Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Ser den reklamen for potetgull med 100% solsikkeolje fra Kims, hvor de sier at den er sunnere enn vanlig potetgull. Det er den jo virkelig ikke. Jeg trodde villedende reklame var forbudt? Eller er det et element der de kan gjemme seg bak, og kalle potetgullet sunnere enn annet potetgull? Blir litt smålig provosert av reklame som skal få usunn mat til å virke sunn.....
Gjest Bolledeig Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Solsikkeolje er vel sunnere enn palmeolje og andre fettyper som gjerne brukes i chips, og jeg tviler på at det finnes noen som spiser hele posen bare fordi det er solsikkeolje i den... Men hvem vet ?
tomatsuppe Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Sunnere er ikke det samme som sunt. Ikke noe villedende her vel? Sunne fettsyrer er bedre for kroppen, men man blir like tjukk av det uansett...
The Kitten Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Ser den reklamen for potetgull med 100% solsikkeolje fra Kims, hvor de sier at den er sunnere enn vanlig potetgull. Det er den jo virkelig ikke. Jeg trodde villedende reklame var forbudt? Eller er det et element der de kan gjemme seg bak, og kalle potetgullet sunnere enn annet potetgull? Blir litt smålig provosert av reklame som skal få usunn mat til å virke sunn..... Hvorfor mener du at den reklamen er villedende?
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Chipsen er ikke sunn, men SUNNERE pga. ny og sunn fettkilde.
Gjest ts Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Hvorfor mener du at den reklamen er villedende? Njæ, har sett reklamen på nytt, og gjort meg opp en ny mening
Gjest Emera Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 De burde vel heller kalt chipsen "mindre usunn," men det egner seg ikke akkurat i reklame..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå