Mons Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 CD skuffen fungerer ikke. Går hverken ut med knappen på skuffen eller lar seg aktivere av feks brenneprogrammer. Fant også ut at stasjonen er forsvunnet fra Utforsker. Bruker Vista og maskinen er en ett år gammel HP som var topp spesifisert. Er det noe jeg kan prøve selv, så er jeg takknemmelig for tips.
Mons Skrevet 12. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. september 2008 Ingen som har noe tips? Kunne selvfølgelig levert maskinen til service, men det står en CD i skuffen med personopplysninger ifb med et verv jeg har.
feuerstein Skrevet 12. september 2008 #3 Skrevet 12. september 2008 Du har et lite hull (1 mm diameter?) utpå skuffen, hos meg ligger den en knapp centimeter til høyre for knappen. Brett ut en binders og trykk det inn i hullet, så vil skuffen komme langt nok ut til at du kan bruke fingrene til å dra den forsiktig videre. Du merker når bindersen treffer riktig punkt, du får litt motstand, men fortsatt rimelig lett å skyve videre inn. Hvis det går 5 cm binders inn i hullet uten motstand har du bommet på punktet, og om du mot formodning skulle få en bråstopp som ikke gir etter i det hele tatt (aldri opplevd selv) så er du nok også på feil sted.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Som fauerstein sier, bruk en binders!
Mons Skrevet 12. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2008 Du har et lite hull (1 mm diameter?) utpå skuffen, hos meg ligger den en knapp centimeter til høyre for knappen. Brett ut en binders og trykk det inn i hullet, så vil skuffen komme langt nok ut til at du kan bruke fingrene til å dra den forsiktig videre. Du merker når bindersen treffer riktig punkt, du får litt motstand, men fortsatt rimelig lett å skyve videre inn. Hvis det går 5 cm binders inn i hullet uten motstand har du bommet på punktet, og om du mot formodning skulle få en bråstopp som ikke gir etter i det hele tatt (aldri opplevd selv) så er du nok også på feil sted. Med innlevelse, nypussede lesebriller og en urørt vodka/lime foran meg hadde jeg en alvorsprat med en nøye utvalgt binders. Den samarbeidet og fant det magiske punktet. Min HP kvitterte med åpen skuff og tilgang til CDen som straks ble forvist til skapet i skammekroken. Mange takk for god oppskrift. Så nå gjenstår det å finne ut hvorfor skuffen ikke lar seg aktivere på annen måte.
feuerstein Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 Den samarbeidet og fant det magiske punktet. Gratulerer, menn som fort finner det magiske punktet sies å være populære. Når det gjelder grunnen til at maskinen din ikke finner stasjonen kan det dessverre være mye rart, og hvis maskinen din ikke er av typen med utskiftbar cd-spiller er det lite du kan gjøre selv. Jeg antar at du ikke er komfortabel med tanken på å åpne laptopen selv, enda mindre all den tid du er innenfor reklamasjonsretten og burde kunne få det reparert gratis av noen med høyt colakonsum og aversjon mot dagslys. Skulle du mot formodning ha utskiftbar spiller ville jeg prøvd å ta den ut, se etter fremmedlegemer på kontakten og sette den inn igjen.
Mons Skrevet 12. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2008 Gratulerer, menn som fort finner det magiske punktet sies å være populære. Når det gjelder grunnen til at maskinen din ikke finner stasjonen kan det dessverre være mye rart, og hvis maskinen din ikke er av typen med utskiftbar cd-spiller er det lite du kan gjøre selv. Jeg antar at du ikke er komfortabel med tanken på å åpne laptopen selv, enda mindre all den tid du er innenfor reklamasjonsretten og burde kunne få det reparert gratis av noen med høyt colakonsum og aversjon mot dagslys. Skulle du mot formodning ha utskiftbar spiller ville jeg prøvd å ta den ut, se etter fremmedlegemer på kontakten og sette den inn igjen. Hvis jeg nå leverer bilen på service fordi min V6 låter minst som en V8, så kan jeg banne på at jeg alikevel må under fordi en bakfull og coladrikkende mekaniker med akkordbetaling har glemt noen bolter på det nye eksosanlegget. Jeg hater verksteder og har knapt nok opplevd et serviceprodukt som ikke har flere problemer etterpå. Ja, jeg kjenner noen vampyrer som suger blod fra oss blomsterbarn med sitt prat om uhyrene de kaller bits og bytes. Men hvis noe skal bevege seg, en spiker skal inn, slipset skal knytes eller andres behov blir fokusert på -så er de like bortkommen som en 1980 mod Thorens platespiller. Jeg mistenker de sterkt for enten å ha et atypisk reaksjonsmønster på den svarte vesken du nevner eller så er colaen av en annen konsistens og inntas et helt annet sted. Glasset er tomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå