jenta82 Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Jeg har store problemer med denne maskinen og lurer på om noen av dere har vært borti denne maskinen. Fikk den av min mor for noen år siden, men siden jeg ikke fikk til og bruke den ble det satt bort en god stund. Men nå skulle jeg gjerne ha fått den i bruk og har komt litt lengre enn tidligere. Men nå er det store problemet undertråden da. Det blir jo bare en stor floke på undersiden av tøystykket. Skal jeg tre undertråden noen sted når jeg har fått den opp? Jeg er jo helt håpløs når det gjelder symaskin for er så kjempe lenge siden jeg har brukt en og da brukte jeg en som var litt bedre og bruke. Blir glad for ABSOLUTT alle råd for er ganske desperat og lei nå!
Gjest Spiss Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 (endret) Nei du skal ikke tre den, men er du sikker på at du har satt snella riktig vei? Endret 12. september 2008 av Spiss
Vera Vinge Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Jeg har ikke noen erfaring med den symaskinen, men du skal normalt ikke tre undertråden noe sted etter at den har kommet opp. Har du plassert den slik den skal i beholderen sin? Altså, har du tredd tråden ut av beholderen, på en måte? Og jeg antar at du har hentet undertråden opp ved å vri på hjulet?
jenta82 Skrevet 12. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2008 Ja jeg har gjort dette, men om det er helt riktig vet jeg jammen meg ikke. Men jeg kan jo ta og prøve litt på andre måter for å se om jeg har gjort noe feil der. Skal få dette til hehe
thumbalina Skrevet 15. september 2008 #5 Skrevet 15. september 2008 Ja jeg har gjort dette, men om det er helt riktig vet jeg jammen meg ikke. Men jeg kan jo ta og prøve litt på andre måter for å se om jeg har gjort noe feil der. Skal få dette til hehe Jeg sitter med akkurat samme problem!!! argh... gikk fint med zikk zakk søm rundt hele stoff stykket... så gikk det greit med halve stykket med rett søm.. også klikka bare hele dritten.... sukk... noen som har noen tips???? får bare ei stooor floke med tråd på undersiden...
Gjest Spiss Skrevet 15. september 2008 #6 Skrevet 15. september 2008 (endret) Mulig maskinen trenger en rens og smøring? Endret 15. september 2008 av Spiss
thumbalina Skrevet 16. september 2008 #7 Skrevet 16. september 2008 Mulig maskinen trenger en rens og smøring? Min er helt ny...... men fant ut av det... var en bitteliten tråd som hadde satt seg fast bak spolehuset.. måtte ta ut alle delene under der, for å finne den lille rakkeren.... så gikk det fint...
jenta82 Skrevet 16. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2008 Hvor ofte bør man smøre maskinen da? Kanskje det som må til da, men kan det hjelper det mot undertråden da? Er helt grønn når det gjelder symaskin, så føler meg helt hjelpeløs her hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå