Gjest Gjest_Akasha_* Skrevet 12. september 2008 #1 Skrevet 12. september 2008 Hei! Er det noen som vet hva en document controller/dokumentansvarlig i en privat bedrift kan regne med å tjene?
Rosalie Skrevet 12. september 2008 #2 Skrevet 12. september 2008 (endret) Spørs hvor mye erfaring man har fra fagfeltet, det, og hva arbeidsoppgavene består av. Alt fra 300.000 dersom man er fersk og uten teknisk bakgrunn og sitter i en stilling som er mer som en enkel sekretærstilling ("Postboks"-funksjon) til mye mer dersom man har lang erfaring innen dokumentasjon og QA, har ingeniørbakgrunn og stillingen i realiteten er en ingeniørstilling, men med alt som hører med av dokumentasjons- og controllerarbeid. Endret 12. september 2008 av Wadjet
L@dy Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Utifra det de sier her på jobben så får jeg nok inntrykk av at lønna varierer noe. Men en god del over 300 000. Jeg vet ei har rundt 450 000, men hun har lang erfaring da. Ingen av de som jobber her som DCC har ingeniørutdannelse, men de jobber jo tett sammen med de.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Hvorfor må man være ingeniør for å kontrollere dokument? Det kan vel nær sagt hvem som helst gjøre eller.
feuerstein Skrevet 12. september 2008 #5 Skrevet 12. september 2008 Ikke hvis dokumentene man styrer med er skrevet i et språk som kun vagt minner om språkene vi bruker i sosial omgang. At man forstår hva dokumentene handler om og skjønner hva som er viktig er en forutsetning for å gjøre en god jobb. 1
Rosalie Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Kommer helt an på hva stillingen går ut på. Hos oss har vi ingen "vanlige" ingeniører, men kun salgsingeniører. Dermed er det de som jobber på DCC som står for mye av det som tradisjonelt blir sett på som ingeniørarbeid, som kontroll av kontrakter opp mot evt. rammeavtaler, sammensying av dokumentpakken (hvilke dokumenter kreves på dette prosjektet med dette produktet involvert og denne ordlyden i kontrakten), kvalitetssikring av tegninger og tekniske data levert fra leverandør opp mot kundens krav med mer, å få framskaffet korrekte prosedyrer og manualer fra leverandører etc. I tillegg til den mer typisk sekretærbiten av stillingen, med utsending og mottak av dokumenter, sjekk av dokumenttekniske data, oversikt over dokumentflyt etc. Hos oss tjener ingen dokumentkontroller under 450.000 i grunnlønn.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #7 Skrevet 14. september 2008 Hos oss tjener ingen dokumentkontroller under 450.000 i grunnlønn. Jøss, uten spesielt med utdanning også? For et selskap du jobber i da, hva heter det?
Rosalie Skrevet 14. september 2008 #8 Skrevet 14. september 2008 Jøss, uten spesielt med utdanning også? For et selskap du jobber i da, hva heter det? Alle som jobber på DCC hos oss har minimum ingeniørutdanning. Hvilket firma jeg jobber for vil jeg ikke ut med.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #9 Skrevet 14. september 2008 Schumberger elelr Hydro Aliminium?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2008 #10 Skrevet 14. september 2008 Schumberger elelr Hydro Aliminium? Det er ikke akkurat de eneste mulighetene i verden.
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 14. september 2008 #11 Skrevet 14. september 2008 Schumberger elelr Hydro Aliminium? Alle oljeselskaper + leverandører og underleverandører tar dokumentkontroll på alvor og har eget personell til å ta seg av dette. I noen tilfeller er det ingeniører - men svært ofte er det overlatt til sekretærlignende stillinger Dette er spennende og godt betalte jobber - jeg for min del møter på nye små og store utfordringer hver dag. De har også dokumentkontroll-stillinger i det offentlige .. da de har strenge krav til å dokumentere saker i ettertid. I det offentlige er det ikke så veldig godt betalt .. og det kaller ofte arkivar.
Gjest Berntina Skrevet 14. september 2008 #12 Skrevet 14. september 2008 Herregud...dere får det til å høres så fancy ut. En Controller er kun er arkivar og betjenes opfte at folk uten kompetanse, men lønnen er fantastisk høy. Norge bør få flere sekretærer og controllere, så slipper vi all lønnsklagingen.
Rosalie Skrevet 14. september 2008 #13 Skrevet 14. september 2008 Jepp, det eneste DCC er å hulle papirer og sette de i perm.
sungirl Skrevet 14. september 2008 #14 Skrevet 14. september 2008 Jeg jobber som informasjonsforvalter/DCC og tjener ca. 315000 i året.
Gjest Gjest_Akasha_* Skrevet 15. september 2008 #15 Skrevet 15. september 2008 Ok.. Jeg jobber nemlig som Dokumentansvarlig i en privat bedrift, og på intervjuet fikk jeg beskjed om at lønnsmessig så lå de ganske lavt i markedet. Jeg fikk 335000 i årslønn. Derfor lurte jeg på hva som kan være "normalt" Tusen takk for svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå