Gå til innhold

Nasjonal prøve i engelsk - 8. klassetrinn

mysan

Anbefalte innlegg

Ta den nasjonale prøven her

Denne må jeg si var overraskende enkel til å skulle være beregnet på 8. klassetrinn.

Jeg fikk 17 av 17 og noe annet ville vært pinlig :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest-fru Olsen

Jeg trodde dette var testen for 4. klasse, men det var det altså ikke.

Med tanke på at barna begynner med engelsk i 1. klasse, synes jeg dette er et lavt nivå etter 8 år med engelsk.

Engelsk er et av de fagene vi bør forvente høyere nivå på nå enn for en del år siden.

Barn i dag er mye mer eksponert for engelsk via TV og film enn for en del år siden.

Når man i tillegg begynner med engelskoplæringen fra 1.klasse, så bør det jo gi noen resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ein kan vel ikkje vente meir - her måtte ein jo lese fleire ord etter kvarandre, og det er det visst mange norske ungdomar som slit med...

Klart eg fekk alt rett, men det var berre såvidt, eg sovna nesten medan eg tok han, herregud så lavpanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt barn i 8. klasse som hadde strøket på den prøven der så hadde de fått husarrest i et år.

Husker at vi hadde noe lignende i 4.klasse om jeg ikke tar helt feil. Alle vet vel forskjellen på dykkermaske og badedrakt???

Fikk 17 av 17 men hadde jeg gått i 8.klasse og presentert for en slik prøve hadde jeg følt meg rimelig dum. Hva skjer med å ha forventninger til barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Du fikk 17 rette av 17 mulige, Karakter 6

I starten var det jo veldig enkelt, men jeg tror en del vil synes det er mer utfordrende med de siste setningene. Det er vel for at alle skal klare noe, de fleste det meste og ikke alle skal få alt riktig.

Det skulle bare mangle om ikke vi voksne fikk alt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 av 17 riktige. Ekstremt enkelt, men min egen erfaring med nasjonale prøver er at de ikke samsvarer med hva man faktisk har lært på skolen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde hatt barn i 8. klasse som hadde strøket på den prøven der så hadde de fått husarrest i et år.

Ha ha, enig... :fnise:

Testen var utrolig lett, jeg fikk også 17 av 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg husker vi hadde noe lignende nasjonal prøve i åttende der man skulle sjekke hvor god elevene var (disse skulle ikke publiseres offisielt).

I matematikk husker jeg vi fikk resultatet på prøven og plutselig hadde jeg en hel karakter høyere enn det jeg hadde til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 17/17. Enda jeg trykte på badebuksespørsmålet og kalte det svømmeføtter!!!

Tror den er feil....

Men testen var for enkel for 8. klasse. De trenger ikke øve til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17/17 og enig med mysan og resten - det ville vært flaut å ikke klare den. (Og det tror jeg faktisk jeg ville syntes i 7. klasse også.)

Uenig med dem som syntes oppgavene ble vanskeligere. Merket jeg leste litt langsommere på den første badedraktoppgaven enn på de andre, for å være sikker på å få med hele teksten.

Men hvorfor i alle dager brukte de samme tekst til 4 oppgaver? Da kunne jo noe løses ved elimineringsmetoden attpå til :klø: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultatene fra nasjonale prøver viser at det var en del elever som hadde problemer. Så prøven kan jo ikke være helt på trynet. Litt trist da, hvis den er så enkel.

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk 17 rette av 17 mulige, Karakter 6

Husker ikke hvilket nivå vi var på i 8.klasse, men vi begynte ikke med engelsk før i 4.klasse. Dette synes jeg virket vel enkelt for et så pass høyt klassetrinn, sælig mtp at de nå begynner med engelsk i 1.klasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...