Branna Skrevet 15. september 2008 #21 Del Skrevet 15. september 2008 Pleier å pynte så smått fra 1. søndag i advent. Henger opp stjerna i vinduet og setter adventsstaken på bordet. Sånn et par uker før jul kommer annen julepynt opp, gardiner osv. Blir så koselig atte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 15. september 2008 #22 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har minimalt med julepynt, så den kommer fram i begynnelsen av desember (mer eller mindre da jeg finner tid). Men har ikke så mye spesielt, bare fyller to vaser med røde kuler og små lys og har røde telysholdere i stedet for hvite. Og det er det. Vi reiser alltid vekk for jul, så det blir ikke noe poeng med juletre og sånt (det skal jo man ikke ha hele desember heller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2008 #23 Del Skrevet 17. september 2008 Det har blitt smått med julepynt de siste årene pga flytting, reise bort i jula osv. Men i år ligger alt til rette for å pynte skikkelig til jul. Jeg har alltid følt at jula ble litt for kort. Det er i desember jeg har julestemning, og rett etter nyttårsaften føles det feil med julepynt og juletre. Og jeg synes det blir litt mye styr å bruke masse tid på pynt som bare skal være fremme i ei uke. Derfor har jeg tenkt å begynne tidlig. Min plan er denne: 1. desember henger jeg opp stjerne i vinduet, legger på juleduker, henger opp krans på døra, julelys i vinduene, julefarger på stearinlys osv. Nissene ser jeg for meg vil komme litt etter hvert. Men helga før julaften (i år er julaften på en onsdag) ser jeg for meg å være helt ferdigpyntet. Med tre og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chianty Skrevet 17. september 2008 #24 Del Skrevet 17. september 2008 Dørkransen og sløyfer på gardinene kommer opp kvelden før 01 desember- for da kommer også barnas kalendere opp Da står dem alltid tidelig opp,uansett dag Adventstaken er oppe 1:ste søndag i desember. Resten rundt den 20 Alt forsvinner 13 dag jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 17. september 2008 #25 Del Skrevet 17. september 2008 1. desember kommer stjerna opp. Første søndag i advent henter jeg frem adventsdukene og stakene. Resten kommer på plass den dagen jeg tar juleferie, en gang mellom 20. og 22. desember Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 17. september 2008 #26 Del Skrevet 17. september 2008 Julestjernen, duker, gardiner, adventsstake og julekalender kommer frem 1 desember eller 1 søndag i advent hvis den kommer først. Treet og pynten kommer mellom 20 og 23 desember. Pynten forsvinner etter nyttår, en dag jeg gidder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 17. september 2008 #27 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg pynter også til første søndag i advent, men nyttårsaften er jula borte hos meg. Jeg orker ikke tanken på å gå langt uti januar, skjønner ikke de som har juletre til 15 januar.. huff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lalala Skrevet 24. september 2008 #28 Del Skrevet 24. september 2008 Slenger meg på her! Amalies jul er en utrolig koselig julekalender Åja, kjøpte Amalies Jul i fjor, for jeg ville ikke se på Barnas Superjul Så hele desember i fjor gikk til Amalies Jul Så i år skal jo Blåfjell gå som julekalender på TV, så får se om jeg ser på det eller kjøper Jul i Svingen. Synes det er en litt koselig kalender også (a) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 2. oktober 2008 #29 Del Skrevet 2. oktober 2008 Her i huset pyntes alt (untatt juletreet) til 1. desember/første søndag i advent. Jeg elsker adventstiden, og storkoser meg med all julepynten! Selve romjulen preges ofte av familieselskaper og andre romjulsfester, så jeg føler at det er i adventstiden jeg får virkelig tid og ro til å nyte julehuset. Julegavene er også innkjøpt til da, og det betyr at jeg slipper stresset i desember! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 2. oktober 2008 #30 Del Skrevet 2. oktober 2008 Sitter og tenker på når jeg skal dra frem julepynten i år. Jeg elsker jula så mest av alt kunne jeg ønske jeg kunne hatt jul i huset fra nå, neida, det hadde blitt litt kjedelig og meningsløst. Men man jobber jo så utrolig mye før jul så julepyntinga blir så brå. Husker da jeg var barn, da pyntet mamma sånn passe opp til jul ved advent men når lille julaften kom så var hele huset gjort om til en juledrøm neste morgen. Det var kjempe koselig! Over til spm: Når pynter dere til jul? Ca 1, des, eller helga før, tas noe av julepynten fram, noen dager før julaften blir treet og resten av pynten tatt fram Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 2. oktober 2008 #31 Del Skrevet 2. oktober 2008 Jeg starter 1. desember, setter opp pynten tidlig i desember og tar den ned rett over nyttår. Vi har ikke så mye julepynt, og slettes ikke noe særlig adventspynt, men vi har krans på døra, adventsstake, julestjerner i vinduene, juleduker, stearinlys... også har jeg røde filthjerter som henger nedover de beige panelgardinene i stua. I tillegg så lager vi pepperkakehus Juletreet blir pyntet først lillejulaften, akkurat som da jeg var liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 5. oktober 2008 #32 Del Skrevet 5. oktober 2008 Husker da jeg var barn, da pyntet mamma sånn passe opp til jul ved advent men når lille julaften kom så var hele huset gjort om til en juledrøm neste morgen. Det var kjempe koselig! Over til spm: Når pynter dere til jul? Akkurat sånn gjorde jeg det før også, spenningen med å gå inn i stua og se på treet var stor. Med ny familie kan jeg ikke ha denne tradisjonen, det har jeg fått beskjed om at er alt for sært, alle skal delta i pynting av tre. Sånn det er nå tar jeg frem det aller meste til 1. desember, har gjerne en fridag og storkoser meg med husarbeid og pynting, treet kommet opp et par dager før julaften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 7. oktober 2008 #33 Del Skrevet 7. oktober 2008 Julepynting til advent! Pynter med belysning (ute og inne) noe tidligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pia Sava Skrevet 9. oktober 2008 #34 Del Skrevet 9. oktober 2008 Fra 1. søndag i advent er adventpynten fremme. Men lillejulaften tar jeg bort den, og finner frem julepynten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlaJenta88 Skrevet 9. oktober 2008 #35 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Åh, jeg elsker jula! Jeg begynner med litt planlegging allerede nå snart, jeg :D Vi er litt usikre på hvor vi bor hen og sånn, så i år må ting planlegges godt! Normalt sett så kommer utelys og litt advent-ting frem i midten av november. Med "advent-ting" så mener jeg lilla figurer og snømenn. Juleting som ikke er for julete. Likevel så er de ikke så advent at det gjør noe at det står fremme hele jula. Finner også frem alt av gardiner, stjerna, kalenderen og staken ca en uke før 1. søndag i advent. Men henger de ikke opp før! Så passer jeg ting litt inn i forhold til eksamesstress og jobb, men generelt sett så er julefilmene og musikken funnet sin vei fremover i hyllene og figurene på plass før bursdagen til broren min den 9. desember. Det er det som alltid har vært et "problem" mens jeg bodde hjemme. På grunn av bursdagsfeiringen, nektet mamma å pynte til jul før etter bursdagen hans. Jeg har alltid synes at det var såå mye lenger enn alle andre Jeg synes jo at det er mye mer koselig med en lang og god jul i hele desember, enn sånn superstress fra lille julaften og frem til første nyttårsdag. Dessuten så er det jo alle tradisjonene i adventstiden som gir den beste julestemningen for meg! Bakingen, juleverkstedene, syngingen, julekalenderne osv. Åh, jeg gleder meg vilt merker jeg Endret 9. oktober 2008 av GlaJenta88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nope Skrevet 10. oktober 2008 #36 Del Skrevet 10. oktober 2008 1.advent henges advent stjernen opp.Og advents staken settes på plass. 01.des settes resten av pynten frem,borsett fra juletreet det pyntes den 23 des og kransen på døra henges opp den 23 des Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skade Skrevet 10. oktober 2008 #37 Del Skrevet 10. oktober 2008 1. desember/ 1. søndag i advent kommer julestjerner opp i et stuevindu og et kjøkkenvindu, julestaken kommer opp i et annet stuevindu, og lilla lys og duker hentes fram... I år skal jeg lage en krans å henge på døra, noe som sikkert skjer i begynnelsen av desember... Jeg har også bestemt at vi skal ha juletre i år Men det skal nok ikke pyntes før lille julaften og da kommer nok resten av julepynten opp også... Jeg gleder meg til jul! Julemusikken, derimot, den skal begynne å spilles om ikke leng... For julevaskinga er mye morsomere når julemusikken står på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Ulla* Skrevet 10. oktober 2008 #38 Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) Jeg pynter med alt 1. desember eller 1. søndag i advent, avhengig av hvem som kommer først. Juletreet har vært litt forskjellig. Første året i leilighet sammen pyntet vi det i midten av desember. Men da syntes jeg det var litt trist på lillejulaften, når treet stod ferdig pyntet (tradisjonen hjemmefra er å pynte det lillejulaften), da var det liksom ikke noe mer igjen. Andre året prøvde jeg å vente, men endte med å pynte det 21. desember. Jeg er så delt på akkurat det! Vil gjerne ha det så lenge som mulig, men vil også pynte det på lillejulaften. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre i år... Endret 10. oktober 2008 av *Ulla* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 10. oktober 2008 #39 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vi begynner første adventshelga med stake og julestjerner, så kommer resten av pynten etterhvert, og juletreet pyntes på lille julaften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #40 Del Skrevet 11. oktober 2008 Men jeg begynner å pynte til jul første advent da. Passer ikke så godt med lilla her så jeg hever på det røde med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå