X-up Skrevet 8. september 2008 #1 Skrevet 8. september 2008 Har hjemmelaget lasagne i fryseren som jeg tenkte vi skulle ha til middag i dag. Må lasagnen tines før jeg setter den i ovnen, eller setter jeg den dypfryst i ovnen?
SuperGjest Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Bare å sette den fryst i ovnen, det skal ikke være noe problem.
Gjest itla Skrevet 8. september 2008 #3 Skrevet 8. september 2008 Du kan fint sette den rett i ovnen, men jeg synes det blir best om den typen frossenmat tines først, ellers har det lett for å bli litt "soggy"/vått og klissete. Smak og behag...
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Hvordan ble det? Jeg lager ofte lasagne og setter i fryseren, men jeg fryser den uten å steke den først. Det tar nemlig (magisk, men sant) kortere tid å steke en rå lasagne enn å varme opp en stekt lasagne. Jeg pleier å ta den ut av fryseren og sette den i kjøleskapet kvelden før den skal være middag. Så går den nesten-tint eller tint i ovnen på 180 grader en drøy halvtime.
X-up Skrevet 10. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2008 Hadde litt dårlig tid den dagen, så jeg rakk ikke å tine den helt. Putta lasagnen halvfryst/halvtint i ovnen. Det ble ihvertfall ganske bra. Fryser du ned den "rå" lasagnen med ost på eller legger du på fersk ost før du putter den i ovnen?
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Fryser du ned den "rå" lasagnen med ost på eller legger du på fersk ost før du putter den i ovnen? Har på ost og bittelitt smør (små biter) før jeg putter hele greia i fryseren. Det er en av yndlings-kjappmiddagene våre, blir alltid bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå