thumbalina Skrevet 9. september 2008 #1 Del Skrevet 9. september 2008 Noen her som har prøvd kuren Alternativdoktoren selger?? Alternativdoktoren Ser interessant nok ut med selve kuren, men blir skeptisk til den testen og oppfølgingen... jeg er som regel for alternative måter og behandle kroppen på, men følte dette virket litt rart.... noen som har erfaringer å komme med??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lerka Skrevet 27. september 2008 #2 Del Skrevet 27. september 2008 Har for fjorten dager siden startet candidakuren,fra alternativdoktoren,da jeg har hatt problem med candida,spesielt i munnen.Fastlegen sier at han ikke kan hjelpe meg etter at alle soppkurer er prøvd uten effekt.Og da prøver man det meste,så er veldig spent hvordan dette går.Er også skeptisk til auradiagnose men får ta sjansen.Leste om diagnosen uten å bli klokere av det,men tenker at skolemedisin har heller ikke fasiten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 28. september 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 28. september 2008 Har for fjorten dager siden startet candidakuren,fra alternativdoktoren,da jeg har hatt problem med candida,spesielt i munnen.Fastlegen sier at han ikke kan hjelpe meg etter at alle soppkurer er prøvd uten effekt.Og da prøver man det meste,så er veldig spent hvordan dette går.Er også skeptisk til auradiagnose men får ta sjansen.Leste om diagnosen uten å bli klokere av det,men tenker at skolemedisin har heller ikke fasiten. Hei, flott om du kan komme med litt oppdateringer på hvordan det går med kuren etterhvert? Jeg tror nok heller lite på skolemedisinen til tider.. de er for snevre i sin tankegang... men har også et like skeptisk blikk til alternativ medisin.. noen ting er veldig bra, men det finnes mange raringer der ute som bare vil tjene penger.... så veldig spent på din erfaring med denne candida kuren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2008 #4 Del Skrevet 28. september 2008 Har for fjorten dager siden startet candidakuren,fra alternativdoktoren,da jeg har hatt problem med candida,spesielt i munnen.Fastlegen sier at han ikke kan hjelpe meg etter at alle soppkurer er prøvd uten effekt.Og da prøver man det meste,så er veldig spent hvordan dette går.Er også skeptisk til auradiagnose men får ta sjansen.Leste om diagnosen uten å bli klokere av det,men tenker at skolemedisin har heller ikke fasiten. Har legen din sendt prøve fra munnen når tror du har trøske, slik at diagnosen er bekreftet?? I så fall kan soppen resistensbestemmes slik at en kan si på forhånd om en skolemedisinsk behandling vil være effektiv eller ei. Selv om du får effektiv behandling, er risikoen for tilbakefall betydelig. For sikkerhets skyld bør alle som har påfallende ofte symptomgivende soppinfeksjon (ikke bare vekst i munnflora, for det er normalt) i munnen, ta en HIV-test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ingrid_* Skrevet 25. februar 2009 #5 Del Skrevet 25. februar 2009 Litt gammel tråd. Men dette lurer jeg også på!! Er det noen med erfaringer???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #6 Del Skrevet 1. april 2009 Sitter og leser nå om dagen om candida allergi og er nærmest overbevist at det er det jeg lider av.Skal nå forsøke test diett med evnt påfølgende behandling med olivenbladekstrakt mm etter å ha lest på www.candidaallergy.no I min søken kom jeg også over denne auradiagnose fra alternativdoktoren.Noen som har forsøkt dette??? Man prøver jo alt for å bli frisk,men veldig kjekt og fått full klaff på første behandlingsforsøk:P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #7 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg har tatt candidadiett, med blomsterdråper som dreper soppen og diverse kosttilskudd(oliverbladekstrakt, bio- dophilus(riktige tarmbakterier), etc). Får hjelp og oppfølging av ei dame som er kinesolog. Ble helt kvitt soppen på 6 uker, men begynte og spise som normalt igjen, med masse sukker og brød.. Så soppen har kommet litt tilbake og jeg har begynt på dråpene og dietten igjen. Veldig viktig å ikke skli helt tilbake til gamle vaner for å holde seg frisk. Hun har også testet meg for allergi og andre plager(hodepine, dårlig søvn osv) og gitt meg dråper for dette. Alt i alt er jeg superfornøyd med behandlingen, og vil anbefale å oppsøke kinesolog som jobber med dette! Må legge til at jeg tidligere har tatt dietten uten dråper og kosttilskudd, og det drepte vel soppen, men den blomstret opp igjen med en gang. Og det vaer ikke veldig gøy å ha tatt den helt forgjeves, for det er ikke bare lett å ta den.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå