Gjest Lancelotte Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 Den har også en tendens til å sikle når jeg koser med den.. hva kommer dette av? :gjeiper:
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 Heia har hørt at det med sutting er at den blir tatt for tidlig fra mora men om det er en myte vet kansje noen andre??
Sekretæren Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Heia har hørt at det med sutting er at den blir tatt for tidlig fra mora men om det er en myte vet kansje noen andre?? Tror det er en myte, for min katt gjør det samme, og hun ble tatt fra mora på det tidspunktet hun skulle. Jeg har lurt på dette selv, og tror det er både kos og markering. Katten min gnir spyttet sitt inn i de hun koser med (kjempe sjarmerende) og maler HØYT. Hun var verre før, nå er det ikke så mye væske involvert, men hun gnir fremdeles voldsomt.
Trampe Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Den ene av mine sutter også, og de var sammen med mora til de var 16-17 uker. Så de er ihvertfall ikke tatt for tidlig. Den sutter i pelsen til broren, helt komisk å se på
Gjest Lancelotte Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Finnes det noen måte å få dem til å slutta da? Er småirriterende når den sutter på dynetrekk, klær o.l
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Heia har hørt at det med sutting er at den blir tatt for tidlig fra mora men om det er en myte vet kansje noen andre?? Artig å lese om denne suttinga,trodde det bare var vår katt som gjorde slikt jeg !Vet ikke om det er en myte eller ei,men har hørt andre si det samme som deg HUFSA.Men vår katt diet faktisk ganske lenge,men plutselig ble det som om katte-mora ikke lenger verken tålte dette lenger -eller ungen sin.Hun freste hver eneste gang kattungen nærmet seg,og først nå for en tid siden (ungen er snart 1 år ) godtar hun at "avkommet" er i nærheten. Men måten katten vår sutter på er spesiell.Den leter nemlig frem en av sine egne brystvorter (lengst nede)og sutter på den med høye smattelyder så skinnet blir klissvått !Vet egentlig ikke om det er til å le eller gråte av,for katten blir jo så våt at den blir litt ekkel å ha i fanget;og det er jo nettopp når den koser seg den gjør slikt... Hvor "normalt" er dette da :klø: ?
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Artig å lese om denne suttinga,trodde det bare var vår katt som gjorde slikt jeg !Vet ikke om det er en myte eller ei,men har hørt andre si det samme som deg HUFSA.Men vår katt diet faktisk ganske lenge,men plutselig ble det som om katte-mora ikke lenger verken tålte dette lenger -eller ungen sin.Hun freste hver eneste gang kattungen nærmet seg,og først nå for en tid siden (ungen er snart 1 år ) godtar hun at "avkommet" er i nærheten. Men måten katten vår sutter på er spesiell.Den leter nemlig frem en av sine egne brystvorter (lengst nede)og sutter på den med høye smattelyder så skinnet blir klissvått !Vet egentlig ikke om det er til å le eller gråte av,for katten blir jo så våt at den blir litt ekkel å ha i fanget;og det er jo nettopp når den koser seg den gjør slikt... Hvor "normalt" er dette da :klø: ? Huff ikke styggt ment men høres ganske krækslig ut,hehe.Så er spørsmålet hvordan få den til å stoppe,jeg vet ikke..hm..Har du prøvd å dra huet vekk på katten hver gang du ser det?mulig den blir lei da..Lykke til.
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #8 Skrevet 11. september 2008 Artig å lese om denne suttinga,trodde det bare var vår katt som gjorde slikt jeg !Vet ikke om det er en myte eller ei,men har hørt andre si det samme som deg HUFSA.Men vår katt diet faktisk ganske lenge,men plutselig ble det som om katte-mora ikke lenger verken tålte dette lenger -eller ungen sin.Hun freste hver eneste gang kattungen nærmet seg,og først nå for en tid siden (ungen er snart 1 år ) godtar hun at "avkommet" er i nærheten. Men måten katten vår sutter på er spesiell.Den leter nemlig frem en av sine egne brystvorter (lengst nede)og sutter på den med høye smattelyder så skinnet blir klissvått !Vet egentlig ikke om det er til å le eller gråte av,for katten blir jo så våt at den blir litt ekkel å ha i fanget;og det er jo nettopp når den koser seg den gjør slikt... Hvor "normalt" er dette da :klø: ?
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #9 Skrevet 11. september 2008 auda,skulle bare ordne ene setningen,så gjorde jeg feil og alt ble innrammet
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #10 Skrevet 11. september 2008 Huff ikke styggt ment men høres ganske krækslig ut,hehe.Så er spørsmålet hvordan få den til å stoppe,jeg vet ikke..hm..Har du prøvd å dra huet vekk på katten hver gang du ser det?mulig den blir lei da..Lykke til. JA vi har prøvd mange ganger å dra hodet vekk,og alt mulig annet. Det vil si pepper og annet krydder,men det smakte visst bare godt .I alle fall syns ungeneher i huset det er ganske ekkelt,vi også;og ikke minst-det er så irriterende med den høye slufse-smattelyden
Trampe Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Jeg synes det høres bare morsomt ut jeg... Pusen koser seg jo, den må jo få lov til det!
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #12 Skrevet 11. september 2008 JA vi har prøvd mange ganger å dra hodet vekk,og alt mulig annet. Det vil si pepper og annet krydder,men det smakte visst bare godt .I alle fall syns ungeneher i huset det er ganske ekkelt,vi også;og ikke minst-det er så irriterende med den høye slufse-smattelyden Pepper og krydder,jævlig bra!!God fantasi har du iallefall.Nei gud hadde tørna men hva kan du gjøre..er det ingen eksperter her inne?Ble nygjerrig nå..
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #13 Skrevet 11. september 2008 Jeg synes det høres bare morsomt ut jeg... Pusen koser seg jo, den må jo få lov til det! Ja du har jo helt rett..Hvis vi bare greier å ikke ergre oss over lydene,så er det jo faktisk ganske morsomt da
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Pepper og krydder,jævlig bra!!God fantasi har du iallefall.Nei gud hadde tørna men hva kan du gjøre..er det ingen eksperter her inne?Ble nygjerrig nå.. Prøvde den slags ja etter å ha blitt tipset om at DET virket! Jommen sa jeg smør..Men om det er både ekkelt OG morsomt samtidig med det katten holder på med,så er det i alle fall blanda reaksjoner på det fra besøkende.EN person sa den sikkert var homo- men jeg trodde ikke at homofile sutter på egen brystvorte...Han skulle nok være morsom da :gjeiper: (håper ikke noen tar den der ille opp..)
Gjest Gjest_Hanna panna_* Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Min katt sutter ikke, men han Knør med potene når han drikker vann. Velter ofte fordi han blir helt ivrig!! (sånn som man knør mens de sutter på mora:P
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #16 Skrevet 11. september 2008 Prøvde den slags ja etter å ha blitt tipset om at DET virket! Jommen sa jeg smør..Men om det er både ekkelt OG morsomt samtidig med det katten holder på med,så er det i alle fall blanda reaksjoner på det fra besøkende.EN person sa den sikkert var homo- men jeg trodde ikke at homofile sutter på egen brystvorte...Han skulle nok være morsom da :gjeiper: (håper ikke noen tar den der ille opp..) Ha ha ha ha nei da er homoene utrolige myke om de får det til!
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #17 Skrevet 11. september 2008 Ha ha ha ha nei da er homoene utrolige myke om de får det til! Hehe,mulig det ,men håper du forsto at jeg også skjønte det var en spøk
hufsa! Skrevet 11. september 2008 #18 Skrevet 11. september 2008 Hehe,mulig det ,men håper du forsto at jeg også skjønte det var en spøk JA selfølgelig skal myyye til før jeg blir snurt,kan ikke det på sånt forum.
Gjest Siton Skrevet 11. september 2008 #19 Skrevet 11. september 2008 Sutting er en ganske vanlig bivirkning, av og ha blitt tatt for tidlig i fra moren/kullet. En kattunge er først leveringsklar når den er 12 uker. Men, ser at noen hadde suttekatt som ikke var tatt for tidlig i fra moren.så hvilken andre grunner det kan være, vet jeg ikke..
jenta86 Skrevet 12. september 2008 #20 Skrevet 12. september 2008 Den har også en tendens til å sikle når jeg koser med den.. hva kommer dette av? :gjeiper: mest sannsynlig er katten din blitt tatt alt for tidlig fra mammaen sin så den ikke har vent seg av med dette ennå ..hvor gammel var katten da du fikk den?eller da den ble tatt fra mammaen sin..hvor mange uker liksom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå