Gå til innhold

Student


lulle

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en diskusjon med et vennepar i går. De mente at studenter har så god råd. At det var "ingen som hadde så god råd som dem". Jeg er student selv, men alene med barn og hus osv... så det stemmer ikke for meg ihvertfall:-) . men dermed vet jeg jo hva man får i studielån og stipend.

Tror nok de tenkte på unge studenter uten forpliktelser.

Til dere som har studert uten "familie forpliktelser", stemmer det at der har/hadde veldig god økonomi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studenter som bor hjemme eller gratis har jo god ökonomi.

Jeg bodde hos ei venninne av pappa når jeg gikk 2. året på videregående, og hadde da borteboerstipend.

Betalte ingenting i husleie eller mat, og hadde 3-4 tusenlapper pr mnd å kose meg med. Aldri hatt så god råd för jeg hehe :)

Men jeg hadde jo venner som leide som sleit VELDIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en diskusjon med et vennepar i går. De mente at studenter har så god råd. At det var "ingen som hadde så god råd som dem". Jeg er student selv, men alene med barn og hus osv... så det stemmer ikke for meg ihvertfall:-) . men dermed vet jeg jo hva man får i studielån og stipend.

Tror nok de tenkte på unge studenter uten forpliktelser.

Til dere som har studert uten "familie forpliktelser", stemmer det at der har/hadde veldig god økonomi?

vettu hva, det har jeg hørt flere som har trodd.. husker engang at det sto i avsia om at studenter levde så godt.. husker jeg ble heeeeelt sjokka av det!! for det sto så mye sprøyt som " mange har en "rik" onkel som de ofte får penger av.. mange får mye penger tildelt av fammilie og de har så mye penger at de drikker hver helg, gjerne fler dager i uken.." er vel media som har overbevist endel uvitende mennesker om dette. har akkuratt vært student selv, og vet at dette stemmer OVERHODET IKKE!!