Gå til innhold

Har du begynt å fyre inne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

*huff vi går en tragisk årstid i møte:( Synes jeg da..Mørkt, kaldt og slafsete...

Synes allerede det er skikkelig huskaldt og jeg sitter og fryser halvt i hjel. Synes det er for ille å begynne å fyre med ovnene allerde i begynnelsen av september, hvertfall når jeg tenkte fremover og regnet at det er et halvt år til jeg kan slå de av igjen...

Spm er da, har du begynt å fyre??

Og har du lagt vekk sommerskoene og funnet de lukkede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var en av de som led meg gjennom sommervarmen, og nå er det bare så utrolig deilig å kjenne den kjølige høstvinden :)

Jeg bor i blokk med sentralfyring/radiator, men det blir aldri kaldt nok til at jeg skrur den på. Vinduet står oppe det aller meste av året også :)

Skrevet

Høsten kom bra tidlig i år syns jeg..... brrrr. Jeg har fyrt med ved i hele september, jeg. Bare litt tidlig på kvelden i begynnelsen, men nå begynner jeg litt sent på ettermiddagen og fyrer til et par timer før jeg legger meg. Har bestilt et traktorlass med ved. Gammelt hus, med dårlig isolering i en vegg, det spiller jo litt rolle det også. Fyring med strøm venter jeg med foreløpig til det er nødvendig og holde en liten lunk gjennom natta og de timene jeg ikke er hjemme.

Skrevet

Personlig syns jeg høsten er koselig :)

Men det var jo egentlig ikke det du lurte på. For å svare på spørsmålet ditt. Nei, jeg har ikke begynt å fyre enda. Begynner nok ikke med det før i oktober.

Gjest Dallandra
Skrevet

Vi tenner opp i ovnen en og annen kveld. Panelovnene vil vi nok drøye til ut i oktober med å sette på.

Skrevet

Nei, vi har ikke begynt å fyre ennå. Tror ikke det har skjedd at vi har begynt så tidlig. I fjor begynte vi vel i november en gang.

Skrevet

Nå har ikke jeg fyremuligheter, men jeg satt på varmekablene i går kveld, og de kommer nok til å være påslått fremover.

Hadde håpet at jeg kunne drøye litt med den ekstra strømmen, men jeg orker ikke å sitte hjemme og fryse...

Skrevet

Ja, jeg har begynt.

Lar meg ikke styre av kalenderen, fryser jeg, så fyrer jeg !

Skrevet

Vi har ikke fyringsmuligheter her vi bor, og savner det ikke heller for varmens del. Det er jo koselig med ved som knitrer i peisen, men vi måtte nok hatt alle vinduer åpne om vi hadde vedfyring.

Huset vi bor i er gammelt, men pusset opp for få år siden. Vi har en leilighet i andre etasje pluss loft, og får visst den varmen vi trenger fra naboene under oss. :)

Huset må være ekstra godt isolert, for vi har kun en varmeovn som står på gulvet i stua, samt varmekabler på badet. Disse to varmekildene er alt vi trenger selv når det er 10 minus og stiv kuling ute. (Bor nordpå) Har forresten fantastisk lave strømregninger sammenlignet med andre vi kjenner! :)

Så det er altfor tidlig for oss å sette igang med å bruke varme ennå. Det hender jeg setter på varmekablene på badet en times tid før dusjing. Liker å ha det ekstra godt og varmt da. Men ellers bruker vi ingen varme, og lufter godt hver dag med flere vinduer åpne. Soveromsvinduene står alltid åpne, døgnet rundt.

Skrevet

Her er det sinnsykt golvkaldt og ikke verdens beste isolering, og jeg fryser allerede. Skal få en liten gammel ovn av svigers til helga, siden vi ikke har penger til ved nå. Men kommer til å holde oss til ved mesteparten av tida, mye billigere i lengda!

Skrevet
Ja, jeg har begynt.

Lar meg ikke styre av kalenderen, fryser jeg, så fyrer jeg !

Signerer denne :)

Skrevet

Jepp - har fyrt opp noen kvelder og har varmepumpa stilt inn på 19 grader.

Skrevet

Her har det plutselig blitt kaldt de siste par dagene, så vi slo på gulvvarmen i går. Deilig!

Og en favn med ved kommer snart. :)

Skrevet

Min elskede fyrte opp i peisen før han dro idag, så jeg kunne stå opp til varm og god stue! :rødme:

På badet har vi hatt den litt av og på i det siste, får liksom ikke tørket ordentlig der inne uten sommervind fra åpent vindu! :)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Det har blitt litt fyring på kveldene i det siste, ja. Når vi kommer hjem fra jobb er det så kaldt at jeg går rett til ullsokkene og ullgenseren. Tror det er på tide vi setter på litt "elektrisk grunnvarme"..

Skrevet

Vi har satt på to panelovner (med nattsenking) og varmekablene på badet.

Vedfyring har vi ikke begynt med ennå, vi må kjøpe ved først.

Kaldt er teit!

Skrevet

Jeg vurderte å fyre i går.. da jeg kom hjem i regnvær.. hadde vært hos legen og fjerna føflekk...hjemme alene.. følte meg både uggen og litt ensom siden gubben var ute å spiste med jobben..!!

Men syntes det var litt vel tidlig.. så jeg tok frem et pledd, satte på tvn og tente noen stearinslys istedet..!!

Skrevet

Her regner det og er grått og stusslig, så nå fyrer jeg ei skikkelig elde med bjørkeved. Deilig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...