har jeg gått meg en lang tur i snøværet, mens sambo har ligget utslått på sofaen. ;)

Edit: Etter at jeg hadde posta oppdaga jeg at du hadde posta nytt innlegg i mellomtida. Dermed fikk jeg svar på spm mitt;) Flott å høre at du hadde en bra kveld! Ps. Vi hadde også djevelske egg igår:)

Endret av hyggelig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår!

Gjorde du noe spennende igår?:)

Vi lagde drinker, spiste god mat og spilte Alias. Morsomt :) I dag har jeg gått meg en lang tur i snøværet, mens sambo har ligget utslått på sofaen. ;)

Edit: Etter at jeg hadde posta oppdaga jeg at du hadde posta nytt innlegg i mellomtida. Dermed fikk jeg svar på spm mitt;) Flott å høre at du hadde en bra kveld! Ps. Vi hadde også djevelske egg igår:)

Hihi, kloke hoder tenker likt? (eller: kloke hoder skriver innlegg i dagboka til Pingting samtidig)

Gå tur hørtes veldig deilig ut, men jeg endte opp med sofaen i dag jeg også, hihi. Det er vel lov, må lade opp til helga vet du! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår! :klemmer:

Var en dramatisk hendelse dere hadde på motorveien, veldig glad for at det gikk så bra!

Hørtes ut som en topp nyttårsfeiring. God mat er viktig! ;)

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stjålet fra Ansjoni:

1. Hva gjorde du i 2008 som du aldri har gjort før?

Kommer ikke på noe fornuftig, så jeg får bare si "ble sammen med kjæresten min". Er sant ihvertfall, hihi.

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?

Tror ikke på forsetter i grunn, mener det er viktigere å gjennomføre endringer på en tid det passer og når man er motivert. Men jeg har blitt flinkere til å spise sunt! Og å ta vare på meg selv, f.eks. ved å kvitte meg med kjip kjæreste og få en ny, fin en.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?

Hmh, ikke noen av de næreste, nei.

4. Døde noen som sto deg nær?

Heldigvis ikke.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?

Sverige, Bulgaria, England.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?

Mye mer tid med kjæresten min (å bo i samme by kommer jo til å være et greit utgangspunkt?)

Og mer konsentrasjonsevne når det gjelder studier.

7. Hvilke datoer i 2008 vil du aldri glemme, og hvorfor?

Den dagen jeg ble sammen med min kjære (etter å ha brukt hele kvelden på å drikke meg til mot. Kl 4 på morran skjedde det da endelig noe).

Og den dagen jeg flyttet til England :)

8. Hva er det største du har oppnådd i år?

Tørre å flytte til et nytt sted for å gjøre det jeg vil.

Også kjæresten da, igjen (føler at jeg nevner ham på hvert spørsmål her!?!)

9. Hva var din største nedtur?

Ingen virkelig store nedturer i år, heldigvis.

10. Har du vært syk eller skadet?

Husker jeg fikk skikkelig omgangssyke 1. januar. Ellers har det bare vært noen småforkjølelser og noen hull i tenna. Kan ikke klage :)

11.Hva var ditt beste kjøp?

Speilreflekskameraet mitt! :rødme:

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?

Kjæresten min, som er flink og msart og snill og får meg til å smile.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?

Jeg blir vel ikke direkte lei meg akkurat, men han ene jeg deler leilighet med går meg rimelig heftig på nervene...!

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?

Klær, flyturer, bøker, klær

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?

Kjæresteeeee!

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2008?

Kommer ikke på noen spesiell.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du ...

a. Gladere eller mer nedstemt?

Gladere, MYE gladere!

b. Tynnere eller tykkere?

Bittelitt tynnere i følge vekta etter jul, men etter den nyttårsfeiringen i går er jeg jammen ikke sikker lenger :ler:

c. Rikere eller fattigere?

Fattigere, har ikke deltidsjobb i England. Men er rik på mye annet! :)

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?

Effektivt studiearbeid, så hadde jeg hatt mer tid til å surre rundt med god samvittighet.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?

Være for snill med andre og ta for lite hensyn til meg selv.

20. Hvordan tilbrakte du julen?

Med familien min og to katter i Trøndelag.

21. Ble du forelsket?

Ja, veldig :)

22. Hvor mange one-night stands hadde du?

Ingen.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?

Æh, den var vanskelig. Det er lite jeg følgermed på fast, men har sett litt på Simpsons og Family Guy. I England ser jeg mye på House.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?

Hat var da et voldsomt ord? Kan ikke komme på noen akkurat nå nei, men jeg blir alltid veldig provosert av trangsynte mennesker.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?

Den siste Harry Potter-boka var veldig bra!

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?

Tja, jeg har begynt å høre på klassisk? *prøve å være voksen*

27. Hva ønsket du deg og fikk?

Et BRA forhold.

28. Hva ønsket du deg og ikke fikk?

Et livlig sosialt liv i England. Fordelen med det er at jeg faktisk får studert litt, hehe.

29. Hva var årets beste film?

La den rette komme inn var jo bra. Og Wall-E sjarmerte meg i senk!

30. Hva gjorde du på bursdagen din?

Dro på utgravningskurs til Lista! Dagen ble feiret som seg hør og bør med arkeologivenner og rullekake med lys på.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?

Med fare for å gjenta meg selv: kjæresten min!

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?

Tja, si det? Den er litt av hvert, egentlig. Jeg er eks-metallsnuppe som før kun hadde svarte klær i skapet, så det er fortsatt morsomt å prøve helt nye ting :)

33. Hva har holdt deg i mental balanse?

Jeg har da aldri vært i mental balanse :ler:

34. Hvilken kjendis likte du best?

Eh? Aner ikke?

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?

At det skal være umulig å diskutere noe som helst som har med innvandring/etniske grupper/asylpolitikk å gjøre. De debattene går nesten uten unntak over til å ble ordkrig og drittslenging mellom de som har de mest ekstreme og ureflekterte synene (alle innvandrere er noe møkk og må ut av landet vs alle innvandrere er helt like nordmenn. Snille nordmenn)

36. Hvem savner du?

Kjæresten min og vennene mine (når jeg er i England)

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?

Kjæresteeeen!

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?

At en bare skader seg selv ved å være for snill og hensysnsfull.

39. En sangtekst som oppsummerer året:

Aner ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, nå har jeg shoppa litt! Ny bukse og vest på nyttårssalg, og pulsvarmere fra Oleana. Dyre, men fine :)

I kveld skal jeg og J på whiskeysmaking, det blir sikkert kjempemorsomt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå det hørtes artig ut, bortsett fra at jeg ikke liker whisky. :fnise:

Håper du får en kjempefin helg! :klemmer:

-misa

Hahaha, da forsvinner liksom litt av poenget med å gå, ja! :ler:

Det var kjempeartig i går! De pleier å ha et tema for kvelden (typ whiskyer-fra-der-og-der eller whiskyer-fra-sånne-og-sånne-distillerier), men i går var temaet noe sånt som nå-bryr-vi-oss-ikke-om-tema-skal-bare-drikke-god-whisky. Funka bra!

Også fikk vi mat, lammeskanke stekt i rødvin og solbærsirup + hvitløk, med rotmos *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal vi ut og gå tur i det fine vinterværet! Også har jeg trua med å spandere sushi på J etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...