Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #21 Skrevet 9. september 2008 Babyene er nå over en mnd gamle. Vi sendte alle pakkene samtidig og sørget for at pakken ikke var større en at de ikke gikk i postkassen. Avstanden mellom oss og de 3 mottakerne er ikke så veldig lang, så pakken skulle komme fram dagen etter. (de da det på posten iallefall). Er jo selvfølgelig redd for at pakken har blitt borte i posten og har derfor vurdert å sende et spørsmål om den har kommet fram. Men det kan kanskje virke dumt.
Gjest AnneShirley Skrevet 9. september 2008 #22 Skrevet 9. september 2008 Jeg har opplevd mange ganger at det ikke kommer noen "kvittering på mottatt gave", men da kommer det gjerne et pent kort med bilde 2-3 måneder senere. Så vær ikke så sikker på at du ikke blir takket, det dreier seg like gjerne om høyt ambisjonsnivå for hvordan det skal takkes
Siona Skrevet 9. september 2008 #23 Skrevet 9. september 2008 Vi fikk aldri somlet oss til å sende takkekort for blomster og barselgaver da størstejenta ble født. Hun hadde kolikk og skrek døgnet rundt de første 3 månedene, så det ble aldri prioritert. Men vi takket selvsagt for alle gavene - de fleste fikk vi overrakt personlig, og da takket vi selvsagt muntlig. For gaver i posten og blomster på døren takket vi enten pr mail, pr sms eller pr telefon Har store ambisjoner om å sende takkekort denne gangen da, men det gjenstår å se om det blir gjort Jeg synes ikke det er rart om det går noen måneder før man rekker å sende ut takkekort.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #24 Skrevet 9. september 2008 Kjære TS; har du hatt kolikkbarn? Har du noen anelse om hvor mye tid det tar, selv om ungen er en hel måned gammel?
Frida Frosk Skrevet 9. september 2008 #25 Skrevet 9. september 2008 Vi fikk heller ikke sendt ut takkekort før etter noen mnd... Og vi hadde ikke kollikkbarn engang. Men å ha en liten baby er ganske travelt. Ja, det står i bøkene at en baby sover opp mot 20 timer i døgnet den første tiden. Det vil ikke si at alle babyer gjør det. Vår sov kanskje 8-10 timer og som regel ikke mer enn 20-25 min om gangen. Så når han endelig sovnet prioriterte jeg heller å prøve å få i meg litt mat, ta en superrask dusj eller slappe av litt selv enn å tenke på å sende ut takkekort.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. september 2008 #26 Skrevet 9. september 2008 Babyene er nå over en mnd gamle. Vi sendte alle pakkene samtidig og sørget for at pakken ikke var større en at de ikke gikk i postkassen. Avstanden mellom oss og de 3 mottakerne er ikke så veldig lang, så pakken skulle komme fram dagen etter. (de da det på posten iallefall). Er jo selvfølgelig redd for at pakken har blitt borte i posten og har derfor vurdert å sende et spørsmål om den har kommet fram. Men det kan kanskje virke dumt. Som jeg skrev tidligere i denne tråden, så er det ikke sikkert de har vært på posten enda og fått hentet pakken da....
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #27 Skrevet 9. september 2008 Kjære TS; har du hatt kolikkbarn? Har du noen anelse om hvor mye tid det tar, selv om ungen er en hel måned gammel? Jepp, alle min 3 unger har hatt det. Vi sendte nå takk allikevel. Som jeg skrev tidligere i denne tråden, så er det ikke sikkert de har vært på posten enda og fått hentet pakken da.... Som jeg skrev tidligere, så sørget vi får at pakken var i liten størrelsen, slik at den kom i postkassen.
Gjest Raptuza Skrevet 9. september 2008 #28 Skrevet 9. september 2008 Vi har opplevd både barnefødslar og bryllup der det aldri kom noko takkekort....Syns det er uhøfleg å ikkje takka for ein gave.
bella domina Skrevet 9. september 2008 #29 Skrevet 9. september 2008 Babyene er nå over en mnd gamle. Vi sendte alle pakkene samtidig og sørget for at pakken ikke var større en at de ikke gikk i postkassen. Avstanden mellom oss og de 3 mottakerne er ikke så veldig lang, så pakken skulle komme fram dagen etter. (de da det på posten iallefall). Er jo selvfølgelig redd for at pakken har blitt borte i posten og har derfor vurdert å sende et spørsmål om den har kommet fram. Men det kan kanskje virke dumt. Jeg syns du skal la familien ta vare på det viktigste nå - babyen og hverandre, og glemme ditt eget behov for å vite. Du kan jo spørre når du drar på barselbesøk (du skal sikkert det siden de bor nærme?), eller du kan vente et par måneder på kortet. Selv sendte jeg det etter 3-4 mnd begge gangene, av ulike grunner. Hadde noen klaget til meg for manglende takk da jeg gikk med kolikkunge og ikke hadde sovet på 5-6 uker, hadde jeg nok tatt meg bryet med å sende gaven i retur med et "nei takk". Makan til selvopptatthet.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. september 2008 #30 Skrevet 9. september 2008 Som jeg skrev tidligere, så sørget vi får at pakken var i liten størrelsen, slik at den kom i postkassen. Det er ikke alle som får plass i postkassen alikevel
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #31 Skrevet 9. september 2008 Hadde noen klaget til meg for manglende takk da jeg gikk med kolikkunge og ikke hadde sovet på 5-6 uker, hadde jeg nok tatt meg bryet med å sende gaven i retur med et "nei takk". Makan til selvopptatthet. Jeg har ikke sagt at de har kolikkunge. Jeg fikk spørsmål om jeg hadde det. Det er ikke alle som får plass i postkassen alikevel Men jeg vet at denne størrelsen går, da vi har sendt noe i samme størrelsen før og den har kommet rett i postkassen. Jeg er så glad for jeg er gjest nå. For jeg har fått så mye pepper fra dere før.
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2008 #32 Skrevet 9. september 2008 Til dere som ikke har kommet med en lang avhandling. Tusen takk for svarene deres. Det er SLIKE svar vi vil ha her inne. Jeg legger tråden dø nå, for jeg vet hva mange av dere synes.
Gjest Trulselinemor Skrevet 9. september 2008 #33 Skrevet 9. september 2008 Jeg sendte selv barselgave for ikke så lenge siden. Har ikke fått noe takk enda, men jeg stresser ikke med det. Jeg vet moren hadde en tøff fødsel og trenger nok tid. Det er mange ganger jeg aldri har hørt noe heller. Det kommer nok, bare vent å se.
Kaffekoppen Skrevet 9. september 2008 #34 Skrevet 9. september 2008 Jeg forventer å få takkekort etter bryllup eller konfirmasjon, men ikke når jeg gir en barselgave. Da er jeg vant til at det sies takk neste gang man snakker sammen. Jeg tar det heller ikke ille opp om de nybakte foreldrene skulle glemme det. Det er en tid som innebærer en stor innstilling og om noe slikt skulle komme litt i glemmeboka blant nattevåk, ammetåke og alt det andre som hører med.
Gjest men Skrevet 9. september 2008 #35 Skrevet 9. september 2008 Jeg har stort sett fått bildekort, men det har gjerne tatt noen måneder, og det synes jeg er helt ok.
Trampe Skrevet 9. september 2008 #36 Skrevet 9. september 2008 Jeg har takka muntlig for alle gaver vi har fått, det håper jeg ihvertfall at jeg har gjort! Takkekort har vi ikke fått sendt enda... vi er forferdelig trege. Eller - jeg er forferdelig treg. Mannen bryr seg ikke om sånt. Det blir litt flaut å sende takkekort nå som han er straks 6 mnd, men bedre sent enn aldri...?
bella domina Skrevet 9. september 2008 #37 Skrevet 9. september 2008 Jeg har ikke sagt at de har kolikkunge. Jeg fikk spørsmål om jeg hadde det. Poenget mitt var vel at det kan være mange grunner til at det tar litt tid, men at du ikke kan forvente svar i løpet av en uke...
Arielle Skrevet 10. september 2008 #38 Skrevet 10. september 2008 (endret) Hei! Er det ikke vanlig høflighet å takke for barselgaven som de nybakte foreldrene har får? Vi har i 3 anledninger nå sendt barselgaver til de nybakte foreldrene, men har ikke fått et eneste takk fra noen av foreldreparene. Takker dere? Vi sendte kort med bilde av lillegutt til alle vi fikk gave fra. Jeg forventer ikke at alle gjør det, men synes nå man burde si takk på en eller annen måte. Men jeg hadde ikke reagert noe på at det ikke skjedde innen en uke da... Men det kommer kanskje an på hvor mye kontakt man har sånn ellers. Endret 10. september 2008 av Arielle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå