Gjest ts Skrevet 9. september 2008 #1 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg vurderer å kjøpe et garderobeskap i olja eik. Er det noen som vet om det trenger etterbehandling, feks å sette det inn med olje flere ganger. Skapet jeg vurderer selges på Jysk, så jeg regner ikke med all verden med faglig veileding. Kan man senere male over oljebehandla møbler dersom man ønsker det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 10. september 2008 #2 Del Skrevet 10. september 2008 Om du ønsker å bevare møbelet best mulig er det lurt å olje det et par ganger i året. Det går fint ann å male oljet treverk, men da må mest mulig olje vaskes vekk med et kraftig vaskemiddel (feks salmiakk) og bruke grunning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2008 #3 Del Skrevet 11. september 2008 Når skapet er nytt så er det ofte ikke mettet ordentlig med olje. Så første året må du nok beregne å olje det minst 3 ganger... Ellers holder det med 1-2 ganger i året. Det er ofte lurt å pusse lett over det med helt fint sandpapir før du oljer. Et skap består for det meste av store flater, så det går rimelig kjapt når man først setter i gang. Det er verre med spisestuen min, med alle stolene med sprinkler og drit og lort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 14. september 2008 #4 Del Skrevet 14. september 2008 Takk for svar. Det hørtes ut så det var mye jobb å ha et slikt garderobeskap. Syns det er mer enn nok pes å holde meg ajour med støvtørkingen. Men det var jo en trøst at dersom det blir et pes å olje det kan det males. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå