Gå til innhold

Garderobeskap i olja eik

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe et garderobeskap i olja eik. Er det noen som vet om det trenger etterbehandling, feks å sette det inn med olje flere ganger. Skapet jeg vurderer selges på Jysk, så jeg regner ikke med all verden med faglig veileding. :sjenert: Kan man senere male over oljebehandla møbler dersom man ønsker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ønsker å bevare møbelet best mulig er det lurt å olje det et par ganger i året.

Det går fint ann å male oljet treverk, men da må mest mulig olje vaskes vekk med et kraftig vaskemiddel (feks salmiakk) og bruke grunning ;)

Skrevet

Når skapet er nytt så er det ofte ikke mettet ordentlig med olje. Så første året må du nok beregne å olje det minst 3 ganger... Ellers holder det med 1-2 ganger i året. Det er ofte lurt å pusse lett over det med helt fint sandpapir før du oljer.

Et skap består for det meste av store flater, så det går rimelig kjapt når man først setter i gang. Det er verre med spisestuen min, med alle stolene med sprinkler og drit og lort...

Skrevet

Takk for svar.

Det hørtes ut så det var mye jobb å ha et slikt garderobeskap. Syns det er mer enn nok pes å holde meg ajour med støvtørkingen. :ler: Men det var jo en trøst at dersom det blir et pes å olje det kan det males.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...