Gå til innhold

Bli kvitt mage

Fremhevede innlegg

Gjest missLady
Skrevet

Jeg er tynn, så er ikke ut etter å gå ned i vekt. Men for en eller annen merkelig grunn har jeg litt flesk på siden av magen og begynt å få litt mage, som jeg vil bli kvitt! Har noen her noen tips til hvordan jeg skal klare det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste ville vel være å kjøre litt styrketrening for å få "strammet opp" litt.

Såkalte kjerneøvelser er fine for magen, og ikke minst for en god holdning.

Her viser treningsekspert Jill Jahrmann noen øvelser som er fine for magen: http://www.kk.no/php/art.php?id=287641

Ellers er denne siden verdt å ta en titt på: http://www.kk.no/php/art.php?id=377478

Og husk; skal du forbrenne fett, så må du nok trene kondisjon ved siden av.

Skrevet

Det finnes ikke noe som heter stramme opp. Enten må du gå på en diett for å slanke bort fettet, eller så må du leve med det.

Siden du ikke nevner noe om fettprosent så vet jeg egentlig ikke noe om deg. Men generelt så kan det være lurt å drive med litt kroppsbygging. Og da tenker jeg ikke på det du kanskje tenker på. Jeg mener ikke at du skal begynne å ta boler for å bli Arnold. Men at du skal begynne å trene med vekter og øke muskelmassen din.

Økt muskelmasse stimulerer til økt forbrenning.

Men dette vil nødvendigvis ikke gjøre noe med magen din, men det kan. Ideelt sett bør jenter ha rundt 15-20% fett på kroppen. Og det er lite eller ingenting du kan gjøre med hvor det ligger.

Grunnen til at jeg nevner vekttreningen er at det er med på å gi deg en bedre kroppsholdning og det er til og med bra for psyken. Husk å gjøre det riktig!

lykke til

Skrevet

Jeg har et meget godt tips for å bli kvitt magefettet - såkaldt gerilja trening.

Dette er forsket på hos overvektige i USA, og har garantert virkning :Nikke:

Du kan gjøre dette ute eller på en tredemølle på helsestudio.

Det tar kun 14 minutter av din tid;

• Varm opp i 5 minutter (gå fortere og fortere)
  • Sett møllen på den kilometer du klarer å løpe (så fort du kan)
  • Så løper du i 20 sekunder
  • Hopper av møllen og hviler i 10 sekunder (stå med ett ben på hver side av møllen)
  • Dette gjentar du 8 ganger (til sammen 4 minutter)
  • Så skrur du møllen ned på rolig tempo igjen og går i 5 minutter

Du blir garantert sliten, men ta med deg en MP3 spiller med litt dynamisk musikk, så går dette bedre enn du tror :)

Gjør du dette ute, måler du opp hvor langt du løper på ditt raskeste i 20 sekunder, så hviler du i 10 sekunder og løper tilbake.

Dette gjentar du 2-3 ganger i uken. Best effekt får du når du gjør dette kombinert med styrketrening. I tillegg til vanlig kondisjonstrening (jogge, sykle, svømme osv.) + sunt og regelmessig kosthold vil du garantert se resultater!!!

Masse lykke til :laugh:

Hilsen en som vet hva hun prater om :enig:

Skrevet
Det finnes ikke noe som heter stramme opp. Enten må du gå på en diett for å slanke bort fettet, eller så må du leve med det.

Enig i at man ikke kan stramme opp fettet, men musklene kan man stramme opp. Trener man masse og spiser litt for mye, vil man likevel ha en strammer kropp enn de som er slanke (altså ikke tynne)... Men det er kanskje det du mener?

Skrevet

Mitt råd er styrketrening - kombinert med yoga eller pilates.

Selv trener jeg dette 5 dager i uken og har merket utrolig store forbedringer kroppsmessig .. spesielt har jeg fått mye slankere legger og mer muskuløse lår. Det var vel bena jeg merket det på først .. så forsvant sideflesket - kroppen er blitt stram og fin så jeg er sikker på at jeg har funnet den treningen som er det ultumate for min kropp .. Det jeg jobber med nå er magen .. det er den som ser ut til å være det vanskeligste å få helt flat og stram :ler: Men jeg gir ikke opp - den har blitt mye, mye bedre .. men ikke helt sånn som jeg ønsker.

Mitt råd er altså styrketrening med vekter, yoga og pilates.

Skrevet

Hvis det er et kriterie at du ikke skal gå ned i vekt, tror jeg du bare kan glemme det. Punktslanking er fysisk umulig. Å trene styrke gir deg større muskler, men fettlaget som ligger utenpå vil fremdeles være like tykt (med mindre du går ned i vekt, og blir tynnere over hele kroppen).

Skrevet
Hvis det er et kriterie at du ikke skal gå ned i vekt, tror jeg du bare kan glemme det. Punktslanking er fysisk umulig. Å trene styrke gir deg større muskler, men fettlaget som ligger utenpå vil fremdeles være like tykt (med mindre du går ned i vekt, og blir tynnere over hele kroppen).

Du går jo ikkje nødvendigvis ned i vekt av det då. Muskelmasse er jo tyngre enn fett, så om ein er slank i utgangspunktet, vil ein gjerne gå OPP i vekt av å bygga musklar. :)

Skrevet
Du går jo ikkje nødvendigvis ned i vekt av det då. Muskelmasse er jo tyngre enn fett, så om ein er slank i utgangspunktet, vil ein gjerne gå OPP i vekt av å bygga musklar. :)

I løpet av et helt år kan en jente gå opp 2 kg i muskelmasse, maksimum. Da er hun heldig, og spiser korrekt i tilegg. For de fleste jenter som driver med styrketrening, er 1 kg økt muskelmasse et mer realistisk mål.

Det er med andre ord langt lettere å miste fett enn å bygge opp musklene, så det er sjelden det blir noen balansen her.

Uansett var poenget mitt at dersom trådstarter ikke ønsker å gå ned i vekt, miste fettprosent, bli tynnere (eller hva man nå velger å kalle det, slik at folk flest forstår hva man mener), kan hun glemme å bli kvitt magen.

Det er ganske enkelt: Enten blir man tynnere over hele, eller så blir man ikke tynnere noe sted. Punktslanking er fysisk umulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...