Gå til innhold

*Alice`s eventyrland!


*Alice

Anbefalte innlegg

Begynner å bli ferdig pakket nå, jada her gjøres alt i siste liten! :lol:

MEN; jeg finner ikke en spesiel tights jeg bare MÅÅÅ ha med meg. :sur::frustrert: Nå har jeg leita overalt, snudd opp ned på x antall rom i huset her, men det er og blir søkk vekk. F***N. Kan ikke legge meg før jeg finner den, men nå skal jeg ha litt kveldsmat så får jeg fortsette å lete etterpå, og mens kveldsmaten spises sitter jeg her. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åååå, misunner deg litt nå, har så lyst til å reise selv, men det går ikke akkurat nå!

Men over til reisetips:

Du er sikkert godt kjent i området rundt Alanya nå men nevner disse likevel. Dim Cay, oppe i elva. Der har de flere restauranter i selve elva, der du sitter og spiser på oppbygde terrasser i elva eller i små hus oppover langs sidene. Der er det fint å bruke dagen til å spise og bade.

Grotten på vei til Dim Cay. Den er kjempestor, og virkelig verdt å besøke.

Så har du Side og områdene rundt der. Fossen i Manavgat, den er et veldig kjent turistmål. Jeg syntes ikke det var så veldig spesielt, vi har jo fosser i Norge også, men romantisk er det.

Eller dere kan kjøre til demningen oppe i fjellene ved Manavgat. Der er det flott, sjøen er helt grønn og det er et fin fjell-landskap.

Side har jo også det berømte amfiteateret, og også mange ruiner helt nede i byen. Side er en koselig by!

Så er det Aspendos, et amfiteater et stykke fra Side mot Antalya. Ganske likt amfiteateret i Side, så det var ikke så spesielt sånn sett. Har du sett det ene, har du sett det andre også.

Vest for Kemer er det noen veldig spesielle steder. Vet ikke om du har sett det på tv, men det er et sted hvor flammer har kommet ut av fjellet i flere tusen år. Det brenner som små bål oppover fjellet. Verdt en tur, veldig romantisk der.

Og det er en oldtidsby i nærheten av stedet med flammene, Olympos. Vel verdt en tur dit. Det er mange ruiner og gravplasser i selve skogen, pirater har bodd der og det er et historisk sted. En flott strand nedenfor også, går fint an å bruke en hel dag der.

Jeg har også lyst til å se Ephesos og Cappadokia, men det er mye lenger unna, du vet sikkert om de stedene.

Ha en fin tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei du, tenkte jeg skulle stikke innom en tur for å fortelle at akupunktur har hjulpet godt på meg!

Jeg har tatt 6 behandlinger nå, og jeg hadde ikke så veldig tro på det. Det hjalp godt de to første gangene, så stagnerte det, etter det ble jeg verre og holdt på å gi opp. Men så kom bedringen snikende! Litt etter litt ble jeg bedre, fra å ha vondt i flere dager i strekk til å ha vondt bare en dag, og nå har jeg vært smertefri i nesten en uke.

Har bestemt meg for å begynne fullt på jobb neste uke:)

Tenker du koser deg på ferie:)

Fortsett med det du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det var mange flotte reisetips!

Vært på Dim Chai og i den grotta på vei oppover dit, men ikke på de andre stedene. Bare kjørt gjennom Side og Kemer, men blir en tur til i slutten av måneden, og nå er jo ikke været "ligge på stranda hele dagen vær" så da er fint å ha sånne ting å gjøre! Tusen takk!

Kom hjem tirsdag 30., begynte å jobbe igjen onsdag 1.

I morgen blir det en tur til legen, har så satans vondt i armene/skulderene, tror søren meg jeg har senebetennelse - i begge armene! Jeg gir meg over...

Nå er det litt endring i planene fremover, det har bydd på en del problemer med å få han inn til Norge i januar (pga nye regler fra 1.9) så da tar jeg en sesong der nede! Så nå er vi på leilighetsjakt fra januar/februar, og jeg har søkt jobb som reiseleder for Tyrkia reiser!

Dette tror jeg kan bli utrolig spennende!

Jeg får skrive litt mer seinere, armene liker ikke pc`en :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, tenkte jeg skulle stikke innom en tur for å fortelle at akupunktur har hjulpet godt på meg!

Jeg har tatt 6 behandlinger nå, og jeg hadde ikke så veldig tro på det. Det hjalp godt de to første gangene, så stagnerte det, etter det ble jeg verre og holdt på å gi opp. Men så kom bedringen snikende! Litt etter litt ble jeg bedre, fra å ha vondt i flere dager i strekk til å ha vondt bare en dag, og nå har jeg vært smertefri i nesten en uke.

Har bestemt meg for å begynne fullt på jobb neste uke:)

Tenker du koser deg på ferie:)

Fortsett med det du:)

Skal sjekke ut litt hvor jeg kan få slike behandlinger, tusen takk!

Jeg tror jeg er på vei til å bli overbevist om at det er den rette behandlingsmåten! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor jo for tiden hjemme hos mine foreldre, og de har nå nettopp kjøpt seg nytt hus. Så her er det full pakking og flytting, og gjett hva jeg skal nå. :sukk:

Rydde og kaste sko!! Jeg kunne jo skodd et helt folk med alle jeg har....

Svir i hjertet og måtte kaste noen, virkelig. *Skofetisj* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor jo for tiden hjemme hos mine foreldre, og de har nå nettopp kjøpt seg nytt hus. Så her er det full pakking og flytting, og gjett hva jeg skal nå. :sukk:

Rydde og kaste sko!! Jeg kunne jo skodd et helt folk med alle jeg har....

Svir i hjertet og måtte kaste noen, virkelig. *Skofetisj* :fnise:

Oi, pass deg for å kaste for mye!

De som er fine må du ta vare på, om noen år er de på moten igjen. Har gjort samme tabben selv!

Har skofetish jeg også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange flotte reisetips!

Vært på Dim Chai og i den grotta på vei oppover dit, men ikke på de andre stedene. Bare kjørt gjennom Side og Kemer, men blir en tur til i slutten av måneden, og nå er jo ikke været "ligge på stranda hele dagen vær" så da er fint å ha sånne ting å gjøre! Tusen takk!

Kom hjem tirsdag 30., begynte å jobbe igjen onsdag 1.

I morgen blir det en tur til legen, har så satans vondt i armene/skulderene, tror søren meg jeg har senebetennelse - i begge armene! Jeg gir meg over...

Nå er det litt endring i planene fremover, det har bydd på en del problemer med å få han inn til Norge i januar (pga nye regler fra 1.9) så da tar jeg en sesong der nede! Så nå er vi på leilighetsjakt fra januar/februar, og jeg har søkt jobb som reiseleder for Tyrkia reiser!

Dette tror jeg kan bli utrolig spennende!

Jeg får skrive litt mer seinere, armene liker ikke pc`en :tristbla:

Heldig du som har mulighet til å være der nede i lengre tid:)

Det må du virkelig gjøre når du har sjansen!

Skal dere leie leilighet der nede, er det sikkert best at han sjekker markedet, for da får dere antagelig billigere leilighet enn du får gjennom de som leier ut ferieboligene sine. Det er også bedre sjanser til å få noe billig og bra nå, for det er jo mange av de som jobber der som reiser hjem til familien nå når sesongen er over, og da er det verre å leie ut, og mange boliger på markedet.

Hvilke nye regler er det som har kommet fra 1.9?

Jeg har jo vært mye der nede, og kjenner også flere som har kjærester der, men har ikke hørt om noen endring. Er det besøksvisum du tenker på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som har mulighet til å være der nede i lengre tid:)

Det må du virkelig gjøre når du har sjansen!

Skal dere leie leilighet der nede, er det sikkert best at han sjekker markedet, for da får dere antagelig billigere leilighet enn du får gjennom de som leier ut ferieboligene sine. Det er også bedre sjanser til å få noe billig og bra nå, for det er jo mange av de som jobber der som reiser hjem til familien nå når sesongen er over, og da er det verre å leie ut, og mange boliger på markedet.

Hvilke nye regler er det som har kommet fra 1.9?

Jeg har jo vært mye der nede, og kjenner også flere som har kjærester der, men har ikke hørt om noen endring. Er det besøksvisum du tenker på da?

Vi skal leie ja, pappa leker med tanken på kjøpe noe etterhvert - som er noe å bruke som ferie leilighet etter vi flytter hit.

Jeg fikk hvertfall beskjed om at det var en del endringer dette året når jeg snakket med UDI for noen dager siden. Veldig strenge regler for å få inn tyrkere, og de fleste turist visum søknadene blir avslått.. Men om vi bor sammen der nede noen måneder først vil det ikke være noe problem for han å komme hit. Skal finne igjen mailen jeg fikk med regler i morgen, nå er det natta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt liv inn her også da!

Nå heller søndag mot natt, og jeg er stygg sliten.

Prosjekt, rydde, kaste og pakke ned hele leiligheten min som har stått i sekker, poser, esker, kasser og i det hele tatt nedi kjelleren til mamma og pappa tar veldig på to slitne senebetente armer :tristbla:

Var hos legen forrige mandag og fått konstantert at jeg har senebetennelse, i begge armene! Hva gir du meg a! Legen ville sykemelde meg så jeg ikke skal overbelaste nakken, men jeg vil prøve noen dager til på jobb. Så får jeg se i løpet av uka som kommer om jeg holder ut.

Så prøver jeg alt jeg kan å få til en tur til Tyrkia i slutten av måneden, sånn at jeg er der på bursdagen hans neste mandag....... Men det er jo ikke lov å dra til utlandet om jeg er sykemeldt, så..... :sjenert:

Kikket litt på scrapping utstyr til å lage julekort, det er såååå mye fint!!

Var i butikken før helgen og kicket litt da jeg så julemarsipan og julebrus allerede nå! det er drøyt tidlig, ikke at jeg spiser marsipan, men drikker jo julebrus, men ikke nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...