Solstrålejenta Skrevet 12. september 2008 #21 Skrevet 12. september 2008 Dette er vel strengt tatt heller ikke et problem så lenge det ikke er viktig for samboeren din at kompisen og dama blir invitert... Slik jeg forstod det hadde de heller ikke så mye kontakt lenger. Og det er jo ikke sånn at dere må forsvare dere med grunn ovenfor de som ikke blir bedt. Jeg synes man inviterer de man har lyst å invitere og ferdig med det
Branna Skrevet 12. september 2008 #22 Skrevet 12. september 2008 Hvis han likevel ikke har så mye kontakt med denne kompisen, ville jeg ikke ha bedt noen av dem. Her har vi en venninne som jeg har bodd med i en liten periode, som mannen hadde et forhold til før vi ble sammen. Hun ble ikke bedt i bryllupet, og det var mannens ønske. Han ville ikke ha noen fra sin fortid i sitt bryllup med den han ønsket å dele resten av livet med, sa han. Og det var helt greit for meg, for vi så jo nesten aldri noe til denne jenta uansett, så det falt litt naturlig på en måte.
Gjest kona - umenneskelig wonderwoman Skrevet 12. september 2008 #23 Skrevet 12. september 2008 Hvis jeg skulle latt være å invitere paret så ville det vært på grunnlag av den manglende kontakten, ikke pga. en seksuell hendelse før min tid. Dette er et eksempel på at man kanskje ikke trenger å vite alt om partneres fortid, for meg er fortid fortid og ikke noe jeg kan gå rundt og være sjalu på i etterkant. Idag skal det godt gjøres å finne noen som ikke har hatt et velfungerende sexliv med andre før en selv, det er som regel en årsak til at ekser er ekser og at du er den som gjelder nå og som han ønsker å gifte seg med. Min mann var i sin tid sammen med jenta som hans fetter idag er gift med og vi har vært i mange familiesammenkomster sammen med dem. Jeg visste at de hadde vært sammen tidligere men har ikke fått høre detaljer om seksuallivet deres men jeg regner med at de hadde sex den gangen. Jeg var litt nysgjerrig på henne første gangen jeg traff henne men kjente ingen plagsom sjalusi. Jeg tror ikke vi som ikke lar oss plage av sjalusi overfor våre kjæresters gamle ekser er unormale, eller er umenneskelige wonerwomen. Jeg føler meg ganske normal. Hvis det er noe man vet at man ikke vil like svaret på så bør man heller ikke spørre om det. Verken mannen min eller jeg har hatt behov for inngående samtaler om hva slags sex vi har hatt med forskjellige ekser. Men uansett - Lykke til med bryllupet.
Nienna Skrevet 12. september 2008 #24 Skrevet 12. september 2008 Kan dere med hånden på hjertet si at det ikke hadde plaget dere at en (eller to) som din partner har hatt sex med kom i bryllupet deres? En ting er at de omgås en sjelden gang, det tåler dere nok sterke kvinnepersonligheter, men i bryllupet?Ja. Jeg kan med hånden på hjertet si akkurat det. Jeg omgås bestevenninnen min mer enn en sjelden gang allerede, og jeg merker ikke noe til sjalusi bare fordi hun en gang hadde sex med samboeren min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå