Gå til innhold

Horebukk


Gjest hel

Anbefalte innlegg

Hehe kanskje litt rart spm dette:

Jeg og kjæresten er uenig om hva horebukk betyr...

Jeg mener det er en mann som har seg meg horer altså en slags "gymbukk" og han sier det er en mannlig hore. Hvem har rett? :fnise::eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe kanskje litt rart spm dette:

Jeg og kjæresten er uenig om hva horebukk betyr...

Jeg mener det er en mann som har seg meg horer altså en slags "gymbukk" og han sier det er en mannlig hore. Hvem har rett? :fnise::eeeh:

Jeg trodde det var en som kjøpte horer jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var en mann som oppfører seg som et ludder og har seg med alt han kommer over, uavhengig av om han er gift eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var en mann som oppfører seg som et ludder og har seg med alt han kommer over, uavhengig av om han er gift eller ikke.

JA; det er det også:) Enig i den.

En som selger sex har jeg aldri hørt blitt kalt horebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

horebukk ( fam.) mann som driver hor

hor -et seksuelt samliv med andre enn ens ektefelle; horeri: (be)drive hor

Etym.: gno. hór

Synonymer: boleri, ekteskapsbrudd, prostitusjon, skjørlevnet, utukt

Det var den strenge ordboksdefinisjonen. Uansett er det du som har rett, en horebukk er ikke en hore! Han trenger ikke ha seg med horer heller, men du er nærmere sannheten.

Selv oppfatter jeg horebukker som fortrinnsvis gifte menn som har litt for mye interesse for andre enn sin kone, og jeg kan godt finne på å omtale noen som horebukk om det ikke direkte har vært utroskap inne i bildet. Det holder med litt rumpeklypig og sikling på en harry måte. Eller, det er vanskelig å forklare, men en horebukk for meg blir litt som en slesk, gammel gris som kanskje særlig legger seg etter jenter som er litt deiligere enn han selv.

Hvis det kun dreier seg om en mann som er billig, så sier jeg billig. Eller horete. Eller slutty. Horebukk er en mye verre betegnelse fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk ordbok sier så om horebukk:

"horebukk ( fam.) mann som driver hor"

og hor beskrives i Norsk ordbok slik:

"hor -et seksuelt samliv med andre enn ens ektefelle; horeri: (be)drive hor"

Uansett så har jeg også alltid trodd at det er en utro mann, og hvis man skal tyde ordet som ovenfor så er det vel mer din samboer som har rett i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes horebukk er et koselig ord som man gir til en god venn man både beundrer og synes er en drittsekk.

Så i gamle dager, når vår kjære kompis og skolens Don Juan hadde skåret ekte hat-trick torsdag, fredag og lørdag, satt vi gutta søndag kveld med potetgull og en dårlig video og kalte ham en forbanna horebukk samtidig som vi godtet oss over hvor fælt han ville få det den kommende uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...