Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hvor ganle er dine barn og får de lov å sove his kjæresten? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde de fått lov om de var homofil? Hvorfor/hvorfor ikke? Får dine barn lov å ha det motsatte kjønn på besøk og være på sitt soverom alene med døra i gjen? Hvis de ikke får lov å ha overnatting eller hvere alene med det motsatte kjønn på soverommet, hvor gamle må de være før de får lov?
estrella Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 Jeg har ikke barn, men svarer fordi om..ang hva vi har lov til her. Hvor gamle er dine barn og får lov å sove hos kjæresten?Hvorfor/hvorfor ikke? De som er aktuelle for kjæresteopplegget her er 18,17,16 og 12. Jeg får lov(er 18)..rett og slett fordi de nekter meg ikke noe nå når jeg er 18. Jeg vet ikke helt om de to på 17 og 16 har lov. Hun på 12 har ikke lov. Hadde de fått lov om de var homofil? Hvorfor/hvorfor ikke? Ja. Det utgjør ingen forskjell, kjæreste er kjæreste. Her blir det nok sett litt på som en fordel på meg da, jeg slipper å bli gravid(jeg er lesbisk). Alle får lov, også de fire minste i alderen 4-7 år, får ha besøk av det motsatte kjønn og ha døra igjen på rommet. For å ha overnatting av det motsatte kjønn er jeg litt usikker på alderen..
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Min stedatter på 15 får ikke ha kjæresten på overnatting. Men at han er på besøk på dagtid og at døra er lukket er greit. Litt klining må jo tenåringer få lov til å bedrive. Låst dør er derimot ikke greit. De skal alltid vite at vi når som helst kan finne på å banke på døra og forvente å få komme inn straks. Ikke noe tid til å kamuflere uønsket aktivitet. Selv om jenta er "lovlig" når hun er 16 blir det nok ikke overnatting før hun fyller 18. Man kan jo selvsagt forandre mening underveis, men akkurat nå er begge foreldrene hennes og jeg enige om at hun får vente til hun er 18. Det er jo ikke sånn at fordi det er lov å ha sex når man er 16 så må man absolutt gjøre det. Det er lov å vente lenger også! Vi vet jo at vi ikke har noen kontroll på hva hun gjør når hun er ute av huset, det kan vi ikke gjøre noe med. Men vi kan vise vår holdning ved å sette grenser for hva hun kan gjøre hos oss.
Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Litt klining må jo tenåringer få lov til å bedrive. Låst dør er derimot ikke greit. De skal alltid vite at vi når som helst kan finne på å banke på døra og forvente å få komme inn straks. Ikke noe tid til å kamuflere uønsket aktivitet. Jeg må nok dessvere skuffe deg på den der.. Man lærer etterhvert å høre når folk kommer, og man må ikke kle av seg for å ha sex...
Gjest Lille Bie Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Hvor ganle er dine barn og får de lov å sove his kjæresten? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde de fått lov om de var homofil? Hvorfor/hvorfor ikke? Får dine barn lov å ha det motsatte kjønn på besøk og være på sitt soverom alene med døra i gjen? Hvis de ikke får lov å ha overnatting eller hvere alene med det motsatte kjønn på soverommet, hvor gamle må de være før de får lov? Ikke at det har noe med det du spurte om, men hvorfor i all verden skulle barna få lov/ikke få lov om de var homofile? Barnet er hverken eldre eller yngre psykisk, om de er homofil/lesbisk. Og om det er faren for å bli gravid du tenker på, så må du nesten bare sørge for at paret beskytter seg, du kan ikke hindre barna dine fra å ha sex, det kan de ha dag som natt. Du får bare være sikker på at du vet de beskytter seg, enten ved bruk av kondom og p-piller, eller ved begge deler. Om jenta er over 16 så får hun jo gratis p-piller til hun blir 19 år gammel, og da må hun bare betale en liten egenandel, mellom 50 og 100 kr. Jeg vet det er mange som mener at om foreldre oppfordrer døtrene sine til å begynner på p-piller i ung alder, så oppfordrer de dem også til å ha sex, men om jenta allerede har fast partner, så kommer de til å ha sex før eller siden, uansett. Så da er det bedre at hun er 97% beskyttet fra å bli gravid, enn å måtte gjennomgå en abort i ung alder. Jeg har selv vært det pga slurv. Ikke noe festlig! Dette var vel litt utenom det du spurte om...
