Gå til innhold

Fjernet føflekk

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skjærte bort en føflekk i går kveld.. men glemte såklart å spørre om noen ting.. Så da håpet jeg at noen har visste...!

Er det noe "begrensning" på trening?? Bør jeg vente x antall dager ??

Og hva med dusj?.. Jeg dusjet før jeg gikk til legen.. så jeg skulle overlever i dag, men er det sånn at jeg bør vente en dag med sånt? Eller er det bare å kjøre på med både trening og dusjing?

Føflekken er på ryggen.. og såret spriker litt.. noe han sa det ville gjøre siden det var på ryggen da man alltid strekker ryggen... tenkte kanskje at det ikke var så lurt å få noe inn i det?!

Og det er ikke sydd med trå som faller ut.. jeg skal tilbake om 2 uker å fjerne stingene..!!

Noen som vet??

klem

Endret av heeggee
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Jeg har akkurat fjernet noen føflekker selv (tok stingene i går), og legen brukte flytende plaster på meg under bandasjen. Han sa jeg kunne dusje som normalt pga det flytende plasteret, men jeg syntes ikke det fristet siden sårene hadde blødd gjennom likevel og jeg ikke følte meg sikker på at det var "tett".

Det jeg gjorde var å gå på apoteket og spørre om råd. De hadde noen flotte forbindinger som er vanntette, puster og er veldig hudvennlige (bruker jeg vanlig plaster pleier jeg ha eksem lenger enn jeg har arr, men disse reagerte jeg ikke på i det hele tatt), og de sitter i flere dager selv om du dusjer. Jeg husker ikke merket, men de har hvite "pads" og klar "plast", og dekkpapier på begge sider. De finnes i flere størrelser. Ikke av de aller billigste, men virkelig verdt pengene. Anbefaler en tur på apoteket.

Trening får noen andre uttale seg om, det var aldri aktuelt for meg. :fnise: Men jeg kan ikke skjønne at det skal være noe problem, så lenge det ikke er ubehagelig? Å fjerne en føflekk er jo ikke verdens største operasjon akkurat.

Skrevet

oki:)

Tror det er veldig forskjellig praksis på fjerning av føflekker... dette er den 3. min.. og alle er gjort forskjellig...og så er det så lenge siden sist.. så jeg husker ikke hva som ble sagt da...

Jeg forhørte meg akkurat med ei venninne som er sykepleier..!

Og hun sa at jeg bare skulle teipe plast over da jeg dusjet.. og at jeg ikke fikk lov til å trene før det var grodd sammen, siden svette kunne sive ned i såret om det ikke var tett.. og det er det ikke siden det er på ryggen.. legen sa at det aldri ble helt tett på ryggen pga at man lener seg ene og andre veien...!

Så da får jeg slappe av til over helgen.. så får vi se da..!!

Men takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...