Gjest gjest_squash Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Var på bondens marked for noen uker siden, og kjøpte et glass med marinert ost. Dette var godt, men svindyrt. Men det burde da gå an å lage dette selv? Har ikke egenprodusert ost jeg da, men kan man ikke bare skjære biter av ost og legge i en eller annen marinade? (norvegia tenkte jeg da, men tar gjerne imot tips til mer fancy oster:)) Men spørsmålet er, hva er godt å ha i marinaden? I den vi kjøpte var det iallefall laurbærblad og hel pepper i forskjellige varianter. Kanskje godt med chili oppi? Fint med litt tips:) Hvilken olje bør brukes, dyr olivenolje eller duger det med billigolje?
Kanutten Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Denne er god. Denne har jeg ikke prøvd, men ser god ut. Søk påmarinert ost på google. kommer opp masse. Var sånn jeg fant den jeg prøvde.
Gjest gjest_squash Skrevet 13. september 2008 #3 Skrevet 13. september 2008 Denne er god. Denne har jeg ikke prøvd, men ser god ut. Søk påmarinert ost på google. kommer opp masse. Var sånn jeg fant den jeg prøvde. Se der ja. Takk for tips. Hvilken type ost brukte du? Jeg tenkte å bruke den til salater og slike ting. Hvor lenge står det seg egentlig et slikt glass?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå