Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ei 22 år gammel jente som holder på å fullføre studiekompetansen min ved Sonans privatgymnas i Trondheim. Men jeg har funnet ut at jeg enten vil bli ett eller annet innen for salg og service faget. Jeg har funnet ut at man må ha Gk (VG1) salg og service for å ta det videre på nettundervisning. Problemet er at jeg ikke vet hvor jeg kan få tatt dette kurset (GK salg og service) på nett. Har tenkt å søke på en vanlig videregående skole fra våren av og på en måte starte på nytt. Men hadde vært kjekt å tatt grunnkurset på nett. Vet noen om noen nettgymnas/skole som tilbyr Grunnkurs salg og service?

Jeg har også snust på advokatsekretær og lønnsmedarbeider på Utdanningshuset men de støttes ikke av lånekassa. Har hørt at de har en egen finansordning for deres utdanning men er usikker på den. Kan noen fortelle meg hvordan den er i forhold til lånekassa?

Jeg har også vurdert nytt VK1 (VG2) kurs, helse service og ta helsesekretær men jeg er så redd for den praktiske prøven man visstnok skal ha. Er så redd for å ikke klare det og stryke. Noen tips til å roe nervene eller erfaring og tips fra denne prøven? Hvordan er det å jobbe som helsesekretær?

Har også vurdert å ta apotekteknikker isteden for helsesekretær men vet ikke helt. Er vel mer sikker på salg og service. Har lyst til å starte min egen klesbutikk en gang i tiden ettersom jeg ikke liker å bli fortalt hvordan man skal kle seg på jobb (les: dresskoder osv). Jeg har en litt alternativ klessmak, gothic (gotisk). Vil ikke bytte den ut pga jobben. Liker å kunne kle meg i det jeg vil. Derfor vil jeg og starte min egen klesbutikk en dag. Men orker ikke tanken på å sitte som telefonselger eller telefonintervjuer helt fram til da. Virker som om det er kun dise jobbene som lar deg kle deg som du vil og ha piercinger.

Jeg har og lyst til å ta bore og brønne teknikk kurs for å jobbe offshore men har lest at man må ha elektro eller fagbrev. Jeg har ingen av delene. Jeg begynte på utdanning som barne -og ungdomsarbeider men sluttet etter 3,5 måneder i barnehage. Orket ikke mer av den jobben. Jeg liker barn missforstå meg ikke. Men etter ett år på barne og ungdomsarbeiderfag var jeg rett og slett drittlei av å høre om unger og pedagogikk osv. Er det noen måte jeg kan få tatt bore og brønne teknikk kurs uten verken å ha elektro fra vgs eller måtte ha fagbrev??

Blir glad for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har en litt alternativ klessmak, gothic (gotisk). Vil ikke bytte den ut pga jobben. Liker å kunne kle meg i det jeg vil. ... Er det noen måte jeg kan få tatt bore og brønne teknikk kurs uten verken å ha elektro fra vgs eller måtte ha fagbrev??

Håper du har fått med deg at mulighetene til å bestemme antrekk selv er omtrent fraværende i en boredekksjobb på plattform? Har heller ikke vært borti at piercinger er ok, men min arbeidsplass er muligens mer hissig på slikt enn andre.

Når det gjelder bore- og brønnteknikk har jeg fått inntrykk av at man skjerpet regelverket i 2007, at man da lukket mulighetene for å la hvem som helst komme inn på kurs. Jeg søkte litt, det ser ut til at nortrain tar inn folk med relevant gk pluss fullført enkelte allmenfag, eller at man har en komplett utdanning innen almenn (generell studiekompetanse), de andre ser ut til å kreve fagbrev eller 5 års relevant erfaring.

Skrevet

Klar for å bli roughneck goth jenta? ;) Vet du hva dette innebærer? Bore og brønnteknikk kurs gir ikke automatisk jobb. Du skal være forholdsvis greit praktisk anlagt også, samt (etter min mening) være interessert i mekaniske disipliner.

Skrevet
Klar for å bli roughneck goth jenta? ;) Vet du hva dette innebærer? Bore og brønnteknikk kurs gir ikke automatisk jobb. Du skal være forholdsvis greit praktisk anlagt også, samt (etter min mening) være interessert i mekaniske disipliner.

mhmmm;) er nok klar over det, mannen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...