Gjest Gjest_meg_* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Mitt problem er at det er ofte jeg våkner på natta av at jeg er omtrent gjennomvåt av svette. Jeg er i hvertfall veldig klam, og dyne og laken er vått... Kan ikke huske å ha hatt noen mareritt i forbindelse med dette, så jeg lurer på hva det kan være? Har det kjølig på soverommet, og en tynn sommerdyne. Jeg pakker meg alltid godt inn i dyna, for er en frysepinn. Derfor synes jeg det er rart at jeg blir så svett midt på natta!
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Smører du deg inn med noe før du legger deg? Bodylotion eller andre ting? Jeg har i hvert fall oppdaget at jeg gjerne svetter utrolig mye om jeg tar på sånne ting før jeg legger meg (jeg får ofte mareritt faktisk). Jeg aner ikke hvorfor.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Kompis av meg som spiste for mye frukt uten å vaske den. En alternativ doktor fant ut at han hadde for mye sprøytemidler i kroppen, og dette var en reaksjon i det autonomiske nervesystemet. Han svetta skikkelig om natta, men hadde ingen andre symptomer. Fikk en eller annen rensekur og det ga seg. Svetting om natta kan være så mangt...
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Svetting om natten kan komme av ulike plager, jeg har angst og tror kanskje det er derfor jeg svetter så innmari om natten. Jeg har svettet ut en overmadrass allerede. Måtte kjøpe meg ny tilslutt. Noe som jeg merka veldig bedring på var etter at jeg byttet fra syntetisk dyne til dundyne så hjalp det helt utrolig mye. Har ikke hatt en sånn dyvåt natt igjen.
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 (endret) Mitt problem er at det er ofte jeg våkner på natta av at jeg er omtrent gjennomvåt av svette. Jeg er i hvertfall veldig klam, og dyne og laken er vått... Kan ikke huske å ha hatt noen mareritt i forbindelse med dette, så jeg lurer på hva det kan være? Har det kjølig på soverommet, og en tynn sommerdyne. Jeg pakker meg alltid godt inn i dyna, for er en frysepinn. Derfor synes jeg det er rart at jeg blir så svett midt på natta! Du skriver ingen ting om alderen din. Kan du være kommet i klimakteriet? For noen kan dette skje så tidlig som når de er i 30-årene. Endret 9. september 2008 av Belladonna
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Hei igjn. Jeg smører meg ikke inn med noe før jeg legger meg.. Mulig jeg kan prøve å skifte dyne...? Jeg er 22 år, og slank kropp. Trener jevnlig, og har ellers ingen symptomer på noe annerledes. Kjærsten min sa i dag tidlig at jeg også i natt var helt kjempeklam, så han tok av meg dyna og åpnet vinduet (det var KALDT å stå opp!). Og da hadde jeg sagt i søvne at jeg kokte bort liksom.. Merkelige greier, lurer på hva dette kan være... Håper det ikke er noen sykdom eller noe...? :S
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Har du vært sånn lenge, eller er det nytt? Det kan ha med hormoner å gjøre (f eks ikke uvanlig etter svangerskap eller abort tror jeg), noe som kan være både naturlig og normalt, ELLER sykdomstegn. Hvis det er noe som har startet opp i senere tid synes jeg du bør ta en prat med legen om det, i verste fall kan det være tegn på alvorlig sykdom, men oftest er det nok helt normalt.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Nattesvette kan faktisk være tegn på alvorlig sykdom, så jeg tror jeg ville gått til legen med det.
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 12. september 2008 #9 Skrevet 12. september 2008 Ja, det har vært de siste to-tre ukene eller noe... Alvorlig sykdom?? Hvor alvorlig da? :S Har forresten aldri vært sånn før, som sagt har jeg alltid vært kald av meg, også om natten. Så det er jo litt rart....
Gjest Gjest_laila_* Skrevet 12. september 2008 #10 Skrevet 12. september 2008 Tror også at jeg hadde spandert på meg en skikkelig dundyne, så ta en helsesjekk hos legen bare for sikkerhets skyld Nå er det jo forkjølelsestid i tillegg.. Jeg merker det ofte når jeg blir syk at jeg svetter mye på natten FØR feber og forsnølelse kommer.. Drikk masse vann i løpet av dagen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå