Gå til innhold

diskcleaner -Har dette sin nytte?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Datamaskinen mi er begynt å bli så treg ved oppstart, og jeg tror det er mye unødvendige ting på den for tiden, gamle spill o.l Men hva kan jeg bruke slags program for å rydde litt bort i ting som ikke lenger brukes?

Er ikke noe vits i å defragmentere harddisken, da det ikke er så lenge siden jeg gjorde det.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Datamaskinen mi er begynt å bli så treg ved oppstart, og jeg tror det er mye unødvendige ting på den for tiden, gamle spill o.l Men hva kan jeg bruke slags program for å rydde litt bort i ting som ikke lenger brukes?

Er ikke noe vits i å defragmentere harddisken, da det ikke er så lenge siden jeg gjorde det.

Noen tips?

Start->kontrollpanel->legg til/fjern programmer. Avinstaller alt du ikke trenger

Last ned CCleaner.

Start programmet. Gå til 'Valg'->'Avansert'. Fjern avkryssingen framfor: "Bare slett midlertidige filer som er eldre enn 48 timer". Klikk på 'Renser' og deretter 'Kjør CCleaner'.

Dette vil fjerne en del midlertidige filer, og bare dette gjør ofte maskinen raskere.

I ccleaner: trykk register -> søk etter feil->reparer merkede feil (du får spm. om å lagre backup-dette svarer du JA på)

Gjenta prosedyren noen ganger, da den ofte ikke klarer å fjerne alle feil første gang.

I ccleaner: Verktøy->Oppstart

Velg alt du VET HVA ER, og som du VET AT IKKE TRENGER Å STARTES NÅR MASKINEN STARTES, og velg "Slett oppslag"

Hvis du er i tvil, spør du på forumet ;)

Gi tilbakemelding på om dette hjalp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...