Gjest Gjest_Bobla_* Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Har slitt med vanskelig mage en stund, har et ganske normalt kosthold,og ikke gjort noen forandringer som skulle tilsi at jeg skulle få problemer.drikker ikke melk, spiser sånn passe med fiber og drikker mye vann.Hovedproblemet er at jeg bruker så lang tid på å få tømt meg, det kommer bare bittesmå klumper(sorry for detaljer).Er ikke hardt det som kommer.Når jeg ikke får tid til å gå skikkelig på do(kan ta en time!) får jeg det veldig ubehagelig og etterhvert smyger luften seg ut helt ufrivillig,og det virkelig stinker.Det har ført til at jeg stresser veldig med å få tømt meg, noe som gjør situasjonen enda verre. Et par ganger nå har jeg oppdaget at det kommer rent,klart vann ut "der bak" når jeg promper.Er dette vanlig, flere som har opplevd? har vært til undersøkelser men ingenting funnet.
lotta80 Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Prøv lactulose som smører tarmene, mulig du er litt hard i magen. Viktig å drikke mye i tillegg. Prøv det en periode å se om det hjelper deg. Det er reseptfritt på apoteket.
Lille32 Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Jeg synes du skal dra til legen med dette. Utifra ditt kosthold skulle du ha en fin fordøyelse, noe du jo ikke har. Det kan være noe annet som er skyld i denne forstoppelsen. Å måtte bruke 1 time på toalettet er ikke vanlig, heller ikke at det kommer klar væske ut der bak. Mener ikke å skremme deg altså, men jeg synes du skal sjekke det. Å være forstoppet er nok mer vanlig enn du tror, og legen er nok vant med slike henvendelser. Men det er viktig å finne årsaken til det, og for din egen del bør du komme i gang med behandling for problemet. Det er slitsomt å gå slik, og det hemmer deg vel også sosialt vil jeg tro, pga ufrivillig luftavgang. Ring i morgen du. Jo før, jo bedre *hilsen sykepleieren*
Wildy Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Ta en tur til legen, slik skal du ikke ha det!
Gjest Gjest_Bobla_* Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 har vært hos legen og til diverse undersøkelser,men de har ikke funnet noe galt.så jeg har på en måte lært meg å leve med det.vil ikke være helt hypokonder heller Men skal prøve lactulose, har prøvd endel andre ting men ikke det faktisk.
Lille32 Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 har vært hos legen og til diverse undersøkelser,men de har ikke funnet noe galt.så jeg har på en måte lært meg å leve med det.vil ikke være helt hypokonder heller Men skal prøve lactulose, har prøvd endel andre ting men ikke det faktisk. Så synd at de ikke har funnet ut noe. Alltid bedre med en diagnose, da har man liksom noe å jobbe ut fra. Har du prøvd helsekostprodukter da? Tror det er mye å hente innen naturmedisin. Og det finnes jo andre alternative metoder. Prøvd homeopat?
Gjest Miley Skrevet 11. september 2008 #7 Skrevet 11. september 2008 Hadde jeg vært så dårlig i magen hadde jeg ikke gitt meg på det. Noe er tydeligvis galt. Og da har egentlig legen bare med å finne ut av det, eller henvise til noen som kan finne ut av det. Men det er meg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå