Gå til innhold

Henvisninger til spesialist

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er klar over at legetimer og sykemeldinger er prisbelagt. Men gjelder dette for henvisninger?

Grunnen til at jeg spør er fordi sykehuset har rotet bort min henvisning, og har bedt meg om å skaffe til veie en ny. Og i denne forbindelse lurer jeg på om selve utskriften av henvisning er en prisbelagt tjeneste?

Jeg vet jo at legetimer selvfølgelig er prisbelagt (og mange leger vil jo se personen som ber om en henvisning), og at det må betales en egenandel (jeg har ikke frikort), men dersom lege skulle gå med på å lage en ny utskrift av henvisning uten time, har henvisningene da et lite gebyr, eller er de gratis?

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg tror det er et lite gebyr på det. 30 kr eller noe lignenede. Husker jeg stod å leste prislisten sist jeg var hos legen, og mener det stod hanvisninger der.

Skrevet

Tusen takk :)

Jeg skal nemlig klage på sykehusets avdeling som gjorde feilen. Og da er det jo greit å vite at disse koster. I tillegg er det et alvorlig brudd på taushetsplikten, da denne også sier at helsepersonell skal forhindre at pasientinformasjon kommer på avveie eller blir synlig for uvedkommende.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg googlet legekontor og henvisning nå, og de jeg gikk inn og sjekket hadde gebyr på ca 35-50 kr for henvisning.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg tenkte ikke på å google en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...