Gregers Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Har dere fullstendig oversikt over når venninne deres skal ha mensen? Det har seg slik at dette er noe jeg lurer på siden jeg alltid spekulerer på om damene jeg møter er menstruerende på det gitte tidspunktet. Derfor undres jeg på om dette er noe dere tenker over når dere møter ei venninne på byen, fest eller hvor som helst. Når dere vet at venninna deres har mensen, synes dere da at det er vemmelig å tenke på?
Kosemose Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Har dere fullstendig oversikt over når venninne deres skal ha mensen? Det har seg slik at dette er noe jeg lurer på siden jeg alltid spekulerer på om damene jeg møter er menstruerende på det gitte tidspunktet. Derfor undres jeg på om dette er noe dere tenker over når dere møter ei venninne på byen, fest eller hvor som helst. Når dere vet at venninna deres har mensen, synes dere da at det er vemmelig å tenke på? Dette syns jeg var et veldig merkelig spørsmål... Hvorfor spekulerer du alltid på om damer du møter har mensen akkurat da? Og: Nei, jeg holder ikke oversikt over når venninnene mine har mensen. Hvorfor skulle jeg gidde å holde rede på det? Når det er sagt så er det ofte slik at kvinner som er mye sammen får lik syklus, og jeg har opplevd dette med kolleger som jeg har jobbet mye sammen med.
Irmiel Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Vel, for det første; Nei. Jeg har iallefall ikke kontroll på når venninnene mine har mensen. Med mindre de forteller om smerter eller plager, så er det ikke noe jeg har oversikt over. Det er heller ikke noe jeg går rundt å tenker på. Og nei, jeg synes ikke det er vemmelig når venninnen min har mensen. Det er jo helt naturlig, og jeg har det jo selv en gang i måneden. Hvorfor skulle en så naturlig ting være vemmelig?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Nei, nei og nei... Jeg vet ikke syklusen til venninnene mine, og nei, jeg tenker aldri på om kvinner jeg møter har mensen. Og om jeg vet at venninnene mine har mensen synes jeg ikke det er vemmelig.
Gregers Skrevet 10. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2008 dersom jeg vet at ei jeg er sammen med har mensen, klarer jeg ikke å la være å tenke på det. Jeg lurer på hvordan det føles, hvordan det føles å gå rundt med en plugg stappet inn i skjeden. Dessuten lurer jeg på hvordan det lukter dersom jeg putter nesen min der inne. Jeg har funnet brukte bind i søppla før, og det var mildt sagt et gyselig syn. Jeg klarer ikke å benytte meg av søppelbøtter hvor det er kastet brukte sanitetsbind. For det første er jeg redd for å berøre mensskorpen med håndflata mi i det jeg trykker søppla ned i bøtta. For det andre får jeg tvangstanker overfor bakteriefloraen. Sosialt sett vet jeg ikke helt hvordan jeg skal te meg. Føler at jeg må trå varsomt, siden lynnet til de jeg har vært sammen med har vært veldig uforutsigbart under mensen. Derfor føler jeg meg sterkt utilpass i situasjoner hvor jeg må forholde meg til menstruerende kvinner.
Pippipp Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Vet ofte når venninne mine har mensen ja, men ikke fordi jeg observerer syklusen Det kommer ofte opp i forbindelse med skifting av bind osv, plager, de spør om de har blødd gjennom osv.. Nei, det er ikke ekkelt.. Hvorfor skulle det være det?
Gregers Skrevet 10. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2008 Fordi alle menn synes det.
Gjest StockDama Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Nei jeg vet ikke når og nei jeg bryr meg minimalt. Mensen er like naturlig som at alle må på do...ikke verdens mest delikate emne, men ikke noe jeg bryr meg noe spesielt om.
alicia2 Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Dette var litt rart å lese egentlig..Men jeg tror du må ha en slags "menstuasjonsfobi".....? Vi jenter /kvinner får nok med oss iblant at nå har" den og den" veninna mensen,men det er jo ikke noe vi går og tenker på akkurat.Det er jo like naturlig og å menstruere som at en har behov for å gå på toalettet forå si det slik! Har du hatt en ubehagelig opplevelse med disse tingene engang eller hva er det mon tro? Kan forstå at et brukt bind som ligger og slenger kan være ekkelt,men uansett: Du må prøve å tenke at det å ha mens er nå engang slik vi kvinner er skapt! Og har du et forhold til en dame så kommer du liksom ikke utenom dette helt da... Kanskje du er av den typen som generelt blir dårlig av blod eller syns det er ekkelt uansett? Du skriver at du får tvangstanker med tanke på bakteriefloraen,og hvis du mener det helt alvorlig,vil jeg si at dette med menstruasjonsblod også kan være nettopp en tvangstanke hos deg.Og blir det for ille syns jeg du gjør lurt i å snakke med en lege/psykolog.Det er godt ment
Bomullstrusa Skrevet 10. september 2008 #11 Skrevet 10. september 2008 Hehe, nei, vet ikke når venninnene mine har mensen. Visste det en periode da det var to jeg hang veldig mye med. Jeg må innrømme at jeg faktisk synes det er litt ekkelt.. Jeg tenker da på renslighet. Selv er jeg kjemperenslig når jeg har mensen. Noe annet enn det blir bare....æsj. Man stikker jo fingeren opp i skjeden, med blod og gørr som kommer under neglene og alt. Jeg håper alle vasker hendene skikkelig med såpe, og ikke bare skyller de.
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 10. september 2008 #12 Skrevet 10. september 2008 Fordi alle menn synes det. Alle menn synes mensen er ekkelt? Er det det du mener? I såfall tar du nok feil. De fleste menn har et avslappet forhold til menstruasjon. Merk deg at jeg skriver MENN, ikke GUTTER. Der er nok forskjellen stor skjønner du. Mensen er jo ikke noe verre enn andre kroppsvæsker. Som tiss, snørr, sæd, tårer, spytt, blod fra sår osv. Går du rundt og føler deg uvel ved tanken på slike ting også? Klart det er vanlig at man ikke ønsker nærkontakt med de fleste av de nevnte kroppsvæskene hos andre mennesker, men å føle ubehag bare ved tanken må være plagsomt i hverdagen. I såfall er det nok lurt å søke profesjonell hjelp. Hvor gammel er du, Gregers? Problemene du har med kvinners menstruasjon kan jo gå over med alderen. Hvis ikke så blir det jo litt vanskelig for deg å ha et seriøst forhold med en kvinne, kanskje til og med bo sammen med en som har mensen hver måned... Jeg vil råde deg til å søke hjelp. Hvis det da ikke er sånn at du foretrekker gutter? I såfall blir jo menstruasjon et mye mindre problem for deg.
Gregers Skrevet 11. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2008 Alle menn synes mensen er ekkelt? Er det det du mener? I såfall tar du nok feil. De fleste menn har et avslappet forhold til menstruasjon. Merk deg at jeg skriver MENN, ikke GUTTER. Der er nok forskjellen stor skjønner du. Mensen er jo ikke noe verre enn andre kroppsvæsker. Som tiss, snørr, sæd, tårer, spytt, blod fra sår osv. Går du rundt og føler deg uvel ved tanken på slike ting også? Klart det er vanlig at man ikke ønsker nærkontakt med de fleste av de nevnte kroppsvæskene hos andre mennesker, men å føle ubehag bare ved tanken må være plagsomt i hverdagen. I såfall er det nok lurt å søke profesjonell hjelp. Hvor gammel er du, Gregers? Problemene du har med kvinners menstruasjon kan jo gå over med alderen. Hvis ikke så blir det jo litt vanskelig for deg å ha et seriøst forhold med en kvinne, kanskje til og med bo sammen med en som har mensen hver måned... Jeg vil råde deg til å søke hjelp. Hvis det da ikke er sånn at du foretrekker gutter? I såfall blir jo menstruasjon et mye mindre problem for deg.
Gjest Basse Skrevet 11. september 2008 #14 Skrevet 11. september 2008 Ting kan fint være helt naturlig og ukvalmt i en situasjon, men fordømt kvalmt i en annen, siden du nevner om mensenblodvitser. Jeg syns ikke avføring er skummelt eller kvalmt i seg selv heller, betyr ikke at jeg ikke brekker meg av 2 girls 1 cup.
alicia2 Skrevet 11. september 2008 #15 Skrevet 11. september 2008 Hyggelig at noe av det jeg skrev kunne være til hjelp ! Ja etter det du skrev nå, så kan det se ut som det er noe av den angsten du fikk av blod som barn,som rett og slett "henger igjen" med tanken på mensblod. Og det er helt ok,syns det er bra at du er kvitt redselen for blod ellers(du har visst "vokst deg fra det"),og da er også sjansen stor for at du greier å overvinne i alle fall mesteparten av de ubehagelige følelsene/tankene i forbindelse med mensblod. Kanskje det finnes hjelp å få for å jobbe litt med denne problemstillingen;for slik du beskriver at du har det så er det jo tydelig at det ER et problem for deg,og ikke enkelt når du er sammen med en jente! Lykke til med dette
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå