Gå til innhold

Takke for barselgaven

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det ikke vanlig høflighet å takke for barselgaven som de nybakte foreldrene har får?

Vi har i 3 anledninger nå sendt barselgaver til de nybakte foreldrene, men har ikke fått et eneste takk fra noen av foreldreparene.

Takker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Det er normal høflighet å takke for gaver man får.

Skrevet

Vi pleier å få takkekort med bilde av den nyfødte når vi har gitt en barselgave. Det er en veldig vanlig skikk både blant våre venner og familie.

Skrevet

Vi takka ja... Sendte bare et sånt vanlig bilde av bebisen med hilsen bakpå. Enkelt og greit :)

Skrevet

Har ofte fått et lite bilde av bebisen med en takk, synes det er hyggelig og det er også ganske enkelt å lage i disse pc-dager. Har også opplevd å få en mms med bilde av den lille i det vi hadde kjøpt.

Men engang hørte jeg ingenting. Lurer litt på om de fikk pakken (sendte den i posten fra utlandet), men har ikke hatt anledning til å spørre da vi mistet kontakten pga vi bodde langt fra hverandre.

Synes iallefall man skal takke på en eller annen måte.

Skrevet

Vi fikk bilde med fødselvekt, dato, høyde, navn og en liten hilsen bakpå :)

(Vi har bare gitt en barselgave da... Mange unge/gamle i vår familie :fnise: )

Skrevet

Jo, er vanlig høflighet å takke for slike gaver. De fleste sender bilde av barnet med en liten takkehilsen, det gjorde vi også, det er det som er vanlig..

Skrevet

Vi pleier å sende kort til de som gir barselgave. Synes det er høflighet. Har de ikke takket muntlig heller?

Skrevet
Vi pleier å sende kort til de som gir barselgave. Synes det er høflighet. Har de ikke takket muntlig heller?

Nei ikke muntlig heller. Absolutt ingenting.

Skrevet

Hvor lenge siden er det da?

Noen er nok litt i tåkeheimen på grunn av nattevåk og slikt, og kan sliter med å få gjort ting.

Jeg husker vi brukte veldig lang tid på å få bestillt, skrevet og sendt de takkekortene. Når man føler man ikke har tid til å gå på do, dusje eller spise, da havner "papirarbeid" ganske langt ned på listen.

Skrevet (endret)

Jeg ville ikke forventet takkekort når det er snakk om barselgave, og jeg håper ikke at en gave fra meg ville utløst masse arbeid for de nybakte foreldrene. De har jo annet å henge fingrene i. Men et muntlig takk er jo kjekt å få...

Endret av Nigo-san
Skrevet

Ei god uke.

Trodde vi i det minste skulle få en SMS om at pakken var kommet fram. Jeg sendte en SMS på forhånd og forsikret meg at jeg hadde riktig adresse og ga beskjed etterpå av gaven var sendt.

Skrevet

Ei uke er kort tid! Iallefall med ny baby.

Bare vent, så kommer det nok takk.

Vi ventet feks med å sende ut takk for barselgaver og dåpsgaver til etter dåpen (3mnd). Vi fikk mye barselgaver, men de fikk vi overrakt personlig når folk kom på besøk, så de fikk jo muntlig takk akkurat da, og et kort senere.

Skrevet

Det er ei god uke siden gaven ble sendt.

Det er over en mnd siden babyen ble født.

Skrevet

Jeg pleier få takk og takkekort når jeg sender barselgaver! Men det er noen ganger det tar litt lang tid, og det er jo travelt med en ny baby :) Bare vent, det kommer nok :)

Skrevet

Jeg har alltid fått et sånt takkekort med bilde av barnet på og en liten takk, når jeg har gitt barselgaver. Er ikke mye ekstraarbeid, da noen velger å sende deisse ut i samme slengen som dåpstakkekorta.

Syns det er veldig kjekt å få et lite bilde av den lille, men det er ikke praksis overalt har jeg merka...

Skrevet

Jeg trodde i det minste at vi skulle få en SMS.

Når vi har sendt bursdagsgave, så har vi heller aldri fått noe takk.

Jeg mener det er ren høflighet å takke når en får en gave, uansett hva slags gave det er (bursdagsgave, barselgave o.l)

Skrevet

Ei uke er for kort tid. Vi brukte myyyye lengre tid med eldstejenta. Med yngste var det forskjellige forhold som gjorde at vi hadde andre ting å tenke på enn å sende takkekort. Hvis noen syns jeg er utakknemlig, får det være deres sak. Jeg er utrolig takknemlig for at jenta mi overlevde, og har ikke anelse om noen ga oss noen gaver opp i det kaoset.

Skrevet

Ei uke er ikke lenge.

Takke er en selvfølge synes jeg, og vi kommer til å sende ut takkekort med bilde av junior. Men vi må velge et bilde, få det fremkalt i mange eksemplarer, og sendt ut. Min sønn er i dag 3 uker gammel, og å få valgt bilde er ikke gjort enda. Det er noe med det med at når man ikke sover mer enn halvparten så mange timer som man vil, spiser frokost mens man ammer, dusj er noe man bare unntaksvis klarer gjennomføre annet enn de dagene pappa ikke er på jobb, ettermiddagene går med til å bære på en skrikende baby med luftsmerter fra etter middag (om vi rekker få i oss middagen før han begynner) og frem til vi begynner kveldsstellet.... ja, da er ikke papirarbeie prioritert. Og når vi engang får tid til å tenke på sånne ting, så er egentlig navneskjemaet som skal sendes inn for å få fødselsattest så vi kan sende kopi til kirka innen fristen før dåpen, noe som burde prioriteres over takkekort.

Joda, vi skal sende ut takkekort. Snart. Men jeg håper folk har tolmodighet i en uke eller to til...

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Det er jo ikke sikkert de har fått vært på posten og hentet pakken enda en gang da....

Det er travelt med en liten baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...