Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nye jobben (priv.sek)og sjefen samtalte med meg om ting og tang og sjefen sa jeg kunne tenke over hva jeg ville videre, om jeg kunne tenke meg å være speisalist eller generalist, jeg behøvde ikke å si "ja" til alt, men kunne melde fra om jeg var spesielt intressert i noe, m.m. Selskapet er internasjonalt...betyr det at sjefen vil jeg skal peile ut spesialområder allerede etter 6 mnd? Jeg sa jeg måtte tenke over det. Alt er nytt for meg, så behøver litt tid på å bli kjent. Sjefen sa også at det kanskje hadde skortet på opplæringen, de hadde vært travle siden jeg begynte.

Har dere noen liknende erfaringer? Hva vil egentlig sjefene vite? Det hadde vært kjekt om noen bare sa "vi ser at du er veldig flink til...." hva synes du om å jobbe med det/på det stedet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel flott at han spør deg om hva du vil? Det kmmer jo litt an på hvillen type man er og interesser om man vil jobbe som spesialist eller generalist.

Hvis du ikke helt vet dette og hvertfall ikke i dette firmaet kan du jo si at du vil være generalist litt mer slik at du lærer er om alt og senere evnt. velge et spesial område.

Høres ut som en lydhør sjef spør du meg. Jeg tror nok ikke han stiller noe krav til at du MÅ velge . men han er åpen for det hvis du ønsker det.

Skrevet

Bruk tid paa aa sette deg inn i hva du kan spesialisere deg paa og om det er noe du blir interessert i. Fortsett som generalist til du eventuelt finner et omraade du vil spesialisere deg paa.

Gjest Jeg som hadde samtle med sjefen
Skrevet

Gode råd!

En annen på jobb sa at jeg ikke burde gape over for mye det første året. At jeg ikke må tenke at jeg må kunne alt de andre i teamet snakker om, for det er vide og store områder. Det er ikke meningen at man skal kunne alt - men forstå helheten (tror jeg). Likevel, det er en på teamet som alle henvender seg til som jobber masse innen fristene, og som kan/håndterer "alt" og finner ut av tingene. Jeg føler at jeg er milesvis fra ham! Han har noen års erfaring i selskapet, mens jeg er ny i bransjen og har en annen type bakgrunn.

Istedenfor å gape over alt, kan jeg gjøre de tingene jeg føler meg komfortabel og trygg på (mestring). Så kan jeg bygge ut fra det og velge videre når det har gått en stund. Tror det ideelle for selskapet er en blanding av en som kan litt om mye (generalist) og en som kan mye om noe (mer fordyping).

Kanskje man vet mer etter ett år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...