Gå til innhold

Gratis parkering i Oslo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er det noen plasser i Oslo med gratis parkering? Vi skal ligge på hotell på Aker Brygge, men må betale for parkering på hotellet. 150 kr. dagen. Ikke så mye, men blir en del når vi skal være der såpass lenge.

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Langs offentlig vei er det meste av parkeringen gratis. Problemet er å finne en ledig (og lovlig) plass. Jo lenger ut fra sentrum du beveger deg, jo enklere er det.

F.eks. er det rikelig med plasser på Ekeberg. Tar du deretter kollektivt (22 kr) til sentrum, så sparer du masse penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Er det gratis hele døgnet der da? Har du en spesifikk gate jeg kan se etter? Hvor langt er det fra Ekeberg til Oslo sentrum med trikk/buss ca.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kjent i Òslo da?

Jeg hadde sikta mot Helsfyr og prøvd å finne gateparkering i boligområdene der. (Etterstad, Valle Hovin-området, Teisen) Andre boligområder, som Manglerud, Lambertseter eller oppover Groruddalen kan man jo også velge, men Helsfyr er nærmest sentrum. T-bana på Helsfyr dekkes av fire baner, i tillegg går det flere busser. (21 bussen går helt til Aker brygge, men i bue rundt byen så det tar en stund da) sytti-et eller annet går straka vegen til sentrum (76?) Ellers har man jo alltid IKEA og IKEA-bussen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Er det gratis hele døgnet der da? Har du en spesifikk gate jeg kan se etter? Hvor langt er det fra Ekeberg til Oslo sentrum med trikk/buss ca.?

Se f.eks. her: kart her. Litt langt fra E6/E18 og utenfor bomringen, så Annas alternativer er sikkert bedre, med greit hvis du er kjent og kommer sørfra. Jeg bodde i dette området tidligere, det er rikelig med allment tilgjengelige parkeringsplasser på småveiene i området. Unntaket er Norway Cup, da kan det bli litt trangt.

Det er få meter å gå til Sportsplassen holdeplass (trikk til sentrum).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på å parkere langs gata på skillebekk/frogner off-hours. Deretter ruslet ned til aker brygge. Men det er meg da, man kan lage stor-prosjekt ut av det hvis man vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...