acharl1 Skrevet 13. september 2008 #1 Skrevet 13. september 2008 Æsj, nå har jeg vært flink og holdt meg uten brus og søtsaker hele uka! Pluss jeg har trent hver dag. Tenkte jeg skulle kose meg med "litt" snop , siden det er helg. Litt ble etterhvert til alt for mye!! Det endte me at jeg spiste 180 gram melkesjokolade (en hel STOR plate) En hel pose med chips på 110 gram, og litt smågodt.. Hvordan i all verden skal jeg klare å komme ned i vekt når jeg overspiser sånn i helgene? På søndag skal vi i familieselskap også.. Jeg kan jo liksom ikke la være å spise kake da? Hjelp.. Hva skal jeg gjøre for å gå ned i vekt / holde meg under søtsaker? Jeg blir gal!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #2 Skrevet 13. september 2008 Hvorfor i all verden ahr du så store sjokolader og chipsposer hjemme?? Når du skal ned i vekt kan du ikke ha snop i skapet. Skal du kose deg bruker du frukt, bær eller nutrilett meal (en slags sjokolade).
acharl1 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2008 Hvorfor i all verden ahr du så store sjokolader og chipsposer hjemme?? Når du skal ned i vekt kan du ikke ha snop i skapet. Skal du kose deg bruker du frukt, bær eller nutrilett meal (en slags sjokolade). Fordi jeg fremdeles bor hjemme hos mamma og pappa. De hadde kjøpt inn masse dritt fordi jeg skulle sitte b. vakt
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #4 Skrevet 13. september 2008 Fordi jeg fremdeles bor hjemme hos mamma og pappa. De hadde kjøpt inn masse dritt fordi jeg skulle sitte b. vakt Men da må de ikke kjøpe inn sånn dritt da. Går vel an å si det til dem? Vil du bli tjukk så får du bare fortsette på den måten.
Gjest andungen Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Et lite råd: Vær åpen overfor familie og nære venner om hva gjør. At du ønsker å gå ned i vekt, og prøver å unngå godterier og unødvendige fristelser. Fortell det på en ordentlig måte, slik at det skjønner at du mener alvor. Skryt av deg selv, si at du nå har klart en hel uke uten godterier. Og at du håper å klare ei uke til for eksempel, og derfor ikke ønsker å ha fristelser i hus. Jeg bor alene, og har aldri noe i skapene. Men jeg er ofte hjemme hos mine foreldre i helgene, eller besøker venner. Alle vet hvilket prosjekt jeg jobber med, og hva som er målet mitt. Nå er det sjelden at det kommer masse snop på bordet, og enkelte spør til og med om "lov" før de setter frem noe. Synes det er helt fantastisk! Absolutt ikke noe jeg forventer, for jeg må kunne begrense meg selv om det kommer frem masse godt. Men helt utrolig hvordan folk har brydd seg og ønsker å gjøre det riktig! Det har også blitt enklere å si nei til kake etc i familiesammenkomster, fordi jeg har vært åpen om hvorfor. Ingen sårede følelser da Husk også at en sjokolade en lørdag ikke ødelegger alt. Ikke la tanken om at "nå er den helga ødelagt, nå kan jeg bare fortsette og fråtse" nå deg. Sjokoladen var god, og den er spist. Javel, da er det på tide å stramme inn litt igjen. Ikke dagen etter, ikke på mandag. Men nå! Hvis jeg spiste en sjokolade en mandag, kunne jeg tenke at "jaja, da var den uka kjørt..." Og fortsatte bare utskeielsene. Ikke bra! Nå kan jeg også spise en sjokolade i ny og ne (også på mandag), men rett etterpå er jeg tilbake i "sunn modus". Og vekta kryper nedover Lykke til!
acharl1 Skrevet 13. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2008 Et lite råd: Vær åpen overfor familie og nære venner om hva gjør. At du ønsker å gå ned i vekt, og prøver å unngå godterier og unødvendige fristelser. Fortell det på en ordentlig måte, slik at det skjønner at du mener alvor. Skryt av deg selv, si at du nå har klart en hel uke uten godterier. Og at du håper å klare ei uke til for eksempel, og derfor ikke ønsker å ha fristelser i hus. Jeg bor alene, og har aldri noe i skapene. Men jeg er ofte hjemme hos mine foreldre i helgene, eller besøker venner. Alle vet hvilket prosjekt jeg jobber med, og hva som er målet mitt. Nå er det sjelden at det kommer masse snop på bordet, og enkelte spør til og med om "lov" før de setter frem noe. Synes det er helt fantastisk! Absolutt ikke noe jeg forventer, for jeg må kunne begrense meg selv om det kommer frem masse godt. Men helt utrolig hvordan folk har brydd seg og ønsker å gjøre det riktig! Det har også blitt enklere å si nei til kake etc i familiesammenkomster, fordi jeg har vært åpen om hvorfor. Ingen sårede følelser da Husk også at en sjokolade en lørdag ikke ødelegger alt. Ikke la tanken om at "nå er den helga ødelagt, nå kan jeg bare fortsette og fråtse" nå deg. Sjokoladen var god, og den er spist. Javel, da er det på tide å stramme inn litt igjen. Ikke dagen etter, ikke på mandag. Men nå! Hvis jeg spiste en sjokolade en mandag, kunne jeg tenke at "jaja, da var den uka kjørt..." Og fortsatte bare utskeielsene. Ikke bra! Nå kan jeg også spise en sjokolade i ny og ne (også på mandag), men rett etterpå er jeg tilbake i "sunn modus". Og vekta kryper nedover Lykke til! Tusen takk!
The Kitten Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Æsj, nå har jeg vært flink og holdt meg uten brus og søtsaker hele uka! Pluss jeg har trent hver dag. Tenkte jeg skulle kose meg med "litt" snop , siden det er helg. Litt ble etterhvert til alt for mye!! Det endte me at jeg spiste 180 gram melkesjokolade (en hel STOR plate) En hel pose med chips på 110 gram, og litt smågodt.. Hvordan i all verden skal jeg klare å komme ned i vekt når jeg overspiser sånn i helgene? På søndag skal vi i familieselskap også.. Jeg kan jo liksom ikke la være å spise kake da? Hjelp.. Hva skal jeg gjøre for å gå ned i vekt / holde meg under søtsaker? Jeg blir gal! Først av alt til KG. Ikke ha snop og annet usunt liggende hjemme. Hvis du absolutt må noe godt så kjøp små sjokolader, og små pakker potetgull. Hvis de ikke selger små pakker med potetgull i nærheten av deg så kan du helle litt oppi en liten skål. Lykke til med slankekuren. Og forresten: Du må ikke spise kaker selv om du er i besøk.
Kitty_katt Skrevet 13. september 2008 #8 Skrevet 13. september 2008 Jeg også bor alene med (med samboer) og vi har aldri snop og potetgull liggende. Selv holder jeg meg unna snop hele uka og har en dag hvor jeg koser med med snop. Og da kjøper jeg meg en bolle eller en liten pose med snop som jeg spiser opp den dagen, så slipper jeg at det ligger og frister resten av uka:)
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2008 #9 Skrevet 13. september 2008 er det liksom mye??hender ofte jeg spiser to store plater sjokko, og jeg er veldi tynn men er jo ikke så sunt da
pittie Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 er det liksom mye??hender ofte jeg spiser to store plater sjokko, og jeg er veldi tynn men er jo ikke så sunt da Ja det er veldig mye. Alt det mettede fettet og sukkeret er ikke bra for kroppen og helsa uansett om man er tynn eller tykk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå