Gå til innhold

Alexias lange vei mot nr 2


Alexia

Anbefalte innlegg

Hei!! :P

Jeg er da Alexia. Jeg har bestemt meg for å starte denne dagboken allerede før jeg er gravid.

Jeg er 21 år, bor i Trondheim sammen med min kjære samboer :hjerte: og min lille sønn :hjerte: .

Noen vil kanskje si at jeg er gal ettersom min sønn er 3 mnd gammel og jeg allerede er klar for nr. 2

Jeg har forsåvidt vært det siden like etter fødselen. Synes det virker så greit med 2 tette barn. Da har de leke kamerater hele tiden. Jeg blir fortere ferdig med bleieskift ( ikke det at det ikke er koselig assa )

Det er sikkert mange flere fordeler.

Eneste som er dumt er at jeg burde ha jobbet først. Kan ikke gå hjemme så lenge uten penger. 1 år er greit, men ikke 2. :(

Jeg hadde et ganske tøft svangerskap med ekstrem kvalme :veldigsur: i 5 mnd. etterfulgt av sykhus innleggelse i uke 22 pga. Sykdom. Gikk på sterke smertestillende i 1 mnd. Selvfølgelig, med min flax så fikk jeg bekkenløsning, noe jeg fremdeles er plaget med. :cry:

Avsluttet det hele med en 15 timer lang fødsel. Samboern synes det var helt forferdelig. Jeg banna litt der og da og sverget på at jeg aldri skulle utsette meg for slike smerter igjen. Trakk det fort tilbake :blunke:

Uansett, Jeg vil ha flere barn om ikke så alt for lenge. Samboern er vel ikke helt uenig han heller.

Her vil jeg skrive om mine tanker og følelser rundt det å være mor, og selvfølgelig om den kommende graviditeten.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei :)

Gratulerer med den lille sønnen din :) (Som du sikkert synes begynner å bli ganske stor!)

For meg som aldri har født et barn er det godt å se at dere som har gjort det, ønsker dere flere!! For det betyr jo at smertene og slitet er verdt det. Jeg har vel egentlig adri tvilt på det, og derfor ønsker jeg meg barn selv om ikke så lenge. (Må bare få samboern på gli...)

Morsomt at det er flere Trøndere her inne. Jeg bor like utenfor Trondheim.

Lykke med prøving på enda et barn etterhvert og med dagbokskiving

Klem fra Trifolii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og nok en "hjemmealenekveld" :(

Er så uheldig at min kjære jobber natta. Neste hele uken og hver helg.

Det er ganske så kjedelig i lengden. Heldigvis har nå min lille sønn tenke på. Blir ikke lenger så veldig passiv som det jeg var før. Da satt jeg for det meste å så TV eller slik som nå, på internett.

Lille sønn ligger søtt å sover i sengen sin, noe han netopp har lært seg.;)

Ikke å sove altså, det har han vært flink til hele tiden, men det å sove i sengen. Han har frem til nå lagt i babykurven som jeg brukte da jeg var baby. Han har lagt godt og lunt der med lammeskinn og kalerse(skrives det sånn?) Den eneste ulempen er at han nå stanget i toppen og sparket i bunnen. Han har med andre ord blitt for lang. :)

Har tidliger prøvd å flytte han over til grindsengen, men da har det blitt hyl og spetakkel frem til han igjen har blitt lagt tilbake i kurven.

Det er ganske gøy å se hvor utrolig mye personlighet det er i en sånn liten kropp. Gøy å se hvor bestemt og viljesterk han kan være.

1. ukene han levde f.eks skulle han ikke ligge i kurven en gang. Da ville han ligge i sengen min helt inntil meg å bore nesa i magen min. (magen var god og dvask etter fødselen)

Merker det når jeg sitter her å skriver, hvor utrolig stolt jeg er av den lille gutten min. Kunne sikkert skrevet om han i en evighet. Han er jo verdens fineste :D Sånn objektivt sett :blunke:

Har vært i byen i dag. Gått og gått og gått.... *sliten*

Har "voksesmerter" i bena. Traff igjen en jeg har gått på skole sammen med. Vi fikk barn samtidig uten at den ene visste om den andre. Det var veldig koselig.

Har å endelig fått levert inn noen av dåpsgavene til gravering. TTT

12 September i fjor, sluttet jeg å røyke. Det var dagen etter jeg var på den 2. UL.

Det er mange dager uten røyk det. (se bort i fra min lille lufte tur på byen i April) I dag tok jeg en røyk. Det var ganske godt, men jeg begynner ikke igjen.... :kul:

Har i grunnen masse jeg har lyst til å skrive, men føler jeg må spare litt til senere å. Kan jo faktisk bli en lang dagbok. Sambo sa nemmelig i dag at hvis han skulle være med på flere barn, måtte jeg få meg en godt betalt jobb først... Letter sagt enn gjort.

God Natt Alle Dere :vinke:

:hjerte: Å til deg lille sønn.... Mamma Elsker Deg For Bestandig. Du er det aller beste som noen gang har skjedd meg. Aldri har jeg følt slik kjærlighet som den jeg føler for deg.

Nuss på nesa :kyss::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Nok en helg og alene hjemme.

Denne uken har jeg rett og slett glemt hele dagboken. Ammetåke kanskje??

Uken begynte med fri på mandag og full overbevisning om at det var tid for vaksine og helsestsjon tirsdagen.

Tirsdags morgen trappet jeg opp på Helsestasjonen. Kledde av lille sønn. Klar for veiing...

Sekretæren kommer ut å smiler, viser meg kortet og sier.... 11. det er 11. i morgen.

:o Åhh nei!!!! Stått tidlig opp til ingen nytte.

Jaja, fikk da veid gutten.

6930gr, 62 cm 43,5 rundt hatten :D Stor gutt, Stolt mamma.

Dagen etter var det bare å stå tidlig opp igjen. Denne gangen skulle vi virkelig på helsestasjonen. Tid for vaksine. Gutten gråt bare i det han ble stukket, men ga seg med en gang. Han ble veldig trøtt, noe mamman var fra før så vi sov hele dagen. :Gjesp:

Torsdag kjørte vi til byen. Hadde diverse ærend. Fikk f.eks kjøpt avisen fra den dagen gullet ble født. (Da vant norge herrestafetten i ski VM) husker jeg hørte alle på føden jubla og joma :hoho: mens jeg lå der med riene mine.

Tilbake til torsdagen.

Vi hentet dåpsgaven vi hadde fått gravert. skjeen fra onkel F.

Vi traff også en dame jeg snakker med på msn. Koselig.

Vi dro hjem og jeg satt meg i sofaen å så to filmer :o . Nattsvermeren og Hannibal. Den tredje filmen "Red Dragon" så jeg tidligere i uka.Tøffe filmer.

Så var det i dag da. Hva har vi gjort??? Ingen ting.

Jo foresten. Jeg har lagd mørdeig. Lagde en sjokolade terte. Den er bare helt super. Men for et arbeid å lage mørdeig. Dobbel posjon i for liten bolle, for liten foodprosessor, med et barn som våknet midt i bakinga. :kjempesinna: Ikke lett. Resultatet ble dog bra. Skal spise den i morgen. :P Da skal vi ha venner på besøk å feire Gullets dåp på etterskudd.

Kanskje jeg husker å skrive i morgen. Det vil tiden vise.

God Natt :Gjesp:

Mamma Elsker deg lille venn :hjerte:

Ps: Mamma har bestemt at det skal komme ny baby innen du er 2 år...

*håpe håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjallabais!!! :D :D

Idag har jeg bursdag!!! :bursdag:

21 År!!!

Har vært en tur på byen nå, besøkt min kjære på jobb.

Desverre så fikk jeg så vondt i :hjerte: mammahjertet :hjerte: at jeg måtte hjem. (litt vondt i magen å da) Men det er kanskje ikke så rart ettersom at jeg har vært på byen 1 gang siden baby kom til verden.

Har hatt selskap i dag. Veldig koselig med alle vennene våre på besøk. Fine pakker fikk du å lille venn.

Lille gutt har fått trøske, som sagt i går.

Det gjør så vondt i puppene mine :(

Ettersom at jeg har vært på byen er jeg en smule redusert, så jeg stuper i seng. Får bli en lengre rapport senere i dag.

God natt!!!

PS: Mamma Elsker deg :hjerte: pusen :hjerte: (derfor kom mamma tidlig hjem) :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...