Gå til innhold

Har du prøvd hypnose mot noe?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 20 år gammel jente som har utrolig lyst å prøve hypnose. Jeg så et program med Oprah forrige dagen, hvor de besøkende var blitt hypnotisert, og gikk blant annet tilbake til sitt tidligere liv.

Jeg sliter med veldig dårlig selvbilde, depresjon og stress etter en voldtekt for to år siden. Nettene er preget av hyppige oppvåkninger og mareritt, ikke om selve overgrepet, men om andre ekle situasjoner som ofte innebærer kniver...

I tillegg har apetitten min stilnet sakte og sikkert inn iløpet av tiden, og søtsuget gjør omtrent fysisk vondt da jeg bare har lyst på søtt(trøstespising), og jeg lurer på om dette også kunne vært noe å prøve hypnose mot.

Er det noen som har prøvd en eller annen form for hypnose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja for angst og depressjon og det hjalp ganske mye selv om det ikke fjernet alt.

Problemet med å gå tilbake i tid med hypnose er at man lett "husker" ting som ikke har skjedd enten det er i dette livet eller eventuelle tidligere liv. Dette er vel dokumentert. Søk på false memory og hypnosis.

Jeg har absolutt tro på at hypnose kan hjelpe deg med problemene dine. Det er bra for selvfølelse, angst, depresjon og en del andre ting. Jeg vil også annbefale meditasjon, yoga, kognitiv terapi og en øvelse som heter six healing sounds. Six healing sounds kan du google så finner du bøker med instruskjoner. Meditasjon kan du for eksempel lære hos organisasjonen Acem. Det hjelper veldig mye på psyken og er spesielt bra hvis man har opplevd traumatiske ting som har satt seg i kroppen. En annen ting du kan vurdere er Rosen terapi eller annen kroppslig terapi. Det er bra for å løse opp traumer som har satt seg i kroppen og ikke helbredes så lett ved å snakke om det.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Ettersom det er ganske enkelt å plante falske minner hos folk (også uten hypnose, og ikke bare hos barn heller) så er jeg særdeles skeptisk til slike metoder. At det ikke er noe særlig dokumenterte positive effekter av slike terapimetoder ville også gjort meg skeptisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...