Gå til innhold

Narkotikasaker


*snuppis*

Anbefalte innlegg

om noen er så snille da?? :)

Skal skrive om narkotikasaker. Jeg klarer ikke helt å få det riktig frem, og jeg tror det er lett å se at jeg ikke forstår det helt gjennom måten jeg formulerer meg på.

Jeg skal ha frem at det i narkotikasaker er vanskelig å finne bakmannen og straffe han på grunn av de lukkede hemmelige miljøene. Og at dt sjeldent foreligger vitnesforklaringer fordi handlene foregår i det lukkede rom hvor politiet sjeldent når til.

Synes dette ble veldig kronglete fremstilt for en leser. derfor vil jeg prøve å omformulere det litt. Men jeg vet ikke helt hvordan. og jeg vet ikke helt om jeg kan si "bakmannen"

hjelp:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jabbadabba
om noen er så snille da?? :)

Skal skrive om narkotikasaker. Jeg klarer ikke helt å få det riktig frem, og jeg tror det er lett å se at jeg ikke forstår det helt gjennom måten jeg formulerer meg på.

Jeg skal ha frem at det i narkotikasaker er vanskelig å finne bakmannen og straffe han på grunn av de lukkede hemmelige miljøene. Og at dt sjeldent foreligger vitnesforklaringer fordi handlene foregår i det lukkede rom hvor politiet sjeldent når til.

Synes dette ble veldig kronglete fremstilt for en leser. derfor vil jeg prøve å omformulere det litt. Men jeg vet ikke helt hvordan. og jeg vet ikke helt om jeg kan si "bakmannen"

hjelp:O)

Her kommer ett forslag :)

'Fordi narkotika miljøet er ett lukket og nærmest utilnærmelig miljø for politiet. Så byr det på problemer med å få tatt bakmennene og straffet dem. Og fordi all handel stortsett foregår bak lukkede dører, hører det med til sjeldenheten at det avligger vitnesforklaringer.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke hvem du skriver for, så det er litt vanskelig å svare når man ikke vet hva slags språk man skal bruke... Men:

"Det faktum at narkotikahandelen forgår seg i et lukket miljø vanskeliggjør politiets arbeid. Det er vanskelig å spore opp bakmenn og å skaffe vitneforklaringer. Resultatet er at straffeforfølgelser sjeldent gjennomføres"

Eller...ja...nei...ble ikke helt fornøyd. det ble litt kronglete. Men nå har du kanskje noe å bygge på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...