Gjest Naria Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 jeg fikk lov til å ha kjæresten på overnatting fra vi ble sammen, da var vi 14 begge to. Vi fikk derimot ikke sove på samme rom før vi var 16.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #7 Skrevet 12. september 2008 Jeg må nok dessvere skuffe deg på den der.. Man lærer etterhvert å høre når folk kommer, og man må ikke kle av seg for å ha sex... Neida, og av samme grunn kan tenåringer ha sex på et offentlig toalett eller bak skolebygningen. Man kan aldri gardere seg. Men ved å stille krav som at "døra må være ulåst" så skrenker man inn mulighetene litt, istedet for å si "værsågod, gjør akkurat hva dere selv vil".
Glossy1 Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Min stedatter har fått lov til å ha kjæresten på overnatting siden de ble sammen, da var hun 14 1/2 år, faren sørget for å ordne p-piller til henne da han skjønte det selv om både han og jeg var i mot at hun fikk lov til å ha kjæresten på overnatting.....men nå er det ikke her hun bor....
Serina Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Eldste sønn er 15 år og han har hatt med kjæresten sin (som er 1 år yngre) på hytta vår, og hun har også overnatt hos oss. De får ikke lov til å dele rom hjemme, men på hytta er det av praktiske årsaker blitt til at de deler rom. Der er det for lytt til de store sprellene heldigvis. Hjemme blir de inkvartert på hvert sitt rom, men jeg er ikke så dum at jeg tror de ligger der hele natta. Jeg var ganske bestemt på å si nei til overnatting og holdt igjen lenge, men så tenkte jeg som så at han får jo lov til å ha andre venner på overnatting, hvorfor ikke kjæresten sin. Hvis den eneste begrunnelsen er at de ikke skal ha sex, så er det helt nytteløst. De kan ha seg på skolen, de kan gå hjem fra skolen mens jeg er på jobb..... everywhere. Ser egentlig på meg selv som streng, og har klare regler. Derfor har dette gått ganske bra. Tror ungdommene føler seg vel her i huset.
poia Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Jeg og kjæresten min fikk overnatte hos hverandre fra jeg var 15 1/2 og han 16 1/2. Da hadde vi vært sammen knappe en måned. Når det gjelder å ha besøk av motsatt kjønn osv så har jeg sovet over hos bestevennen min jevnlig fra jeg var 13-14 år og han like gammel. Men nå har det aldri vært tanke på sex i det tilfelle, og det skjønte foreldrene våre og.. Apropos homofili, så synes jeg det virker litt spesielt å tenke på det- på mange måter kan det være positivt, man slipper b.la. å tenke på graviditet. Og uansett, mennesker er mennesker, kjønn er en definisjon.
Branna Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Jeg overnattet hos kjæresten min (som jeg nå er gift med) før første gang da vi hadde vært sammen i fire måneder. Vi var 16 og 17, men tror ikke alderen spilte inn i bildet for mamma, det var vel mer det at hun ville være sikker på at forholdet skulle være seriøst før vi fikk overnatte. Ville kanskje ikke at jeg skulle bli såret hvis det tok slutt... eller noe, jeg aner ikke. Søtt av henne egentlig, for selv om hun sikkert visste at vi allerede hadde hatt sex, så er det jo noe intimt ved å sove sammen med en person. Tror hun tenkte mer på det, at det burde spares til det var "alvorlig". Selv om for oss så var det seriøst fra dag én :rødme:
Gjest Forhenværende tenåring Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Overnatte gjør man fordi det er en fantastisk følelse å ligge tett inntil en man er glad i. Personlig vil jeg ikke frarøve barna mine et så godt minne. Sex har man som oftest når foreldrene ikke er i nærheten. Uansett ser jeg på det som helt uproblematisk at barna mine har et seksualliv, så lenge de beskytter seg.
HomicidalPsychoJungleCat Skrevet 13. september 2008 #13 Skrevet 13. september 2008 Jeg ville syntes det var dumt dersom barna skulle tidlig opp på skolen, så jeg ville nok ikke tillatt det annet enn i helgene. Men når det gjelder å nekte dem overnatting for å hindre puling, det ser jeg ingen hensikt med. La dem holde på, kan ikke se at det skal være noe problem. Jeg tar utgangspunkt i at eventuelle avkom av meg ville vært intelligente nok til bruke prevensjon.
thumbalina Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jeg fikk lov å sove over hos kjæresten min da jeg var 17... og vi var på rommet med døren lukket da han var hos meg... og ja vi hadde sex.... hver gang han var hos meg, og hver gang jeg var hos han... forskjellen var at hos meg fikk vi lov, men hos han fikk jeg ikke lov å overnatte... men par i ung alder som ønsker å ha sex, har sex. uansett når tid på døgnet det er. Finner alltid en mulighet.. poenget mitt er at det å nekte kjærestepar i dne alderen å sove hos hverandre hjelper ingenting dersom du er redd de skal ha sex... det du kan gjøre er å snakke med din datter/sønn om de etterdønningene som kan kommer når en blir seksuelt aktivt.. ikke bare graviditet eller kjønnsykdommer.. men det følelsesmessige aspektet... vise at ditt "barn" at du stoler på hennes/hans avgjøresler ved å gi nok informasjon... og prevansjonsmidler..... mamma satt meg på p piller et år før jeg i det hele tatt hadde sex.. jeg ventet ett år for å bli trygg på typen og meg selv.... og det hadde ingenting med om vi fikk lov til å ha sex eller ikke av foreldrene våres... (er du over 16 så har du lov...) Det hadde med at jeg var blitt oppdratt på en måte som gjorde at jeg ville være sikker på hva jeg gjorde før jeg gjorde det..
hufsa! Skrevet 14. september 2008 #15 Skrevet 14. september 2008 Hvor ganle er dine barn og får de lov å sove his kjæresten? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde de fått lov om de var homofil? Hvorfor/hvorfor ikke? Får dine barn lov å ha det motsatte kjønn på besøk og være på sitt soverom alene med døra i gjen? Hvis de ikke får lov å ha overnatting eller hvere alene med det motsatte kjønn på soverommet, hvor gamle må de være før de får lov? Heia,blir helt matt her..mener dere at de ikke for lov å lukke dør når de har motsatte kjønn på besøk??Det var jo ikke der jeg knulla,jeg knulla alle andre plasser ute,hos venniner,når jeg satt barnevakt,ja,you name it..Det er jo så tåplig for når du er hjemme er du jo redd foreldrene skal komme inn eller høre deg.Jeg vil si 16-17 år for å sove hos hverandre og at de har været sammen en stund.og at du vet at den motsatte part er en som tar "vare"på jenta(hvis det er det) di og at hensikten ikke er at de skal finne på alt annet tull på nettene..Da mener jeg ut å drikke og ruse seg..For det kan jeg si av egen erfaring at det var grit å være hos gubben for der brydde ingen seg hvor man var hele natta..Men gud la de få lukke døra ikke sikkert de vil dere skal høre alt de krangler/prater om..
mother_to_be?? Skrevet 15. september 2008 #16 Skrevet 15. september 2008 Før jeg giftet meg fikk ikke vi lov å sove på samme rom. Vi ble sammen da jeg var 14 og han 16. Vi giftet oss da jeg var 18 og han 21 Hvor ganle er dine barn og får de lov å sove his kjæresten? Hvorfor/hvorfor ikke? Hadde de fått lov om de var homofil? Hvorfor/hvorfor ikke? Får dine barn lov å ha det motsatte kjønn på besøk og være på sitt soverom alene med døra i gjen? Hvis de ikke får lov å ha overnatting eller hvere alene med det motsatte kjønn på soverommet, hvor gamle må de være før de får lov?
Nabodama Skrevet 15. september 2008 #17 Skrevet 15. september 2008 Ja, datteren min på 16 får ligge over hos kjæresten, og han ligger også over hos oss. De har vært sammen i snart 8 mnd, begynte å ligge over etter omtrent 3 mnd.
Gjest gutt 15 Skrevet 30. mai 2009 #18 Skrevet 30. mai 2009 Jeg må nok dessvere skuffe deg på den der.. Man lærer etterhvert å høre når folk kommer, og man må ikke kle av seg for å ha sex... Bra sakt !! Sant det
Gjest me Skrevet 31. mai 2009 #19 Skrevet 31. mai 2009 Hjemme hos oss var vel grensen rundt 16 år. Mamma var ikke helt enig til å begynne med, men hun gikk til slutt med på det. Jeg hadde jo faktisk "lov" til å ha sex da.
Vanija Skrevet 31. mai 2009 #20 Skrevet 31. mai 2009 Jeg er 19, og min forlovede og samboer (20 år) gjennom 3 1/2 år får enda ikke sove sammen når vi kommer hjem fra byen hvor vi studerer og bor sammen. Det vil si at vi har sovet sammen hver natt det siste året, men blir nå nødt til å sove adskilt helt frem til august. Foreldrene hans er kristne og mener at sex er noe man venter med til ekteskapet. Vi hadde sex første gang da vi var 16 og 17. Dette syns jeg er urimelig strenge krav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå