Gjest the_girl Skrevet 11. september 2008 #1 Skrevet 11. september 2008 hei allesammen, jeg har i mange år hatt et lite "problem" som jeg skammer meg over. Jeg har mye utflod og må bruke truseinnlegg hver eneste dag. Jeg har vært hos forskjellige gynekologer utallige ganger,men de finner ikke noe galt og sier at dette er normalt og at noen kvinner fra naturen av har mer utflod enn andre.Celleprøven er fin og jeg har ingen kjønnsykdommer og ikke soppinfeksjoner heller(jeg sjekker meg veldig ofte for alt).Men jeg har også hatt mye utflod også før jeg begynte med sexlivet.Jeg har måttet bruke truseinnlegg hver dag helt siden jeg var 13,og jeg har jo ikke hatt sex før jeg var 18.Problemet er hver gang jeg skal ha sex.Jeg synes det er så flaut at mannen skal se at jeg har på truseinnlegg .Jeg må alltid en tur på do før jeg skal ha sex for å fjerne det....huff... hva mener dere?er det så ille??eller noe jeg ikke skulle skamme meg over?
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #2 Skrevet 11. september 2008 hei allesammen, jeg har i mange år hatt et lite "problem" som jeg skammer meg over. Jeg har mye utflod og må bruke truseinnlegg hver eneste dag. Jeg har vært hos forskjellige gynekologer utallige ganger,men de finner ikke noe galt og sier at dette er normalt og at noen kvinner fra naturen av har mer utflod enn andre.Celleprøven er fin og jeg har ingen kjønnsykdommer og ikke soppinfeksjoner heller(jeg sjekker meg veldig ofte for alt).Men jeg har også hatt mye utflod også før jeg begynte med sexlivet.Jeg har måttet bruke truseinnlegg hver dag helt siden jeg var 13,og jeg har jo ikke hatt sex før jeg var 18.Problemet er hver gang jeg skal ha sex.Jeg synes det er så flaut at mannen skal se at jeg har på truseinnlegg .Jeg må alltid en tur på do før jeg skal ha sex for å fjerne det....huff... hva mener dere?er det så ille??eller noe jeg ikke skulle skamme meg over? Jeg for min del hadde brydd meg katta så lenge det ikke lukter hy å fy.
Gjest the_girl Skrevet 11. september 2008 #3 Skrevet 11. september 2008 Jeg for min del hadde brydd meg katta så lenge det ikke lukter hy å fy. trådstarter her....nei nei det lukter ikke vondt da.Jeg er veldig nøye med hygienen,jeg dusjer 1-2 ganger om dagen og skifter truseinnlegg veldig ofte.
Lissi Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Om du dusjer to ganger om dagen kan det være årsaken til mye utflod. Kanskje du bruker mye såpe også for å hvertfall føle deg ren? Mye såpe lager irritasjon i underlivet. Det enkle er oftest det beste. Å dusje en gang om dagen bør holde om du ikke trener etter morgendusjen, men da kan man kanskje vente med å dusje til etter trening. Prøv en periode uten såpe. Man blir ren av varmt vann også.
Gjest glamourgirl Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 Vil bare understreke det Lissi sier, i tillegg er det ikke bra for kroppen å bruke truseinnlegg hver dag heller. Bruk truser i bomull som du vasker på 60 grader, dusj en gang om dagen, bruk såpe fra apotek til underliv, med nøytral ph, eller ikke noe... I tillegg lurer jeg på om du kanskje lager problemet større inne i hodet ditt? Dette er ikke kritikk, men de fleste kvinner har utflod, noen mer, noen mindre...
Bomull Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 Ja, kutt ut såpe i underlivet, også såpe som de sier er beregnet for dette.
Suzy Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Og ærlig talt... jeg tror at enhver mann ville ta det som et kjempekompliment at du var våt med en gang...
Einar Skrevet 12. september 2008 #8 Skrevet 12. september 2008 Ja, dersom det ikke er noe galt med deg eller slik at det lukter (mye) så er det vel ingenting å bry seg om. Som mann ville jeg helt klart tatt det som et kompliment. Lykke til!
Gjest Utlogget Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Kjenner meg så utrolig godt igjen! Her er det også truseinnlegg hver dag, har hatt det sånn siden før tenårene. Har ikke fått påvist noe "galt". bruker sjelden såpe nedentil (bruker litt Asan eller Lactacyd av og til, ellers kun vann). Dusjer hver dag pga trening etc. Plager meg i perioder ganske mye, siden jeg føler det kan være til hinder og sjenanse i forbindelse med det motsatte kjønn (også det å skifte/dusje på treningssenteret, må alltid på do før og etter dusjen). Har fått råd om å ikke bruke truseinnlegg daglig, men er redd det ikke er et alternativ. Verken behagelig eller "pent" å gå med truse fuktig av utflod, og også kunne se flekker på innsiden av buksa... Varierer endel i mengde etter hvor jeg er i syklusen etc, men uansett alltid truseinnlegg. Tror det beste man kan gjøre er å forsøke å godta at man er sånn, og forsøke å få et relativt avslappet forhold til det. Er man på vei inn i eller i et ganske ferskt forhold, så føler man kanskje for å ta en kjapp tur på toalettet ved en passende anledning. Men tror at når man finner en det blir mer seriøst med, så blir det mer naturlig at vedkommende vet, og sannsynligvis ikke bryr seg. Rart egentlig, men godt å se at det er flere med samme problem og tanker...
Bomull Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Dette er kanskje et skudd i mørket, men har dere forsøkt med Vivag eller lignende? Det kan jo hende slike stabiliserende piller kan hjelpe?
Darkannie Skrevet 12. september 2008 #11 Skrevet 12. september 2008 Jeg bruker rundt 3 til 4 truseinnlegg om dagen. Saann er det bare. Takler ikke aa gaa uten. Hvis jeg tror sex kan vaere rundt hjoernet bruker jeg vanligvis aa fjerne det paa do foer, men er jeg i en situasjon som tilsier at jeg ikke rekker det, har jeg laert meg aa fjerne det paa en maate hvor det ikke merkes, ett lite rykk og det er borte, kaster det paa gulvet, og fjerner det raskt etterpaa. Mannen min merker ingenting. Men uansett, han vet om at jeg bruker dem, og det plager han ikke! Han vet til og med hvilket merke som er min favoritt, og da vi bodde i USA var det ikke lite lett aa faa tak i, saa en dag hadde han tilfeldigvis sett dem i en butikk og kjoept meg en hel pose av dem!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #12 Skrevet 12. september 2008 Jeg har også samme problemet, og har vært fast bruker av truseinnlegg i flere år, men i det siste har jeg kuttet det ut, vet ikke helt hva det var som fikk meg til å gjøre det, men jeg har nå vært truseinnleggfri i over et halvt år og det føles utrolig befriende! Har fremdeles utflod, men det er som om det har minket etter jeg sluttet med truseinnleggene, men det skal sies at det sluttet ikke å komme rett etter jeg sluttet på truseinnleggene, men tror likevel det er en sammenheng der. Nå varierer det i forhold til syklusen min om jeg har mye eller litt, men har stort sett alltid noe. Så du kan trøste deg med at du er ihvertfall ikke alene. Har også alltid synes det har vært flaut, og har ikke vært helt åpen om det til kjæresten heller, men han spørr ikke heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå